سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت خودروسازی تسلا که در زمینه طراحی و تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کند اخیرا از تکنولوژی قابلیت رانندگی خودکار رونمایی کرده است. اما این پایان کار نیست و این شرکت خود را برای یک بیانیه دیگر آماده می‌کند. در این راستا ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا معتقد است، در بیانیه جدید تسلا که به‌زودی صادر خواهد شد، باید منتظر اعلام این شرکت مبنی بر ساخت نخستین خودروی خودکار آن طی دو سال آینده باشیم. در پی اعلام این خبر مدیر اجرایی تسلا گفت: «ما در حال حرکت در مسیری هستیم که در نهایت تسلا را در زمینه تولید محصولاتش به استقلال و خودکفایی خواهد رساند و من معتقدم که ما طی دو سال آینده نخستین خودروی بدون راننده و خودکار خود را به بازار عرضه خواهیم کرد.»‌

36723724724724734542724427437834583583

ماسک افزود: «تا دو سال آینده تکنولوژی‌های لازم را در اختیار خواهیم داشت و علاوه بر آن ممکن است به یک سال دیگر جهت بررسی خودروهای تسلا توسط نهادهای قانون‌گذاری و نظارتی جهت تایید سلامتی و استاندارد بودن آنها جهت حضور در خیابان‌ها و جاده‌ها نیاز داشته باشیم.» مدیر اجرایی تسلا که در حضور خبرنگاران حوزه صنعت خودرو سخن می‌گفت، توضیح داد: «من فکر می‌کنم ما تمامی قطعات این پازل را در اختیار داریم و تنها کاری که باید انجام دهیم آن است که این قطعات را با دقت و به‌درستی در کنار یکدیگر قرار داده و تسلا را برای حضور در کنار بزرگان صنعت خودروسازی جهان آماده کنیم، در صورت انجام صحیح این مراحل می‌توانیم بگوییم که کار خود را به‌درستی انجام داده و به هدف‌مان رسیده‌ایم.»

اگرچه ایلان ماسک جزییات بیشتری از زمان انتشار بیانیه شرکت تسلا در اختیار خبرنگاران و رسانه‌ها قرار نداد، اما به نظر می‌رسد زمان‌بندی که در ابتدا مورد نظر وی بوده با تغییراتی روبه‌رو شده است. چراکه 15 ماه قبل ماسک اعلام کرده بود که تسلا برای تولید خودروی خودکار خود به پنج تا شش سال زمان نیاز خواهد داشت که این زمان براساس گفته‌های اخیر وی به دو سال کاهش یافته است.

در حالی که بسیاری از خودروسازان مطرح در جهان به دنبال طراحی و ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده هستند، شرکت‌های تسلا و گوگل ضمن همکاری با یکدیگر در این زمینه، اهداف جاه‌طلبانه‌ای را نیز در سر دارند. در همین ارتباط، شرکت گوگل اعلام کرده که تا سال 2020 نخستین خودروی بدون راننده خود را به بازار عرضه خواهد کرد، این در حالی است که قانونی جدید تصویب شده در کالیفرنیا شرکت‌های خودروسازی را موظف می‌کند تا در خودروهای بدون راننده خود فرمان و پدال ترمز تعبیه کنند تا در صورت لزوم راننده بتواند شخصا وارد عمل شده و کنترل خودرو را در دست بگیرد. در حالی که گوگل اخیرا از قانون تصویب شده در رابطه با خودروهای خودکار اظهار تاسف کرده ولی مدیر اجرایی شرکت تسلا از آن استقبال کرده است.

ایلان ماسک در ارتباط با خودروهای خودکار و شرایط موجود گفت: «در‌حال‌حاضر اطلاعات و آگاهی لازم در رابطه با خودروهای بدون راننده وجود ندارد. بنابراین پشتیبانی چندانی از این خودروها به عمل نمی‌آید. نکته حائز اهمیت آن است که در صورت انتشار اطلاعات و جزییات بیشتر از وضعیت ایمنی خودروهای بدون راننده و اثبات این موضوع که این خودروها از ماشین‌های معمولی ایمن‌تر هستند سبب خواهد شد تا حمایت بیشتری از سوی قانون‌گذاران از تولید و عرضه خودروهای خودکار به بازار صورت پذیرد.»

با این همه زمانی که بحث از خودروهای خودکار به میان می‌آید، ماسک بسیار صریح و رک نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند. پیش از این وی پیش‌بینی کرده بود که در آینده نزدیک قانون به خودروهایی که توسط انسان هدایت شود اجازه تردد در خیابان‌ها و جاده‌ها را نخواهد داد، چراکه خودروهای بدون راننده بسیار ایمن‌تر بوده و این موضوع مبحث حمل‌و‌نقل را به‌طورکلی دگرگون خواهد کرد.

ماسک معتقد است چنانچه پیش از طراحی خودروهای خودکار و معرفی آنها، تکنولوژی استفاده شده در آنها معرفی می‌شد استقبال بهتری از آن به عمل می‌آمد. در آن صورت قانون‌گذاران می‌توانستند با بررسی بهتر این تکنولوژی و میزان ریسک موجود در آن، قوانین بهتری در رابطه با خودروهای بدون راننده و نحوه استفاده از آنها وضع کنند.

منبع: www.motortrend.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e5Qcfjs6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه