جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: تا ۱۰ سال آینده حداقل ۴۰ درصد کسب وکارها در صورتی که نتوانند خود را تغییر دهند و از فناوری های جدید بهره نگیرند از بین می روند.

رسول سراییان گفت: امروزه تحول و اقتصاد دیجیتال، پیشران رشد و توسعه نوآوری، کارآفرینی و تولید دانش بنیان در جوامع مختلف بشمار می آید و آشنایی با مفاهیم و کاربرد های این فناوری ها برای همه مدیران کسب و کار، حالت انتخابی ندارد بلکه یک الزام است.

ضرورت بهره مندی کسب و کار ها از فناوری های جدید

او با بیان اینکه دیجیتال شدن کسب و کار ها و ورود به عرصه استفاده از فناوری های جدید شرط بقای آنهاست، اظهار داشت: هیچ کسب و کار و صنعتی از این موضوع مستثنی نیست و شامل همه واحد ها از کوچک تا متوسط و بزرگ مانند سوپرمارکت ها، آرایشگاه ها تا بنگاه های ۱۰ تا ۵۰ نفره و شرکت های بزرگ را شامل می شود.

سراییان با اشاره به اینکه امروزه ما در موج پنجم نوآوری و کارآفرینی و فرصت های آن قرار داریم، اضافه کرد: تا ۱۰ سال آینده حداقل ۴۰ درصد کسب وکار ها در صورتی که نتوانند خود را تغییر دهند و از فناوری های جدید بهره نگیرند از بین می روند.

او مهمترین و نخستین شرط برای تحقق تحول دیجیتال در بین واحد های کسب و کار و بنگاه ها را آگاه شدن مدیران آن ها به ویژه مدیرعامل و یا بالاترین مقام هر سازمان و یا دستگاه نسبت به اهمیت این موضوع دانست و تاکید کرد: آن ها باید در این زمینه آگاه شوند که ادامه کسب و کار و حضور در فضای رقابتی بدون استفاده از فناوری ها و ورود به عصر دیجیتال امکان پذیر نیست.

او با بیان اینکه تحول دیجیتال چهار دستاورد اساسی برای صنایع و کسب و کار فراهم می کند، توضیح داد: بهای تمام شده خدمات و کالا ها کاهش و قدرت رقابت و ارتقاء کیفی در تولید محصول و خدمات افزایش می یابد و جریان های جدید درآمدی همراه با تنوع گسترده در تولید محصول و خدمات در حوزه کسب و کار برای آن ها فراهم می شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اگر بنگاه ها و اصناف مختلف وارد عرصه اقتصاد دیجیتال نشوند، همان اتفاقی که برای برخی کسب و کار ها مانند آژانس های تاکسی و مسافرتی و هتلینگ، صنعت بانکداری، بیمه و مخابرات افتاد برای آن ها نیز می افتد، تصریح کرد: دیجیتالی شدن به سراغ همه کسب و کار ها می آید بنابراین اصناف و بنگاه ها باید با این تغییرات همراه شوند و قبل از اینکه فرصت را از دست بدهند خود را آماده کنند.

سراییان با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی و اطلاع رسانی در این زمینه توسط نهاد های مختلف دولتی و مردم نهاد، گفت: تنها عامل ورود به این عرصه در مراحل نخست این است که مدیران ارشد سازمان ها و کسب و کار ها نسبت به آن اعتقاد پیدا کرده و برای اجرای آن اراده و جدیت داشته باشند و اگر اینگونه نباشد کسب و کار آن ها به طور جدی در معرض نابودی قرار می گیرد.

او ادامه داد: در مرحله بعد باید مدیران شرکت ها و بنگاه ها، تحول دیجیتال را به عنوان یکی از اولویت های اساسی مد نظر بگیرند و با قدم های کوچک، اما مطمئن و محکم در این زمینه گام بردارند.

سراییان عواملی مانند فرهنگ سازی، نیروی انسانی و جدیت و اراده مدیریت را برای پیشبرد تحول دیجیتال ضروری خواند و تاکید کرد: لازم است این موضوع بطور مستمر توسط مسوولان و مدیران بخش های دولتی و خصوصی پیگیری شود و حالت شعاری نداشته باشد.

او همچنین اظهار داشت: تحول دیجیتال به این معنی است که کل یک کسب و کار متحول شود و فقط بحث استفاده از یک درگاه اطلاع رسانی نیست بلکه شامل تغییرات بنیادی و اساسی در فرایند های انجام کار، تولید و تولید درآمد است.

او با اشاره به اینکه مدیران باید با آموزش و آگاهی رسانی با ابعاد تحول دیجیتال آشنا شوند، افزود: این موضوع ابعاد بسیار گسترده و زمان بر دارد که شرط اول تحقق آن، خواست و اراده خود مدیر مجموعه است و نهاد های مختلف می توانند در این زمینه تسهیلگری کنند، آموزش دهند، نمونه های موفق را معرفی کرده و دستاورد های موفق و همچنین طرح های ناموفق را به اشتراگ بگذارند.

سراییان، آگاهی بخشی، آموزش، ترویج، حفاظت و امنیت داده ها، ایجاد چارچوب های حقوقی و ایجاد مشوق های مالی را از وظایف و راهبرد های دولت در این زمینه عنوان کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3UTKI9Me
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه