پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هنگامی که درصدد کسب سرمایه هستید، رویکردهای مختلفی را می توانید به کار بگیرید که یکی از آنها بازاریابی دهان به دهان است. درست است که این روش، یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن احتمال کسب سود ممکن است اما فردی که به دیگری محصولی را پیشنهاد می کند دارای دیدگاه و اهداف و معیارهای مختلف یا ارزش های متفاوتی برای سرمایه ای است که به آنها تضمین شده است.

ابزارهای مفید دیگری در سازمان ها وجود دارد که GRAPHIQ  نامیده می شود و می تواند به شما کمک کند، حوزه تان را تا جایی محدود کنید که از سرمایه شرکت برای ایجاد ارتباط استفاده کنید. بسیاری از مدیران از ابزار GRAPHIQ برای حمایت محتوای شان استفاده می کنند. در زیر به روش هایی اشاره شده که با استفاده از آن، این برنامه می تواند به شما کمک کند که جست وجوی بهترین گزینه را محدود کنید.

به یاد داشته باشید که بخش عظیمی از زمان شما خصوصاً زمانی که در مرحله کارآفرینی هستید، در جست وجوی سرمایه و ملاقات با سرمایه داران بالقوه سپری می شود یا اگر سرمایه گذار هستید در جست وجوی افرادی برای پذیرفتن پروژه و کار می گذرد.

اگر در جست وجوی سرمایه ریسک هستید

انتخاب موقعیت مناسب سرمایه گذاری همواره یکی از دغدغه های سرمایه گذاران بوده است. شاخص های سرمایه گذاران به هنگام انتخاب یک شرکت برای سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار گیرد. از طریق برنامه  GRAPHIQ می توانید لینکی مستقیم به پایگاه داده سرمایه ریسک در این برنامه ایجاد کنید. تا امروز هزاران شرکت در پروفایل خود از این برنامه استفاده می کنند. محدودسازی حیطه خود را با استفاده از گام های زیر دنبال کنید.

لوکیشن

نزدیک شدن به افرادی که درصدد کار با سرمایه شما هستند، مهم است. برای مثال اگر منطقه آتلانتا را انتخاب  می کنید، این محل به 14 شرکت در 100 مایلی خود نزدیک است. در بعضی مناطق امکان گسترش حیطه را دارید یا می توانید به آنجا نقل مکان کرده یا جابه جا شوید. علاوه بر شهر یا جغرافیای مکانی، شما می توانید ببینید که کدام کشورها قابلیت های کسب وکار شما را دارند.

تمرکز  بر توانایی ها

هیچ گاه اهمیت تمرکز بر توانایی های خود را در یک صنعت دست کم نگیرید. شرکت هایی که دارای توانمندی اصلی یا تمرکز هستند تهاجمی تر از شرکت های در حال رشد در حوزه خود عمل می کنند. شاید چیزی که مهم است این است که آنها به بسیاری از متخصصان در حوزه خود برای حمایت از کسب وکار، توسعه مفاهیم، پیشنهاد یا بازارسازی دسترسی دارند.

به یاد داشته باشید که داشتن سرمایه مهم است، اما چیزی که مهم تر است پیدا کردن یک شریک با تجربه و دارای سرمایه است. معیار تمرکز صنعت کامل و فراگیر نیست، اما شامل صنایع برتری است که شرکت ها تمایل به سرمایه گذاری در آن صنعت را دارند.

تمایل به اتخاذ ریسک

انتخاب مرحله سرمایه گذاری یکی از مراحل مهم در هنگام جست وجو برای سرمایه است. افرادی که در مرحله استارتاپ سرمایه گذاری می کنند، انتظار دارند که به طرق مختلف و به وسیله استراتژی های بازاریابی مختلف حمایت شوند. یک سرمایه گذار ممکن است در مراحل اولیه به استراتژی های مدیریت و بازاریابی نیاز داشته باشد، اما در مرحله گسترش سرمایه و کسب و کار نیاز به عقد قرارداد و متخصص مذاکره داشته باشد.

سرمایه گذاران مرحله رشد ممکن است تمایل بیشتری به اتخاذ ریسک داشته باشند. موفق ترین مدیران و کارآفرینان کسانی هستند که خلاقانه فکر می کنند؛ نه فقط نسبت به آن چه ارائه می دهند بلکه حتی نسبت به روشی که برای پول سازی به کار می گیرند! آنها هرگز از کلمه «هرگز» استفاده نمی کنند! کارآفرینان یا باید خودشان را بیشتر از محصولات شان عرضه کنند یا قید هر نوع روش سرمایه گذاری جایگزین را بزنند.

حذف اهداف کم اهمیت

با طبقه بندی محدوده سرمایه گذاری، می توانید تعیین کنید که کدام سرمایه گذار در نهایت روی پروژه شما کار کند. با حذف اهداف جزئی و کم اهمیت در زمان خود صرفه جویی کنید. به علاوه افرادی که از این حوزه برای برجسته سازی انواع سرمایه استفاده می کنند، بر ویژگی های دیگر نیز تمرکز می کنند. از این دیدگاه برای ایجاد لیست بهترین گزینه های سرمایه گذاری خود استفاده کنید.

نیازها و شرایط مالی شما دائماً در حال تغییر است. از این رو مراجعه شما به متخصصان سرمایه گذاری به شما در تركیب و انتخاب مناسب سرمایه گذاری تان كمك می کند. غالبا ضروری است كه حداقل سالی یك بار به متخصصان سرمایه گذاری مراجعه كنید. توجه داشته باشید كه سرمایه گذاری یك كار تخصصی است.

بهره گیری از متخصصان در هر رشته كاری موجب ارتقای بهره وری، كارایی و اثربخشی می شود. برای به حداقل رساندن ریسك های سرمایه گذاری ها و افزایش بازده های احتمالی، به سرمایه گذاری خود تنوع ببخشید. سرمایه گذاری را می توان با خرید دارایی های مالی مانند سهام صنایع و بخش های متفاوت و اوراق مشاركت و دارایی های حقیقی مانند زمین و ساختمان یا دیگر دارایی های فیزیكی متنوع ساخت.

آگاهی از فعالیت ها

هنگامی که لیستی از شرکت ها را برای همکاری انتخاب کردید، با کلیک روی پروفایل آنها می توانید ببینید که چه تعداد از سرمایه گذاران پیشینه روشنی در این زمینه داشته اند. پروفایل آنها حاوی اطلاعات مهمی است که می تواند به اولویت بندی و انتخاب تان کمک کند تا سرمایه گذاران فعال تری را برگزینید. پرتکرار ترین و آخرین فعالیت سرمایه گذاری آنها می تواند بهترین گزینه برای شما باشد، چرا که متخصصان آن شرکت سرمایه گذاری، بیشتر در همان حوزه تبحر دارند.

با مشاوره و بررسی می توانید دریابید که چه میزان تقریبی سود از همکاری با آن شرکت عایدتان خواهد شد و چه میزان زمان برای رسیدن به اهداف و پیشرفت نیاز دارید. برای مثال در پروفایل شرکت اندرسون می  توانید دریابید که آنها تا سال 2003 در 257 شرکت سرمایه گذاری کرده اند. همچنین بعضی از شرکت ها بر عرضه اوراق بهادار تمرکز می کنند که می تواند به نفع شما باشد.

وقتی شرکت شما بالغ و به دنبال سرمایه خصوصی است

در این حالت نیز می توانید از طریق دسترسی به ابزاری که در مقدمه معرفی شد به لیست منابع داده ای در خصوص شرکت های سرمایه خصوصی دست پیدا کنید. در این حالت می توانید از تأمین جمعی سرمایه نیز استفاده کنید.

در این روش از قدرت این برنامه داده یابی برای پیدا کردن گروه  هایی با افکار مشابه استفاده می کنید.بدین ترتیب که هر یک از افراد این گروه ها با اهدای مقدار کمی پول از تلاش های شما حمایت می کنند. این روش در بسیاری از شرکت های غیرانتفاعی  و همچنین در فاز پیش فروش بسیاری از محصولات و پروژه ها استفاده می شود و روز به روز نیز در حال گسترش است.

در این روش بسته به خلاقیت خود می توانید از مشوق  هایی برای جلب توجه و اعتماد جمعی سود ببرید. روش هایی از قبیل پیشنهاد استفاده از محصول نهایی با قیمتی کمتر در زمانی معین (مثلاً ۵۰درصد تخفیف برای یک سال)، پیشنهاد اعطای امتیازی ویژه و روش های خلاقانه دیگری که با توجه به نوع محصول و کسب و کار خود، باید به دنبال آنها بگردید.

همان طور که انتظار می رود، سرمایه گذاران کسب و کارهای بالغ می توانند به روش های متفاوتی بر سرمایه ریسک تمرکز کنند. در حالی که سرمایه ریسک بر میزان سرمایه ای که دنبالش هستید تمرکز می کند، سرمایه خصوصی بر موسساتی که دارای ارزش  هستند متمرکز است. شما می توانید سرمایه گذاران بالقوه را بر مبنای میزان بلوغ کسب وکار خود انتخاب کنید. همان طور که تصور می شود سهام و اندازه شرکت سرمایه گذاری که درصدد همکاری با آنها هستید، نیز مهم است.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BsV7dyM5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه