جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در زندگی امروزی، عواملی مثل استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی، محیط پیرامون ما و ساعت های کاری طولانی می تواند باعث افزایش استرس شود. در صورتی که استرس کنترل نشود، می تواند باعث بروز مشکلات پیچیده روحی و جسمی شود. با این حال خبر خوب اینکه با برخی از دستگاه ها و اپلیکیشن ها می توانید این مشکل را مدیریت کنید.

در حالی که برخی از فناوری هایی می تواند به بیشتر شدن استرس کمک کند، اما فناوری هایی نیز برای مقابله با استرس وجود دارد. اگر شما هم با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می کنید، در اینجا فهرستی از بهترین ابزارها و خدماتی را گردآوری کرده ایم که می توانید امتحان کنید.

۶ فناوری که به مقابله با استرس به شما کمک می‌ کنند

مقابله با استرس با استفاده از این ابزارها و امکانات

۱. اپل واچ

ساعت های هوشمند یکی از بهترین راه های کنترل استرس هستند. اگر از دریافت مدام نوتیفیکیشن ها نفرت دارید و می خواهید کمتر از گوشی خود استفاده کنید، ساعت های هوشمند بهترین گزینه هستند. شما می توانید با استفاده از آن ها نوتیفیکیشن ها را محدود کنید، تماس بگیرید و پاسخ دهید و روی برخی از دیگر وظایف تمرکز کنید. اپل واچ بهترین گزینه برای این هدف است.

امکانات سلامت اضافه شده به اپل واچ، بهترین فناوری برای مقابله با استرس هستند.

۲. یک دستیار مجازی

فهرست بلندبالایی از وظایف کوچک می تواند وقت شما را بگیرد. علاوه بر این، پیگیری کارهای روزمره از نظر ذهنی شما را خسته می کند. دستیاران مجازی به حل این دسته از مشکلات کمک می کنند. یک دستیار مجازی وظایف کوچک را به صورت اتوماسیون انجام می دهد. برای شروع، شما می توانید فرامین ساده ای را روی گوشی هوشمند خود به دستیارتان بدهید. برخی از آن ها فرمان های ساده ای هستند که می توانند زمان بیشتری از شما ذخیره کنند. 

اگر از یک دستگاه خانگی مثل آمازون اکو یا گوگل هوم استفاده می کنید، شما می توانید اتوماسیون را در آن ها تنظیم کنید. به طور مثال به الکسا بگویید جاروبرقی رباتیک شما در زمان مشخصی شروع به کار کند یا متوقف شود. اگر هم اسپیکر گوگل هوم دارید، از او بخواهید با شخصی که تماس از دست رفته داشته، مجدداً تماس بگیرد.

از دستیار مجازی به عنوان یک تایمر تمرین ورزشی استفاده کنید یا با استفاده از آن دیگر لوازم هوشمند خانگی تان را کنترل کنید. هر چقدر وظایف کوچک روزمره شما کمتر شود، میزان استرس شما کمتر خواهد شد.

۳. یک تمرین ذهن آگاهی بسازید

۶ فناوری که به مقابله با استرس به شما کمک می‌ کنند

ذهن آگاهی، تمرینی است که می تواند سلاح خوبی برای مقابله با استرس باشد. نفس عمیق و مدیتیشن ساده ترین راه های رسیدن به آرامش هستند. آن ها نیاز به فضا یا تجهیزات خاصی ندارند. هر کجا و هر زمانی چه در خانه و چه در محل کار می توانید از آن ها استفاده کرده و ذهنتان را آرام کنید.

استفاده از یک اپلیکیشن مدیتیشن، بهترین راه برای یک ریلکسیشن سریع است. اگر تازه کار هستید، می توانید از راهنمایی این اپلیکیشن ها استفاده کنید. برنامه هایی مثل Calm ،Atom یا Headspace دارای قابلیت هایی هستند که مدیتیشن را سریع و آسان می کنند.

با این حال شما می توانید به این برنامه ها نگاه جدی تری داشته باشید. شما می توانید هدبند Muse را هم امتحان کنید. این یک هدبند مخصوص مدیتیشن است که امواج مغز، ضربان قلب و تنفس شما را ردیابی می کند. سپس از این اطلاعات برای چگونگی انجام تمرینات مدیتیشن استفاده خواهد کرد. سپس بازخوردهای صوتی ارائه خواهد کرد.

۴. یک برنامه ورزشی بدنسازی بسازید

تناسب اندام برای کنترل کردن استرس ضروری است. تمرین، ورزش یا هر فعالیت فیزیکی دیگری باعث بهبود جریان خون در بدن می شود. علاوه بر این اندورفین ها را در بدن آزاد می کند و به خاموش کردن فکرهای بیهوده در ذهن شما کمک خواهد کرد. ورزش منظم باعث بهبود سلامت قلبی عروقی و تناسب اندام کلی شما خواهد شد. بنابراین وقتی از نظر فیزیکی متناسب باشید، تأثیر مثبتی روی آمادگی ذهنی شما نیز خواهد گذاشت.

اما همیشه شروع یا ادامه دادن یک برنامه ورزشی بدنسازی چالش برانگیز بوده است. اپلیکیشن های ورزشی، ردیاب های تناسب اندام و برنامه های غذایی ابزارهایی هستند که در این مسیر می توانید از آن ها استفاده کنید و به راحتی در دسترس شما قرار دارند. اپلیکیشن هایی مثل HIIT Down Dog ،Strava و Nike Run Club از جمله اپلیکیشن هایی هستند که به شما برنامه ورزشی می دهند. یادآورهای تمرینی همراه مربی های هوش مصنوعی باعث می شود بتوانید در منزل بدون دردسر ورزش کنید.

ردیاب های تناسب اندام مثل محصولات فیت بیت، گارمین و اپل واچ گزینه بسیار خوبی برای تحلیل و بررسی بدن شما هستند. اطلاعات سلامت شما که توسط این ردیاب های جمع آوری می شود، به شما کمک می کند تمرینات ورزشی تان را دنبال کنید و در این مسیر پیشرفت کنید. یک برنامه غذایی هم بخش مهمی از تناسب اندام است. این که میزان کالری دریافتی شما باید چقدر باشد و یک رژیم غذایی متعادل چگونه است، اهمیت زیادی در متناسب ماندن بدن شما دارد. شما می توانید از برنامه های تغذیه مختلفی مثل Mealime ،Plan to Eat و Lifesum استفاده کنید

۵. یک اپلیکیشن سلامت روان را امتحان کنید

۶ فناوری که به مقابله با استرس به شما کمک می‌ کنند

مقابله با استرس دشوار است؛ به خصوص اگر با مشکلات روانی همراه باشد. توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید، اما راه هایی هم وجود دارد که خودتان می توانید به خودتان کمک کنید.

افسردگی، وسواس فکری و اضطراب جلوی بهره وری را گرفته و باعث افزایش سطح استرس شما می شود. به همین خاطر، خود مراقبتی اهمیت بسیار زیادی دارد. اپلیکیشن های سلامت روان مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. برنامه هایی مثل Intellect و 29K با امکاناتی که در اختیار شما می گذارند، به شما در حل مشکلات اضطراب، خواب، اعتماد به نفس و غیره کمک می کنند و به صورت روزانه شما را زیر نظر خواهند داشت.

به جز خود مراقبتی، برنامه هایی نیز ارائه می شود که به لطف آن ها می توانید به صورت مجازی با یک تراپیست مشاوره بگیرید. خود مراقبتی یک ابزار پیشگیرانه و مکمل است، بنابراین نمی تواند جایگزین یک درمان کامل باشد. از این رو بهترین راه استفاده از برنامه های درمان غیرحضوری است که همیشه در دسترس شما بوده و مقرون به صرفه هستند.

۶. خواب خود را مدیریت کنید

دریافت خواب کافی برای عملکرد مناسب مغز، بهبود بهره وری و سلامت قلب و بدن ضروری است. با این حال ساعت ها کار استرس زا و تماشای طولانی مدت نمایشگرها می تواند خواب شما را کوتاه کند. اما خوشبختانه راه های مختلفی برای محدود کردن استرس و بهبود کیفیت خواب وجود دارد.

محدود کردن نور آبی پیش از خواب، یک راهکار عالی است. حداقل یک یا دو ساعت پیش از آن که به رختخواب بروید، از گوشی هوشمند، لپ تاپ یا هر وسیله الکترونیکی که دارید فاصله بگیرید. این به عملکرد طبیعی ریتم شبانه روزی در بدن ما کمک می کند. نور آبی ساطع شده از نمایشگرها، بیشترین تأثیر را روی این ریتم می گذارد و خواب را از چشم های شما خواهد برد.

اگر با مشکل بی خوابی دست و پنجه نرم می کنید، مدیتیشن و وایت نویز با استفاده از اپلیکیشن Calm می تواند کارساز باشد. یک راه دیگر بهبود خواب، تحلیل و بررسی آن است که این کار از طریق ساعت های هوشمند یا اپلیکیشن های ردیاب خواب انجام می شود. آن ها به شما کمک می کنند کیفیت خواب خود را بسنجید و سپس آن را بهبود ببخشید.

از چندین فناوری برای غلبه بر استرس استفاده کنید

۶ فناوری که به مقابله با استرس به شما کمک می‌ کنند

شما باید در زندگی روزمره خود از فناوری های مختلفی برای مقابله با استرس استفاده کنید. بنابراین فقط نباید روی یکی از آن ها تمرکز کنید، بلکه از آن ها به عنوان مکمل یکدیگر استفاده کنید تا زندگی شاد و مفرح تری داشته باشید.

مترجم و نویسنده : معین کریمی

منبع : makeuseof
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dNfAKOfM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه