جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای کنترل رفت و آمد خودروها به هر شکل و در هر محلی، بهترین و قابل دسترس ترین روش، بهره گیری از شماره پلاک خودروها توسط نرم افزار پلاک خوان است. پلاک خودروها به تنهایی بیانگر کلیه اطلاعات حائز اهمیت درباره خودرو و هویت راننده آن است، بنابراین اطلاع از پلاک خودروها و ثبت آن ها هنگام عبور یا ورود و خروج، می تواند کمک شایانی در تسهیل جمع آوری، ثبت اطلاعات و تهیه گزارشات داشته باشد.

با توجه به هوشمندسازی و اتوماتیک شدن اغلب امور، امروزه استفاده از روش های نوین برای استخراج و ثبت خودکار پلاک ها به همراه سایر اطلاعات ارزشمند مربوط به راننده و زمان دقیق ورود یا خروج خودرو، می تواند سبب سهولت در تهیه گزارشات، افزایش امنیت و نظارت شود. از این رو شرکت های مختلف، اقدام به طراحی و فروش نرم افزار پلاک خوان با قابلیت نصب روی دوربین های مدار بسته کرده اند.

نحوه کارکرد نرم افزار پلاک خوان

پس از مشاهده خودرو و ثبت تصویر آن توسط دوربین های نصب شده در محل مورد نظر، نرم افزار پلاک خوان با استفاده از روش های پردازش تصویر، پلاک خودرو را تشخیص داده و با نرم افزارهای تبدیل عکس به متن OCR (Optical Character Recognition) قادر خواهد بود بدون نیاز به کارت های خاص یا تگ RFID، تک تک کاراکترهای شماره پلاک خودرو را با درصد خطای بسیار ناچیزی تشخیص دهد. البته این درصد خطا توسط شرکت طراحی کننده نرم افزار و نسبت به قدرت پردازشگرهای آن تعیین می شود و ممکن است متفاوت باشند.

هر آنچه باید درباره نرم افزار پلاک خوان بدانید

پس از تشخیص شماره پلاک، اطلاعاتی که از قبل برای این پلاک به ثبت رسیده است، همانند اطلاعات راننده را به همراه روز و ساعت دقیق ورود یا خروج، به صورت آنی در سیستم ثبت کرده و این اطلاعات هر روزه جمع آوری شده و تا مدت زمان طولانی، مثلا یک ساله، نگه داری می شوند.

به این ترتیب با استفاده از نرم افزار پلاک خوان، هر لحظه که بخواهید می توانید هر نوع گزارش مربوط به ورود و خروج را به راحتی تهیه کنید. به عنوان مثال فرد مشخصی در طول یک روز چند بار وارد و خارج شده و در چه زمان هایی این اتفاق افتاده  است؟ همه این اطلاعات، با افزایش کنترل و نظارت، امنیت محل را افزایش داده و در صورت نیاز می توانید از اطلاعات آن استفاده کنید؛ حتی اگر مدت زیادی از آن گذشته باشد.

کاربردهای نرم افزار پلاک خوان

با توجه به سهولت استفاده از نرم افزارهای پلاک خوان و امکان نصب روی اغلب دوربین های مداربسته، کاربردهای مختلفی را می توان برای آن متصور بوده و در محل های گوناگون برای کنترل و نظارت بر خودروها از آن استفاده کرد. به نحوی که حتی امکان اتصال به گیت های ورودی و راهبندها نیز به این نرم افزار وجود داشته و می تواند به صورت خودکار و طبق اطلاعات و مجوزهای از پیش تعریف شده برای شماره پلاک موردنظر، راهبند را باز کرده یا مانع از ورود خودروهای غیرمجاز شود.

·         کنترل تردد جاده ای و شهری

تردد جاده ای و شهری خودروها از جمله مواردی است که همواره تسهیل کنترل و نظارت بر آن از خواسته های اصلی پلیس و نیروهای راهنمایی و رانندگی بوده است. با بهبود کنترل تردد و اتوماتیک شدن آن، امکان نظارت همزمان روی تمامی دوربین های موجود در سطح شهر فراهم شده و در کنار جریمه متخلفین، سایر رانندگان نیز آرامش و آسایش بیشتری داشته و گام بزرگی در تامین امنیت آنان خواهد بود.

به عنوان مثال کنترل طرح هایی نظیر زوج و فرد، طرح ترافیک یا بررسی سرعت غیرمجاز، بدون وجود برنامه های هوشمندسازی همچون استفاده از نرم افزار پلاک خوان، میسر نمی شود؛ چرا که این کار نیاز به اپراتورهای فراوان و نیروی کار متعددی دارد که البته هزینه سنگینی را نیز در پی خواهد داشت. در حالی که با استفاده از این نرم افزارها، بدون نیاز به گیرنده های رادیویی یا ردیاب ماهواره ای، می توان آمارگیری و کنترل تردد وسایل نقلیه را انجام داد.

·         مدیریت اتوماتیک پارکینگ های عمومی

به جهت بهبود مدیریت پارکینگ های عمومی نیز می توان از نرم افزار پلاک خوان استفاده کرد. به صورتی که هنگام ورود، پلاک خودرو تشخیص داده شده و زمان ورود ثبت می شود، هنگام خروج نیز بر اساس مدت استقرار در پارکینگ، هزینه قابل پرداخت محاسبه شده و اعلام می شود. همچنین می توان پلاک هایی را به عنوان لیست سفید مشخص کرد که ورود و خروج آن ها رایگان و بدون هزینه است یا با افزودن امکان شارژ مالی شماره پلاک، هزینه های روزانه توقف در پارکینگ به صورت خودکار از میزان شارژ موجود کسر شده و نیاز به پرداخت و تسویه مداوم نباشد.

برخی نرم افزارهای پلاک خوان قابلیت های بیشتری را نیز ارائه داده و حتی چهره راننده را نیز هنگام ورود تشخیص می دهند تا هنگام خروج با آن مطابقت داده و امنیت پارکینگ را بهبود ببخشند.

هر آنچه باید درباره نرم افزار پلاک خوان بدانید

·         سهولت کنترل در پارکینگ های خصوصی

در پارکینگ های خصوصی نیز با تعریف پلاک های مشخص شده در نرم افزار پلاک خوان، هنگام ورود یا خروج این پلاک ها، به صورت اتوماتیک اجازه صادر شده، درب برقی یا راهبند باز و بسته شده و ترددها ثبت می شوند.

·         مدیریت آسان مشاغل مرتبط با خودروها؛ تعمیرگاه، کارواش و تعویض روغن

در برخی مشاغل مرتبط با خودروها، مثل تعمیرگاه ها یا تعویض روغنی ها، چگونگی ثبت اطلاعات خودرو و کارهای انجام شده در مراجعات قبلی، یکی از مشکلات اساسی است که با استفاده از نرم افزارهای پلاک خوان می توان این معضل را حل کرد. به این ترتیب که برای هر خودرو یک بار در دفعه نخست، پس از تشخیص شماره پلاک خودرو، اطلاعات راننده و سوابق خودرو توسط اپراتور ذخیره می شود؛ در دفعات بعدی مراجعه این خودرو، با تشخیص شماره پلاک، اطلاعات ثبت شده نیز نمایش داده می شوند.

نرم افزار پلاک خوان؛ بهترین روش برای کنترل خودروها

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، هدف از طراحی نرم افزار پلاک خوان، تشخیص شماره پلاک خودروها با استفاده از پردازش تصویر است. بر این اساس پس از تشخیص پلاک خوان، زمان دقیق تردد را ثبت کرده و امکان بررسی های بعدی را خواهید داشت. همچنین در کاربردهای مختلف می توان از نرم افزار پلاک خوان استفاده کرد تا طبق مجوزهای از پیش تعریف شده، راهبندها یا گیت های ورودی را برای خودروهای مشخص شده باز و بسته کرده یا اطلاعات مالک و غیره را در پارکینگ ها مشاهده و در گزارشات لازم بررسی کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Si8U4HI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه