پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

صعود دلار و کاهش قیمت طلا

1 سال پیش ( 1401/2/28 )
 

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۸ می) در حالی کاهش یافت که دلار اندکی بهبود یافت و فشار بر شمش های قیمت دلاری همراه با بازدهی خزانه داری و موضع تهاجمی رئیس فدرال رزرو آمریکا نسبت به تورم افزایش یافت.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۲۰ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۵۰ سنت کاهش یافت.

صعود دلار و کاهش قیمت طلا

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX اظهار کرد: طلا از پایان هفته گذشته در حال تثبیت بوده است اما جهت کلی کاهش یافته و به حدود ۱۷۵۰ دلار رسیده است و سوال اینجاست که آیا شتاب برای رسیدن به آن ایجاد خواهد شد.

دلار پس از کاهش سه جلسه ای افزایش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران ارزهای دیگر افزایش داد.

اسپیواک گفت: طلا بر نرخ ها و چشم انداز سیاست پولی به ویژه در ایالات متحده متمرکز است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه متعهد شد که بانک مرکزی ایالات متحده نرخ های بهره را تا جایی که لازم است افزایش می دهد تا از افزایش تورمی که به گفته او پایه های اقتصاد را تهدید می کند، جلوگیری کند.

شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده پس از افزایش شدید در جلسه قبل ثابت ماند و به تقاضا برای طلای با بازده صفر آسیب زد. فدرال رزرو در سال جاری نرخ سیاستی خود را سه چهارم درصد افزایش داده است و در مسیر افزایش مجدد آن با افزایش نیم درصدی در دو نشست بعدی خود در ژوئن و جولای است.

اگرچه شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می شود اما شمش به افزایش نرخ های بهره کوتاه مدت ایالات متحده و بازده اوراق قرضه حساس است که هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱.۴۶ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۴۵ دلار و ۳۷ سنت رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۲۰۳۱ دلار و ۵۴ سنت رسید.

جدول کامل قیمت طلا و سکه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VVqdyJzv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه