شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

قطعا میدانید مشکلات لوله های فاضلاب به دلیل گرفتگی های مکرر یکی از حساس ترین قسمت های هر ساختمان محسوب می شوند. حساسیت این موضوع به دلیل بالا زدن فاضلاب از چاه و همچنین کثیف شدن خانه می باشد. به همین دلیل باید روش هایی را برای باز کردن گرفتگی از جمله طریقه فنر زدن لوله فاضلاب بلد باشید تا در مواقع حساس بتوانید اقدام فوری و به موقعی داشته باشید تا از کثیف شدن خانه جلوگیری نمایید.

در این مطلب قصد داریم طریقه فنر زدن لوله فاضلاب در خانه را با روشی ساده به شما آموزش دهیم تا هنگام گرفتگی فاضلاب با فنر زدن لوله های فاضلاب بتوانید مشکل را سریعا رفع نمایید. قبل از هر چیز بهتر است با انواع فنر لوله بازکنی بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

 

طریقه فنر زدن لوله فاضلاب در خانه - آموزش ساده

انواع فنر و سر فنر لوله بازکنی

فنرهای لوله بازکنی را میتوان به دو دسته، برقی و دستی تقسیم نمود. نوع برقی آن در مدل های حرفه ای مختص شرکت های لوله بازکنی تهران می باشند. کار هر دو مدل شبیه به هم است اما نحوه انجام کار با هم متفاوت می باشد.

فنر لوله بازکنی که از آن برای فنر زدن لوله فاضلاب استفاده می شود، میتواند انواع گرفتگی های فاضلابی را باز کند. از این ابزار میتوان در حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و هر مکانی که دارای لوله فاضلاب می باشد استفاده نمود.

فنرها با توجه به نیاز شما دارای اندازه ها و قطرهای مختلفی هستند. فنر لوله بازکنی از 5 متر الی 50 متر در بازار موجود می باشد.

انواع سر فنر نیز به شرح زیر می باشد:

سر فنر نیزه ای: اگر درون لوله خاک، شن یا ماسه ریخته شده باشد، این سر فنر میتواند به درون آن نفوذ کند.

سر فنر اسیدی: آلیاژ ضد خورندگی دارد و زمانی که درون لوله اسید و مواد شیمیایی ریخته شده باشد کاربرد دارد.

سر فنر الماسی: بهترین سر فنر برای مواقعی که درون لوله اشیایی مانند سنگ ریخته شده استفاده می شود.

سر فنر کوزه ای: برای از بین بردن جرم و رسوب به کار می رود.

سر فنر چاقویی: برای زمانی که درون لوله دستمال، کاغذ و موادی از این دست ریخته شده مناسب است.

سر فنر برسی: چیزی شبیه برس که برای از بین بردن رسوب و جرم عالی است.

سر فنر ابزار گیر: برای متصل کردن به ابزارهای خاص برای انجام کارهای مختلف کاربرد دارد.

سر فنر میله فنری: برای متصل کردن دو فنر به هم و افزایش طول فنرها استفاده می شود.

روش کار با فنر لوله بازکنی دستی

یکی از فنرهای موجود در بازار، فنر دستی یا خانگی است. علت نام گذاری آن این است که هیچگونه انرژی خاصی برای کارکرد آن استفاده نمی شود و تنها با دست میتوان به وسیله آن، لوله را باز کرد. از فنر دستی میتوان برای باز کردن گرفتگی های جزئی سرویس بهداشتی، حمام، کف شوی و تمامی لوله های فاضلاب استفاده کرد. طریقه فنر زدن لوله فاضلاب به وسیله فنر دستی بسیار ساده است و هر کسی بدون داشتن دانش خاصی می تواند این کار را انجام دهد.

نکته بسیار مهم در مورد لوله بازکنی با فنر دستی این است که، گرفتگی نباید در عمق زیاد لوله باشد چون فنر دستی تنها توانایی رفع گرفتگی در عمق کم را دارد. این یعنی فنر دستی تنها برای گرفتگی های جزئی و در عمق کم کاربرد دارد.

طریقه فنر زدن لوله فاضلاب با فنر دستی به این صورت است که ابتدا باید سر فنر را به داخل لوله هدایت کنید تا جایی که حس کنید فنر به محل گرفتگی برخورد کرده است. حالا کافی است به جهت عقربه های ساعت فنر را بچرخانید و کمی به جلو هدایت کنید تا گرفتگی را از بین ببرد.

فراموش نکنید نکته مهم برای بیرون کشیدن فنر دستی از لوله این است که برخلاف جهت عقربه های ساعت آن را بچرخانید تا بیرون بیاید. به یاد داشته باشید به هیچ عنوان فنر را به سمت خودتان نکشید چون احتمال گیر کردن آن در لوله وجود دارد.

نحوه فنر زدن لوله فاضلاب با دریل

 

طریقه فنر زدن لوله فاضلاب در خانه - آموزش ساده

 

همانطور که گفتیم فنر دستی برای گرفتگی هایی که در عمق کم لوله هستند مناسب می باشد. برای گرفتگی هایی که در عمق بیش از 10 متری لوله هستند حتما باید از فنر برقی استفاده کرد. به طور خلاصه برای مسیرهای طولانی فنر برقی بهتر است چون امکان فشار آوردن به فنر در مسیرهای طولانی به وسیله انسان وجود ندارد و تنها دستگاه مکانیکی میتواند این کار را انجام دهد.

تفاوت میان فنر برقی با دستی در این است که در فنر برقی قدرت دستگاه سبب حرکت دورانی و فشار وارد کردن به فنر می شود و این فشار داخل لوله به محل گرفتگی وارد شده و سبب رفع گرفتگی می گردد. اما در فنر دستی شما به اندازه محدود میتوانید فشار به فنر وارد کنید و به همین جهت فنر برقی برای گرفتگی های شدید مناسب می باشد.

لازم به ذکر است که فنر زدن لوله فاضلاب با دریل توسط شرکت های لوله بازکنی از جمله لوله بازکنی جنت آباد دیگر به کار نمی رود و به جای آن از ژنراتور و دیگر مدل های دستگاه لوله بازکنی استفاده می کنند. اما نکته مهم در مورد فنر زدن لوله فاضلاب با دریل این است که برای افرادی که میخواهند خودشان در خانه این کار را انجام دهند، دستگاه دریل مناسب تر است.

نحوه فنر زدن لوله فاضلاب با دریل بسیار ساده است. برای اینکار به یک فنر بلند حداقل 10 متر و دریل نیاز دارید. کافی است فنر را به دریل متصل نموده و سر فنر را به داخل لوله هدایت کنید. تقریبا 1 تا 1.5 متر از فنر را به داخل لوله بفرستید و سپس دریل را روشن کنید تا فنر بچرخد.

چرخش فنر سبب می شود فنر به سمت جلو حرکت کند. بهتر است با دست فنر را هدایت کنید تا ضربه نزد. حالا آنقدر باید این کار را انجام دهید که حس کنید فنر به گرفتگی برخورد کرده و گرفتگی رفع شده است. برای در آوردن فنر از لوله هم کافی است حالت چرخش دریل را به وسیله دکمه روی دریل برعکس کنید و دوباره دریل را روشن کنید و فنر را بیرون بکشید.

با چند بار امتحان کردن خواهید دید که نحوه فنر زدن لوله فاضلاب با دریل بسیار ساده است.

کدام روش فنر زدن لوله فاضلاب در خانه بهتر است؟

تفاوت های میان طریق فنر زدن لوله فاضلاب بصورت دستی و برقی را کامل توضیح دادیم. اگر توجه کرده باشید گفتیم که فنر دستی برای گرفتگی های معمولی و جزئی مناسب است اما فنر برقی برای گرفتگی های شدیدتر کارساز می باشد. مسلما داشتن یک فنر دستی در خانه این شانس را به شما خواهد داد که با یکبار امتحان کردن ابتدا ببینید خودتان قادر به باز کردن لوله هستید یا خیر تا سپس تصمیم به استفاده از خدمات لوله بازکنی در تهران را بگیرید.

پیشنهاد می کنیم اگر گرفتگی ساده تر است با توجه به آموزش طریقه فنر زدن لوله فاضلاب در خانه به وسیله فنر دستی اقدام به باز کردن لوله نمایید. اگر این کار نتیجه نداشت، بهتر است با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرید.

خدمات لوله بازکنی سراسر شهر تهران

 

طریقه فنر زدن لوله فاضلاب در خانه - آموزش ساده

 

گاهی اوقات امکان فنر زدن توسط خودتان به دلیل حاد بودن مشکل گرفتگی و یا سخت بودن طریقه فنر زدن لوله فاضلاب برای شما وجود ندارد و همین موضوع سبب می شود تا از ترجیح دهید از خدمات شرکت های لوله بازکنی  استفاده نمایید.

یکی از شرکت های معتبر در زمینه لوله بازکنی با فنر برقی، شرکت آقای لوله بازکن می باشد. مجموعه آقای لوله بازکن از جمله شرکت های قدیمی و معتبر در این حوزه می باشد که خدمات خود را در سراسر شهر تهران ارائه می دهد. شما در هر نقطه از تهران که باشید می توانید از خدمات لوله بازکنی غرب تهران، شرق، شمال و جنوب استفاده نمایید.

برای ثبت سفارش خدمات لوله بازکنی در این مجموعه کافی است نام "آقای لوله بازکن" را در گوگل جستجو کنید و یا به آدرس اینترنتی www.mrplumber.ir مراجعه نمایید و با واحد پشتیبانی شرکت تماس بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DBv0WpEW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه