شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چند راهکار برای افزایش کارایی

7 سال پیش ( 1395/11/10 )
 

اینکه در کار خود انگیزه کافی ندارید یا تصور می کنید نمی توانید به اهداف خود برسید، یا اگر مافوق شما از عملکردتان راضی نیست، شرایطی است که برای همه در دنیای کار پیش می آید. به کمک این چند راهنمایی و توصیه می توانید بهره وری و بازدهی خود را در کار افرایش دهید و از رخوت و سستی نجات پیدا کنید.

- از خواب خود غافل نشوید. استراحت ناکافی روی خلق و خو و عملکرد شما تاثیر می گذارد. بیدار ماندن حتی اگر ضروری باشد، کارایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و برعکس خواب خوب و کافی شما را برای یک روز کاری آماده می کند. اگر در خواب خود دچار اختلال هستید، سعی کنید با به وجود آوردن تغییر در سبک زندگی خود، خواب تان را تنظیم کنید. به موقع بخوابید و زود از خواب برخیزید. خواب خوب در کنار تغذیه سالم انرژی روزانه شما را تامین می کند.

- استرس خود را کنترل کنید. استرس از بروز توانایی های فکری و جسمی شما ممانعت می کند و باعث ایجاد خستگی و اضطراب و وابستگی  به اعتیاد هایی خاص مثل اعتیاد به قهوه و سیگار می شود. با حذف نگرانی های کاری، روی کار تمرکز کنید تا بهره وری شما افزایش یابد. تنفس درست، خندیدن، نظم دادن به کار ها و فعالیت های بدنی به شما در کنترل استرس کمک می کند.

- زمان هایی را در روز به استراحت های کوتاه اختصاص دهید. مغز شما پس از چند ساعت کار کردن پر می شود و بر میزان کارایی شما تاثیر می گذارد. هر دو ساعت 10 دقیقه یا هر یک ساعت 5 دقیقه استراحت کنید.

به این ترتیب که از پشت میز کار خود بلند شوید و چند حرکت ورزشی انجام دهید، نفس عمیق بکشید و دوباره به کار برگردید. حتی می توانید در زمان استراحت قسمتی از یک رمان را بخوانید.

- کار کردن بدون اینکه بدانید برای چه و با چه هدفی کار می کنید، کارایی شما را کاهش خواهد داد. برای خود اهدافی تعیین کنید و در راستای رسیدن به آنها تلاش کنید تا انگیزه شما زیاد شود. این اهداف می توانند مادی یا روانی باشند. می توانید خریدن یک خانه یا یک سفر رویایی را به عنوان هدف انتخاب کنید.

- سرگرمی ها و تفریحات خود را متنوع تر کنید. فعالیت های سنگین تر و آنهایی را که به انرژی بیشتری نیاز دارند، صبح ها انجام دهید و برای بعد از ظهر های خود برنامه ریزی کنید. رسیدگی به یک باغچه خانگی یا درست کردن کارت های تزیینی می تواند ذهن شما را آرام کند و در عین حال به هزینه  زیادی هم نیاز ندارد.

- مجهز کردن محیط کار و فراهم کردن وسایل کار می تواند کارایی شما را بهبود بخشد. تهیه یک تلفن همراه هوشمند یا تبلتی که امکان اتصال به دنیای اینترنت را داشته باشد در کنار نرم افزار های کاربردی بسیاری از دغدغه های شما را حل می کند. همین که می توانید قبوض خود را از طریق تلفن همراه و اینترنت پرداخت کنید، قسمتی از بار فکری روزانه شما کم خواهد شد.

منبع : carriere.ooreka.fr
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Er1ZjNpy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه