چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در صنعت تبلیغات کشورمان، طرح آگهی های چاپی محجور مانده اند. طرح آگهی هایی که گروه مخاطبان خاص خود را دارند اما توجه چندانی به آنها نمی شود و برندها معمولا وقتی می خواهند اطلاعات زیادی را به مخاطبان شان بگویند سراغ اکران طرح آگهی های چاپی می روند؛ اطلاعاتی که اکثرا در کنار یک طرح تبلیغاتی کوچک قرار می گیرند و معمولا آنقدر پیچیده و زیاد هستند که مخاطبان کمتر به آن توجه می کنند.

البته هستند برندهایی که از طرح آگهی محیطی خود برای چاپی نیز استفاده می کنند و در پاسخ می گویند به دلیل هماهنگی رسانه ها با یکدیگر دست به این اقدام تبلیغاتی زده اند. بنابراین دیدن یک طرح چاپی خوب و متفاوت مطمئنا نظر مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد. برند ایلیااستیل فعال در حوزه تولید لوازم آشپزخانه چندی  است حضور فعالی در عرصه تبلیغات داخلی دارد.

این برند مدتی ا ست در راستای کمپینی که از ابتدای سال در حال اکران دارد، آگهی چاپی را منتشر کرده است. در این آگهی چاپی ایلیااستیل محصول هود خود را که جزو اصلی ترین محصولات آن است محور قرار داده و از این طریق پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبان منتقل کرده است.

در این آگهی محصول هود برند ایلیااستیل در حال مکش متنی از روزنامه به نمایش گذاشته شده است؛ متنی که دقیقا با طرح آگهی مرتبط و در آن مطالبی مرتبط با ایده کمپین اصلی آورده شده است. آگهی چاپی برند ایلیا استیل از زوایای مختلفی مانند ایده پردازی، طراحی و هماهنگی طرح با رسانه تبلیغاتی قابل تحلیل است که «فرصت امروز» به آن پرداخته است.

برای بررسی این آگهی چاپی گفت وگویی را با علی بانی شرکاء مدیر هنری و ایده پرداز کمپین های تبلیغاتی داشته ایم. همچنین برای دریافت اطلاعات دقیق درباره این طرح آگهی گفت وگویی را نیز با حسن مالامیری، مدیرتبلیغات برند ایلیا استیل داشته ایم که در ادامه می خوانید.

«خانه با عطر پیاز داغ و شنبلیله!»

علی بانی شرکاء، مدیر هنری و ایده پرداز تبلیغاتی درباره طرح آگهی چاپی برند ایلیا استیل می گوید: این طرح من را به یاد طرح آبگرمکن اخگر که توسط تهمتن امینیان طراحی شده بود انداخت، طرحی به یاد ماندنی و هوشمندانه با استفاده از قابلیت های رسانه که در آن طرح به نمایش درآمده بود.

بانی شرکاء درباره هماهنگی طرح آگهی ایلیا استیل با رسانه انتخابی برای آن، می گوید: استفاده از قابلیت رسانه با توجه به جایگاه و شرایط رسانه کاری  است که در ایران کمتر نمونه آن را دیده ایم زیرا در خیلی مواقع طراح و ایده پرداز در زمان ایده پردازی با توجه به محدودیت های مختلف، تصمیم گیری ای در مورد خود رسانه نمی تواند داشته باشد.

البته این موضوع در مورد رسانه های شهری مثل بیلبورد و اتوبوس خیلی بستگی به محدودیت های اعمال شده از طرف مسئولین نیز دارد. آگهی ایلیا استیل از این جهت قابل توجه است که علاوه بر زیرکی در استفاده از قابلیت رسانه، به جزییات متن و تصویر به طور هوشمندانه توجه شده است. در متن استفاده از تیتر «خانه با عطر پیاز داغ و شنبلیله!» که برای فرهنگ آشپزی ما ایرانی ها نماد بدبویی و بو گرفتن خانه است به خودی خود قابل توجه برای مخاطب است.

خلاقیتی که برای هر قشر مخاطبی ماندگار و هیجان انگیز است

بانی  شرکاء درباره اینکه آیا آگهی مورد نظر می تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند، می گوید: معمولا کسانی که روزنامه می خوانند، ابتدا تیترها را می خوانند و تیتر جذاب را دنبال می کنند و کمتر توجهی به آگهی ها در صفحه دارند. مسلما در این آگهی تیتر نخستین قسمتی است که برای مخاطب جالب توجه است و مانند یک ایرانی از بالا سمت راست آگهی را دنبال می کند و ناخودآگاه به سمت آگهی کشیده می شود. این خلاقیت برای هر قشر مخاطبی ماندگار و هیجان انگیز است.

یک نمونه هوشمندانه با ایده ای خوب برای طرح آگهی تبلیغاتی

بانی شرکاء در ادامه می گوید: تنها نکته منفی این آگهی ارتباط کم آن با کمپین است و طراح تنها با قرار دادن همان شعار خواسته این ارتباط را برقرار کند. تصور کنید کسی کمپین را روی بیلبورد ها ندیده باشد، اگر تصویر سمت چپ را به تنهایی مشاهده کند هیچ ارتباطی بین شعار و تصویر نمی بیند و همچنین افرادی که خیلی سریع از کنار آگهی عبور می کنند و فقط تصویر و شعار را می بینند نمی توانند از آگهی درک درستی داشته باشند. به طور کلی آگهی فوق را می توان یک نمونه هوشمندانه با ایده ای خوب دانست که نمونه آن در ایران کمتر دیده شده است.

مرکز قرار دادن بحث «بو» در کمپین تبلیغاتی

حسن مالامیری، مدیر تبلیغات شرکت ایلیااستیل درباره طرح آگهی چاپی برند ایلیا استیل می گوید: این آگهی چاپی در راستای کمپینی ا ست که برند ایلیااستیل چند ماه پیش اجرایی کرده بود. در آن کمپین برند با مرکز قرار دادن محصول هود خود بحث «بو» را مطرح و با بازی با این واژه طرح آگهی های محیطی مختلفی را اکران کرد. در کمپین مورد نظر فاز محیطی اجرایی و فاز رسانه های چاپی آن به دلایلی موکول به الان شد. البته در این فاز چهار آگهی تلویزیونی نیز رونمایی شدند. آگهی های تلویزیونی اخیر این برند نیز محصول محور هستند و به تازگی منتشر شده اند.

هماهنگی طرح آگهی تبلیغاتی با رسانه تبلیغاتی چاپی

مالامیری درباره مرحله ایده پردازی آگهی چاپی که توسط کانون خلاقیت کرگدن انجام شده، می گوید: سعی بر این بود که آگهی چاپی را دقیقا منطبق با رسانه مورد نظر طراحی و ایده پردازی کنیم؛ اتفاقی که شاید در کمپین های دیگر به این دقت رخ ندهد. در این طرح سعی شده طرح به گونه ای طراحی شود که مخاطب حس کند، هود در حال مکش متن روزنامه است.

همچنین برای طراحی متن در نظر گرفته شده برای آگهی نیز دقت زیادی شده است یعنی متن مورد نظر دقیقا با طرح هماهنگی دارد و درباره بو مواردی را عنوان کرده است. در متن مورد نظر مرتبا درباره بوی پیاز و شنبلیله جملاتی بیان شده است؛ بوهایی که هود ایلیا استیل به آن حساس است و فورا به سمت خود جذب می کند.

آگهی تبلیغاتی به تنهایی پیام تبلیغاتی را به مخاطبان می رساند

مالامیری درباره طراحی متفاوت طرح آگهی چاپی برند ایلیا استیل می گوید: معمولا در کمپین های تبلیغاتی سعی بر این می شود که از همان طرح محیطی در آگهی های چاپی استفاده شود اما در کمپین باشد ایلیا استیل این اتفاق رخ نداده و برای طرح محیطی محتوایی مجزا تولید و ایده پردازی شده است. البته این طرح آگهی به نظر می تواند مستقل از کمپین باشد و به تنهایی پیام تبلیغاتی اش را به مخاطبان برساند.

از این آگهی چاپی فقط یک طرح طراحی و در رسانه های چاپی مختلف منتشر شده است. برای رسانه های چاپی نیز روزنامه و مجله های تخصصی در نظر گرفته شده اند؛ مجلاتی که گروه مخاطبان اصلی مان یعنی بانوان بیشتر با آنها سروکار دارند.

این طرح آگهی برای روزنامه یک چهارم صفحه و برای مجله دو صفحه روبه رو در نظر گرفته شده است.برای طرح روزنامه کادری در نظر گرفته نشده تا کاملا حس مکش در ذهن مخاطبان تداعی شود. در واقع طرح به گونه ای ا ست که یک چهارم صفحه متن و یک چهارم صفحه طرح روزنامه تداعی می شود.

مالامیری درباره ویژوال طرح آگهی ایلیااستیل می گوید: برای این کار زمان زیادی صرف شده و از جزییات طرح با دقت، عکاسی و بعد اجرایی شده است. در پایان باید بگویم در تلاش هستیم که این طرح آگهی را با تکرار دفعات بیشتر منتشر کنیم اما فعلا یک بار منتشر شده است.

ارتباط با نویسنده:nargesfaraji62@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lwXFE1CA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه