جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع چمن مصنوعی

2 سال پیش ( 1400/6/1 )
 

چمن مصنوعی در ده سال اخیر بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و کیفیت چمن مصنوعی های تولید شده در این دهه به میزانی بالا رفته که تشخیص آن با چمن طبیعی بسیار سخت شده است. همچنین نگهداری آسان و دوام بالای چمن مصنوعی توجه افراد مختلف را به خود جلب کرده و آن را تبدیل به روشی کاربردی جهت ایجاد فضای سبز زیبا و جذاب کرده است. در این مقاله قصد داریم پس از پاسخ به سوال «چمن مصنوعی چیست؟» انواع چمن مصنوعی و کاربردهای آن را به طور کامل شرح دهیم تا در صورت تمایل بتوانید چمن مصنوعی مناسب برای نیاز خود را انتخاب نمایید.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی در واقع از یک بستر پلیمری است که الیاف مشابه چمن طبیعی از جنس پلی اتیلن، بر روی آن با دستگاه مخصوص بافندگی، بافته می شود. ظاهر چمن مصنوعی هایی که در چند سال اخیر تولید می شوند بسیار به چمن طبیعی نزدیک است و جهت طبیعی تر نشان دادن آن ها الیاف قهوه ای و زرد میان الیاف سبز به کار می رود. چمن مصنوعی مزایای زیادی از جمله عدم نیاز به آبیاری، دوام بالا، آلودگی بسیار کم و عمر طولانی نسبت به چمن طبیعی دارد.

انواع چمن مصنوعی به دو نوع چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی تقسیم می شود. هر کدام از این انواع، موارد استفاده و کاربردهای خاص خودشان را دارند. برای مثال نوع تزئینی آن به عنوان چمن مصنوعی برای مدرسه و حیاط باغ ویلا ها کاربرد دارد و چمن مصنوعی ورزشی در انواع زمین های ورزشی مانند زمین فوتبال و زمین تنیس کاربرد دارد.

چمن مصنوعی ورزشی

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ورزشی  با توجه به نوع ورزشی که قرار است بر روی آن انجام شود، انتخاب می شود. برای مثال چمن مصنوعی فوتبالی لازم است دارای الیاف بلند و مقاوم باشد. چمن مصنوعی ورزشی معمولا از الیاف محکم اما منعطف طراحی می شود که در کنار مقاوم بودن در برابر استفاده بازیکنان، دارای نرمی مناسب جهت آسیب نرسیدن به افراد در صورت زمین خوردن می باشد. چمن مصنوعی ورزشی در زمین های ورزشی متعددی کاربرد دارد. کاربردهای چمن مصنوعی ورزشی عبارت است از:

  • چمن مصنوعی فوتبالی
  • چمن مصنوعی بیسبال
  • چمن مصنوعی پینت بال
  • چمن مصنوعی گلف
  • چمن مصنوعی تنیس
  • چمن مصنوعی هاکی

چمن مصنوعی تزئینی

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی قدمت کمتری از چمن مصنوعی ورزشی دارد. چمن مصنوعی تزئینی به علت تفاوت کاربری، نسبت به چمن مصنوعی ورزشی از مقاومت کمتری برخوردار است اما لطافت آن بالا تر از چمن مصنوعی ورزشی است و از زیبایی بیشتری برخوردار است. همینطور که از اسم این نوع چمن مصنوعی معلوم است از آن جهت دکور و زیباسازی محیط استفاده می شود. چمن مصنوعی تزئینی در انواع بهاره و پاییزه و تک بافت و دو بافت تولید می شود. چمن مصنوعی های نسل سه و نسل چهار که از جدید ترین انوع چمن مصنوعی تزئینی می باشند دارای ویژگی های استفاده از دو نوع نخ کوتاه و بلند جهت طبیعی تر شدن ظاهر چمن مصنوعی و مقاومت بالا نسبت به تابش آفتاب می باشد.

کاربردهای چمن مصنوعی تزئینی عبارتند از:

  • چمن مصنوعی روف گاردن
  • چمن مصنوعی برای بالکن
  • چمن مصنوعی رستوران و کافه
  • چمن مصنوعی باغ تالارها
  • چمن مصنوعی حیاط
  • چمن مصنوعی ویلا
  • چمن مصنوعی مدارس
  • چمن مصنوعی مهد کودک
  • چمن مصنوعی کنار استخر
  • چمن مصنوعی بین سنگی
  • چمن مصنوعی بازی کودکان
  • چمن مصنوعی راه پله
  • چمن مصنوعی محیط اداری
  • چمن مصنوعی فضای سبز شهری
  • چمن مصنوعی شهربازی
  • چمن مصنوعی اتاق کودک
  • چمن مصنوعی روی دیوار

نصب انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی تزئینی جهت نصب به وسایلی همچون چسب و نوار اتصال دارد و چمن مصنوعی ورزشی به سلیس و گرانول در نصب خود نیازمند است. نصب چمن مصنوعی لازم است به دست افراد متخصص و توانمند انجام شود. در برخی کاربردهای چمن مصنوعی مانند چمن مصنوعی بین سنگی، به اندازه گیری شیارهای بین سنگ ها و برش دقیق چمن نیاز است که این باعث افزایش قیمت نصب می شود.

خرید انواع چمن مصنوعی

برای هر کاربرد چمن مصنوعی، به ارتفاع الیاف، جنس و مقاومت متفاوتی نیاز است. از این رو جهت خرید چمن مصنوعی، ابتدا لازم است نیاز خود را شناسایی کرده و با مشاوره از متخصصان این حوزه، چمن مصنوعی مناسب برای محل مورد نظر خود را خریداری فرمایید.

قیمت انواع چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی با توجه به ویژگی های مختلفی از جمله جنس الیاف به کار رفته، ارتفاع نخ و الیاف، تراکم بافت چمن و نوع پوشش بکینگ به کار رفته دارد. ممکن است برای شما این پرسش پیش بیاید که چمن مصنوعی ارزان تر است یا چمن طبیعی؟ در ابتدا ممکن است به نظر بیاید چمن مصنوعی گران تر است اما در طولانی مدت با توجه به هزینه های بسیار بالای نگهداری چمن طبیعی و عمر کوتاه آن، چمن مصنوعی انتخاب به صرفه تری محسوب می شود. چمن مصنوعی نیازمند هزینه جهت آبیاری و آفت کشی ندارد و نیازی نیست نگران زرد شدن و خراب شدن آن باشید.

خانه چمن

اگر به استفاده از چمن مصنوعی در منزل، ویلا و یا زمین ورزشی خود علاقه مند شده اید، به شما خانه چمن را توصیه می کنیم. خانه چمن دارای مجموعه ای کامل و متنوع از انواع چمن های مصنوعی می باشد. ویژگی شاخص خانه چمن مشاوره قوی و خدمات مشتریان فوق العاده می باشد. مشاوران و متخصصان خانه چمن جهت انتخاب چمن مصنوعی مناسب و مورد نیاز شما، در تمام مراحل همراه شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://khanechaman.com/ مراجعه فرمایید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PvQeg2Wa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
بهترین چشم پزشک کودکان در مشهد :
1 سال پیش
حقیقت یک رشته از پزشکی است که به درمان بیماری های چشمی مربوط می شود، و فردی که در این حرفه فعالیت دارد اصطلاحا چشم پزشک نامیده می شود. چشم پزشک افزون بر مهارت های درمانی بیماران مانند جراحی و طب لازم است در موارد دیگری نیز ماهر باشد. مهارت هایی مانند: آرام کردن بیمار مضطرب، صبر و حوصله، دلسوزی و احترام برای بیمار و … در این رشته لازم است. https://*****.com/the-best-pediatric-ophthalmologist-in-mashhad/
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه