پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی Xiaomi Redmi 9

2 سال پیش ( 1400/3/5 )
 

تلفن هوشمند Xiaomi Redmi 9، یک تلفن همراه اقتصادی و میان رده از برند شیائومی است که از یک نمایشگر 6.53 اینچی IPS باکیفیت FHD برخوردار است. در قسمت پشتی یک دوربین چهارگانه و یک حسگر اثر انگشت در قرار دارد. این تلفن هوشمند همچنین دارای جک هدفون 3.5 میلی متری است. اگر بخواهیم راجع به سیستم عامل گوشی Redmi 9 صحبت کنیم باید به رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر Android 10 در این گوشی اشاره نمود.

این تلفن هوشمند از یک باتری 5020 میلی آمپر ساعت استفاده می کند که ظرفیت قابل توجهی را ارائه می دهد و می تواند ماندگاری خوبی داشته باشد. همچنین قابل ذکر است که این تلفن از شارژ با قابلیت Fast Charging  با توان 18 وات پشتیبانی می کند. Redmi 9 در رنگ بندی های مختلفی از جمله خاکستری کربنی، آبی/ صورتی، بنفش به سبک غروب آفتاب و سبز اقیانوسی موجود است و ضخامت آن 9 میلی متر می باشد. قابلیت های ارتباطی این گوشی شامل آپشن هایی مانند 4G،Wi-Fi، بلوتوث و درگاه Micro USB است که در Xiaomi Redmi 9 ارائه شده است.

تلفن هوشمند Xiaomi Redmi 9، در 4 مدل ارائه می شود که از نظر مقدار رم و حافظه داخلی که برای آن اختصاص یافته است، با یکدیگر متفاوت هستند. فروش این گوشی از تاریخ 10 ژوئن سال 2020 شروع شد و در فروشگاه های Mi.com و Mi Home در دسترس قرار گرفت. در ادامه با ما باشید تا بررسی اجمالی از مشخصات و ویژگی های Xiaomi Redmi 9 داشته باشیم.

معرفی Xiaomi Redmi 9

مشخصات Xiaomi Redmi 9

از جمله مشخصات گوشی Redmi 9 می توان گفت:

  • بدنه: در مورد بدنه و طراحی این گوشی باید گفت ابعاد گوشی 163.3 در 77 در 9.1 میلی متر بوده و دارای وزنی معادل با 198 گرم است. شیائومی برای طراحی در قسمت پشتی و فریم ها، از مواد پلاستیکی استفاده نموده است. این تلفن همراه از دو سیم کارت نانو همزمان به همراه جایگاه مموری حافظه بهره  می برد.
  • دوربین: دوربین های به کار رفته برای این مدل، شامل یک دوربین  چهارگانه در عقب و یک دوربین در جلو برای سلفی است. دوربین عقب دارای یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و سنسورهای ثانویه با کیفیت 8+5+2 مگاپیکسل می باشد. همچنین در قسمت جلو، این گوشی دارای یک دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی برای سلفی است.
  • نمایشگر: گوشی Redmi 9، از یک صفحه نمایش با ابعاد 6.53 اینچ و تراکم پیکسلی 395 ppi بهره می برد که کیفیت قابل قبولی در این محصول میان رده دارد.
  • پلتفرم: سیستم عامل اندروید در نظر گرفته شده برای Xiaomi Redmi 9، دارای رابط کاربری MIUI 11 و اندروید 10 است. تراشه ی استفاده شده یک چیپست Mediatek Helio G80 دوازده نانومتری است که از 8 هسته تشکیل شده و شامل 2 هسته از نوع Cortex-A75 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز می باشد.
  • حافظه: 4 مدل براساس مقدار حافظه و رم برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که عبارتند از: مدل رم 3 گیگابایتی با حافظه داخلی 32 گیگ، مدل رم 4 گیگابایتی با حافظه داخلی 64 گیگ، مدل رم 4 گیگابایتی با حافظه 128 گیگ و مدل رم 6 گیگابایتی با حافظه 128 گیگ. این تلفن هوشمند از درگاه اختصاصی حافظه پشتیبانی می کند.
  • باتری: باتری استفاده شده برای این مدل، دارای ظرفیت 5020 میلی آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 18 واتی است.

طراحی گوشی Redmi 9

اگر نگاهی به قیمت هایی که برای این موبایل در بازار ثبت شده است داشته باشیم، متوجه می شویم که این گوشی یک از اقتصادی ترین گوشی های بازار است که در نوع خود و متناسب با قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، رقیبی را در سطح خود باقی نمی گذارد.

در مورد طراحی گوشی باید گفت قسمت پشتی این دستگاه یک بافت متفاوت دارد که آن را جذاب تر خواهد کرد. همچنین ما شاهد قرار گرفتن لنزهای دوربین به صورت عمودی هستیم که در یک فضای دایروی شکل قرار گرفته است و به نوعی طراحی را منحصربه فرد می کند. نمایشگر این گوشی، حاشیه های کمی دارد و به طور کلی، طراحی و دیزاین این گوشی را می توان قابل قبول دانست.

جنس پلاستیک باعث می شود تا اثرانگشتی روی دستگاه باقی نمانده و همچنین سطح آن لیز نباشد. گوشی با وزن 200 گرمی خود، کمی سنگین و بزرگ است که ممکن است برای برخی افراد این حس القا نشود.

معرفی Xiaomi Redmi 9

دوربین و باتری Xiaomi Redmi 9

برند شیائومی، این گوشی اقتصادی را به 5 دوربین مجهز کرده است که شامل چهار دوربین در عقب و دیگری در جلو می باشد. همانطور که از شیائومی انتظار داریم، برنامه دوربین برای استفاده از این قابلیت کاربر پسند است. به راحتی می توانید بین حالت های مختلف مانند فیلم کوتاه، عکس عمودی جابجا شوید و حتی حالت حرفه ای نیز برای این دوربین  این گوشی وجود دارد. شما می توانید از طریق برنامه دوربین، تراز سفیدی و مقادیر ISO را تنظیم کنید. با ردمی 9، عکس ها به طور پیش فرض با علامت چاپ نیز ارائه می شوند. در تنظیمات موجود در برنامه دوربین می توان این مورد را خاموش کرد.

کیفیت عکس ها در حالت کلی با روشنایی و نور کافی، کاملاً خوب است. لنزهای با زاویه دید عریض و لنزهای ماکرو به وضوح از لنز اصلی پایین ترند. فوکوس با لنز ماکرو بسیار دشوار است و عکس هایی با کیفیت متوسط تولید می کند. عملکرد لنزهای زاویه دید کمی بهتر است اما نسبت به لنز اصلی عکس های کمتری می گیرد.

دوربین جلویی در قسمت بالای صفحه قرار دارد. این دوربین دارای یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. عکس های گرفته شده با این دوربین مانند لنز اصلی منطقی هستند. هنگام بزرگنمایی، کیفیت به سرعت خراب می شود و در حالت عادی، فیلتر زیبایی نیز به طور خودکار روشن می شود.

عملکرد پردازشی Redmi 9 شیائومی

اگر نگاهی به تقسیم تعداد هسته ها در تراشه این گوشی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که شرکت شیائومی بیشتر بر روی فعالیت های متوسط و روزمره روی این گوشی حساب کرده است و تنها 2 هسته قدرتمند 2 گیگاهرتزی با مدل Cortex-A75 برای آن اختصاص یافته است.

شیائومی ردمی 9 را به پردازنده مدیاتک، Helio G80 مجهز کرده است. این پردازنده حداکثر قدرت محاسبه 2.0 گیگاهرتز دارد. با اینکه این مدل، سریعترین پردازنده نیست، اما وظیفه خود را به درستی انجام می دهد و به باتری کمتری نیاز دارد. با توجه به این وضعیت، بارگیری برنامه گاهی طول می کشد. این نیز به این دلیل است که RAM 3 و پردازنده قدرتمندی در این دستگاه به کار نرفته اما می تواند از پس فعالیت های روزمره برآید. در نظر داشته باشید که برای یک دستگاه مقرون به صرفه، این ویژگی کاملاً طبیعی است. با حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت، فضای ذخیره سازی زیادی ندارید ولی می توانید مدل هایی با رم و حافظه داخلی بیشتر و به کمک مموری، پردازش و ذخیره سازی داده بیشتری داشته باشید.

معرفی Xiaomi Redmi 9

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان گفت، اگر قصد خرید Xiaomi Redmi 9 را دارید، مهم ترین مزایای این گوشی شامل موارد زیر می باشد:

  • باتری عالی
  • پشتیبانی از USB-C
  • صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت مناسب
  • و از همه مهمتر، قیمت گوشی شیائومی ردمی 9 است که در حدود 100 دلار در نظر گرفته شده است

همچنین نکات منفی این گوشی عبارتند از:

  • لنز ماکرو و لنز زاویه دید این گوشی، کیفیت متوسطی دارند
  • رابط کاربری MIUI ممکن است در برخی موارد اذیت کند
  • بعضی اوقات کمی کند می شود
برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gEBCwemW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه