جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

شناخت کیت تایم اصلی جک s5

خودروی جک s5 در سه مدل در ایران وجود دارد. جک s5 مدل دنده ای مدل اتومات و مدل نیو فیس که تمامی این مدل ها یک موتور دارند. اما در قسمت گیربکس با هم متفاوت است. این خودرو باید سرویس های دوره ای منظم داشته باشد. سرویس های دورهای نقش حیاتی در درست کار کردن خودروهای چینی مخصوصا جک s5 دارد. نظر کارشناس خودرویی کارکیتس را در رابطه با سرویس های دوره ای این خودرو جویا شدیم.

اهمیت سرویس های دوره ای s5

سرویس های دوره ای بستگی به کیلومتر کارکرد خودرو دارد. هر 5 هزار کیلومتر باید تمام فیلتر ها و روغن خودروی جک اس 5 تعویض شود. به دلیل وجود توربو در این خودرو حتما باید از روغن 10 40 استفاده کنید. در سرویس ها حتما باید شلنگ های توربو چک شود. به دلیل جرم گرفتگی شلنگها توربو ای خودرو می سوزد. خرابی توربو جک اس از جمله نقایصی است که مالکان این خودرو را نگران می کند.

تعویض لنت ترمز ها

علاوه بر روغن و فیلتر در هر 10 هزار تا باید لنت ترمز ها تعویض شود. در غیر این صورت دیسک چرخ این خودرو خط می افتد و باید تعویض شود. قیمت دیسک چرخ اصلی s5 بسیار بالاست. باید سعی کنید از لنت ترمز های اصلی برای این خودرو استفاده کنید. همچنین می توانید از لنت ترمز های وارداتی تایوانی هم برای جک اس 5 استفاده کنید. در هنگام تعویض لنت باید دیسک چرخ ها و توپی چرخ هم بازدید شود.

بررسی جلوبندی در سرویس ها

در هر 15 هزارتا باید جلوبندی خودروی خود را بررسی کنید. جلوبندی خودروهیا چینی مانند اس 5 بسیار ضعیف است. برای همین زود خراب می شود. در صورت پیدا شدن مشکل در هر قطعه از جلوبندی باید سعی کنید هر دو سمت را تعویض کنید. مثلا اگر سیبک فرمان خودروی شما در سمت راننده خراب شود باید سمت شاگرد هم تعویض کنید. به ین دلیل که قطعات عمر مشابهی دارند. اگر یک سمت زودتر خراب شود مطمئنا به زودی سمت دیگر هم خراب می شود. برای کاهش هزینه های اجرت تعویض و بهتر کارکردن خودرو بهتر است قطعات جلوبندی جفتی تعویض شود.

زمان تعویض کیت تایم s5

زمان تعویض کیت تایم خودروهای چینی مانند یک تعویض کیت تایم هر 40 هزار تا باید انجام شود. البته برای خودروهای صفر کیلومتر تا 70 هزارتا و از سری دوم به بعد هر 40 هزارتا باید انجام شود. به دیل حساسیت این قطعه توضیحات تکمیلی در رابطه با کیت تایم اصلی جک s5 می دهیم. کیت تایم اس 5 در هر سه مدل مشابه است. برای همین توضیحاتی در رابطه با این کیت به شما می دهیم. کیت تایم اصلی جک s5 شامل 6 تکه می شود.

نشانه های کیت تایم جک اصلی s5 که در هنگام خرید باید بدانید/ طبق نظر کارشناس کارکیتس

تسمه تایم:

تسمه تایم از اصلی ترین قطعات کیت تایم اس 5 می باشد. کارخانه ای که تسمه تایم اس 5 را برای ان خودرو تامین می کند پاورگریپ است که نام تجاری گیتس را دارد. کد فنی تسمه باید روی تسمه تایم وجود داشته باشد. در هنگام خرید باید این کد ها را با د روی بسته تطابق دهید. باید آرم جک روی تسمه باشد. همچنین شماره تسمه و مارک پاورگریپ و گیتس هم روی تسمه چاپ شده. تسمه باید دوخت داشته باشد. مب توانید این دوخت را در کنار تسمه با نخ نارنجی رنگ به راحتی مشاهده نمایید.

نشانه های کیت تایم جک اصلی s5 که در هنگام خرید باید بدانید/ طبق نظر کارشناس کارکیتس

تسمه بالانسر

تسمه بالانسر از قطعات اصلی کیت تایم اس 5 می باشد. این تسمه باریک و کوچک است و حتما باید عوض شود. مارک این تسمه هم پاور گریپ است. و کد فنی و آرم جک باید روی این تسمه باشد. کد فنی روی تسمه باید با کد روی بسته یکسان باشد. سایز و شماره تسمه هم باید روی تسمه باشد. دوخت این تسمه هم در کنار آن باید کاملا مشخص باشد.

بلبرینگ تایم تک سوراخ

کیت تایم جک اس 5 شامل 3 عدد بلبرینگ می شود. هر سه ی این بلبرینگ ها بسیارمهم هستند. و باید عوض شوند. بلبرینگ تایم تک سوراخ اس 5 بسیار مهم است. روی بلبرینگ تایم باید کد فنی و آرم جک حک شده باشد. در غیر این صورت غیر اصلی می باشد.

بلبرینگ کله قندی:

بلبرینگ تایم کله قندی اس 5 نیز بسیار حساس است. این بلبرینگ هم باید در سرویس دروه ای کیت تایم حتما عوض شود. باید کد فنی روی بلبرینگ حک شده باشد. همچنین آرم جک باید روی بلبرینگ باشد.

بلبرینگ سفت کن تخت:

کیت تایم اس 5 یک بلبرینگ تسمه سفت کن دارد که میزان فشار تسمه را تنظیم می کند این بلبرینگ کوچک تر و باریک تر از دو بلبرینگ دیگر می باشد. برای هیمن به آن بلبینگ تخت می گویند. روی این بلبرینگ هم باید کد فنی و آرم جک حک شده باشد. مشخصات بلبرینگ تایم اصلی اس 5 همین است. باید کد فنی را روی قطعه با روی بسته چک کنید.

تسمه سفت کن:

آخرین قطعه از کیت تایم اس 5 سفت کن تایم می باشد. این قطعه در پایان نصب می شود. باید میزان فشار باید تنظیم شود. اگر تسمه خیلی شل باشد از جای خود خارج می شود. اگر هم زیاد سفت باشد باعث پاره شدن تسمه می شود. پس این قطعه هم خیلی مهم است.

چرا باید کیت تایم s5 کامل عوض شود؟

تمام این قطعات اهمیت خاص خود را دارد. همچنین عمر مفید تمام این قطعات هم به اندازه هم می باشد. برای همین باید تمام قطعات با هم عوض شود. برخی از تعمیرکاران در هنگام تعویض فقط تسمه یا فقط بلبرینگ ها را عوض می کنند. این کار به دو دلیل اشتباه است.

دلیل اول اینکه تمام قطعات کیت تایم عمر مفید یکسانی دارد. اگر یکی از بلبرینگ ها نیاز به تعویض دارد پس عمر مفید آن تمام شده. سایر بلبرینگ ها هم باید عوض کنید. اما تعمیر کار به صاحب خودرو می گوید نیازی به تعویض نیست.

دلیل دوم افزایش هزینه و اتلاف وقت است. اجرت هر بار باز و بست کیت تایم کم نیست. شما باید چند بار اجرت تعویض قطعات بدهید. همیشه باید استرس پارگی تسمه تایم را هم داشته باشید. پس به هیچ عنوان این کار را نکنید. حتی اگر سایر قطعات کیت تایم سالم بود آن را کامل عوض کنید و 40 هزار کیلومتر را با خیال راحت برانید.

خرید کیت تایم اصلی S5

حالا که با قطعات کیت تایم s5 آشنا شدید باید به یک نکته اصلی توجه کنید. نکته اول خرید کیت تایم اصلی و نکته دوم نصب کیت تایم در تعمیرگاه معتبراست. برای خرید کیت تایم اصلی s5 باید از فروشگاه معتبر خرید کنید. همچنین برای نصب آن باید به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. در این صورت خیال شما راحت است که تام قطعات را به درستی برای شما تعویض شده. فروشگاه معتبر کارکیتس از جمله فروشگاه هایی است که قطعات اصلی به مشتریان خودرو ارائه می دهد. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/27pLb4EZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه