شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی کشور تاکید کرد و گفت: نقص قوانین یکی از مشکلات حفظ اراضی کشاورزی کشور است.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، فرید صیدی‌نژاد افزود: به طور قطع با افزایش ضریب حفاظتی، عرصه‌های زراعی کمتری از دست خواهیم داد.
وی با بیان اینکه برای رصد تغییرات و پایش عرصه‌ها، از نهادهای مردمی و روش‌های نوین بهره خواهیم برد، اظهار کرد: این سازمان برای رصد واقعی علاوه بر استفاده از مکانیسم‌های نوین، درصدد است تعداد گشت‌های حفاظتی در عرصه‌های زراعی کشور را از 130 گشت موجود به 400 گشت افزایش دهد.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی تصریح کرد: در این خصوص طرحی تقدیم دولت شده که اگر بتوانیم اعتبار بگیریم به طور قطع فشارهای نظارتی در عرصه‌های زراعی کشور بیشتر خواهد شد.
این مسئول نقص قوانین حفظ اراضی کشاورزی را از چالش‌های فرارو برشمرد و اضافه کرد: قانون مرتبط در سال 74 تصویب شد و در سال 85 اصلاحیه‌ای در آن صورت گرفت که نگاه اصلاحی در آن بیشتر حفظ کاربری نبوده است.
وی ادامه داد: اکنون مجلس شورای اسلامی برای بازنگری قانون حفظ اراضی کشاورزی ورود کرده و امید است نواقص موجود در این قانون برطرف شود.
صیدی‌نژاد، توسعه حریم غیرضابطه‌مند شهرها را از دیگر چالش‌های پیش‌رو اعلام کرد و گفت: شهرها در محدوده بهترین اراضی کشاورزی واقع شده‌اند، بنابراین الگوی ساخت‌و‌سازشان باید تغییر کند.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان، اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در کشور را از ضروریات این بخش دانست و گفت: این نقشه‌ها هنوز برای اراضی کشاورزی ایران تهیه نشده و بسیاری از اختلافات، ناشی از نبود این نقشه‌هاست.
وی گفت: سازمان امور اراضی کشور برای تعیین تکلیف اراضی برنامه‌ای دارد و هر ساله سطوحی را تعیین می‌کند که با انجام این مهم، مالکیت‌ها روشن و حد و مرزهای اراضی مشخص می‌شود.
صیدی نژاد، مساحت اراضی کشاورزی در ایران را 7/18 میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: از این مقدار فقط شش میلیون هکتار آبی است یعنی سرانه هر ایرانی 2000 متر زمین است که باید آن را حفظ کرد.
وی با بیان اینکه برای تولید یک سانتی‌متر خاک زراعی حدود 800 سال زمان نیاز است، اظهار کرد: بنابراین رسالت همه برای حفظ اراضی کشاورزی بسیار سنگین است.

برچسب ها : کشاورزی آب و غذا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lCKEwDu4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه