چهارشنبه, ۲۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Wed, 17 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هر کسب و کاری توسط افراد و نیروهایی که در آن کار می کنند مدیریت و هدایت می شود. بدون نیرو و تیم فعال، مثبت و پرانرژی، بهره وری نیز کاهش می یابد و کسب و کار به جای حرکت رو به جلو، عقبگرد خواهد داشت.

در این مطلب راهکارهایی را برای صاحبان کسب و کار، مدیران، مدیران منابع انسانی و... به اشتراک می گذاریم تا سال 2022 برای این کسب و کارها به بهترین و سالم ترین شکل سپری شود.

سه روش برای تحقق سلامت جسمی و روانی بهتر در محیط کار

سلامت جسمی و روانی کارکنان خود را ارتقا دهید

«بهداشت و تندرستی محیط کار»  به معنای حمایت، مدیریت و ارتقای سلامت جسمی و روانی هم کارکنان یک کسب و کار است. 

طی چند سال اخیر بخاطر شیوع پاندمی کرونا تغییری در نحوه کار کردن و نگرش ها به سلامت و بهداشت روانی و جسمی در محیط کار ایجاده شده است . 

حال زمان آن رسیده است که کسب و کارها و مشاغل در سرتاسر دنیا از این نگرش ها و مزیت بهره مند شوند و از کارکنان کسب و کارها برای داشتن سلامت جسمی و روانی بهتر در محیط کار حمایت شود.

قهرمان «بهداشتِ محیط کار» بسازید!

سه روش برای تحقق این مهم وجود دارد؛

نظر سنجی از کارکنان؛ بهترین راه برای شناسایی آنچه که باید در محیط کار تغییر کند، پرسیدن سوال است. با استفاده از جعبه های پیشنهاد یا نرم افزار های نظر سنجی ساده می توان این کار را انجام داد.

کارکنان می توانند به صورت ناشناس به سوالاتی مربوط به سلامت کلی، فضای محیط کار و فرهنگ کاری پاسخ دهند و ایده های خود را برای تغییر به اشتراک بگذارند. چرا به یکی از کارکنان خود برای تبدیل شدن به قهرمان «بهداشتِ محیط کار» اختیار نمی دهید؟ او می تواند در جمع آوری بازخورد کارکنان شرکت نقش بسزایی داشته باشد و به شما کمک کند.

محیط کار را پرانرژی کنید

انگیزه دادن به تیم کاری؛ فعالیت های گروهی، رقابت ها و چالش ها بهترین روش ها برای انگیزه دادن به یک تیم در محیط کار است.

در محیط کاری انرژی بیشتری از خود نشان دهید. با به راه انداختن یک فعالیت رقابتی فیزیکی، کارمندان انگیزه پیدا می کند که وارد رقابت شده و برای تلاشی که می کنند اگر برنده شدند جایزه بگیرند . رقابت ها می توانند تا حدی چالش برانگیز شوند که شما می خواهید.مثلا چالشی در قالب فعالیت ورزشی تیمی باشد یا مثلا قرعه کشی جوایز برای کارمندی که 10 هزار قدم در یک ماه راه رفته باشد و چالش هایی از این نوع.

راه دیگر در انگیزه دادن شروع یک مکالمه درباره سلامت فیزیکی و روانی در محیط کار از طریق کارگاه های سلامتی و افزایش آگاهی آن ها از سلامتی خود است و اینکه بپذیرند سلامتی آنها اولویت شماست.

استرس محیط کار را کاهش دهید

انعطاف پذیر باشید؛ بسیاری از محیط های کاری در دو سال گذشته بخاطر شیوع کرونا رویکرد انعطاف پذیرتری برای کار در نظر گرفته بودند.

در صورت امکان ترویج یک الگوی کاری سازگار مانند «کار از راه دور» و «ساعات منعطف» می تواند سطح استرس را کاهش دهد و به کارکنان اجازه دهد تا از احساس آرامش بیشتری در روز کاری لذت ببرند.

معرفی ساعات رفاهی می تواند تاثیر زیادی بر رفاه و راحتی کارکنان داشته باشد جایی که کارکنان تشویق می شوند تا زمانی را در خارج منزل بگذرانند، ورزش کنند و کارهایی را که از آن لذت می برند یک یا دو بار در هفته انجام دهند.

سلامت محل کار با یک مرحله شروع می شود و با اجرای یکی دو مورد از پیشنهاد های بالا در این ماه کسب و کار شما سالم تر و پربارتر خواهد بود.

نویسنده و مترجم؛ آرین میرزا احمدی 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IS4J0VBP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
آرتین :
1 سال پیش
مطلب مفیدی بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه