شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

امروز به بررسی تعدادی از کسب و کارهایی می پردازیم که در سال های آینده توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد. استفاده از علم داده در این کارها می تواند باعث چند برابر شدن کارایی و درآمد فعالان این حوزه ها شود.

هوش مصنوعی در حال تغییر متد کار بسیاری صنایع در سرتاسر دنیاست. کسب و کارها و صنایع می توانند با بهره گیری از فناوری های مرتبط با آن بسیاری فعالیت های خود را با استفاده از ماشین ها و رایانه ها انجام دهند و نتایج بهینه تر و موثرتری بگیرند.

در همین راستا وب سایت مطرح McKinsey در جدیدترین گزارش خود از افق های هوش مصنوعی، نگاهی عمیق تر به این مقوله و کاربردهای بالقوه و بالفعل آن در صنایع و کسب و کارهای مختلف انداخته است. امروز سعی داریم با بررسی این گزارش McKinsey، تعدادی از مهم ترین صنایع و کسب و کارهایی که در سال های آینده به کمک هوش مصنوعی متحول خواهند شد را مورد اشاره قرار دهیم.

مهم ترین صنایع و کسب و کارهایی که در آینده توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد

صنایعی که در سال های آینده توسط هوش مصنوعی دگرگون خواهند شد

کشاورزی

AI پتانسیل فراوانی برای بهینه سازی صنایع مرتبط با کشاورزی دارد و قادر است از طریق هوشمندسازی اعمال مرتبط با این صنایع و خودکار کردن برخی از آن ها بهره وری را در این صنعت افزایش دهد. بخش مهمی از ثمردهی کشاورزی پیرامون کشاورزی دقیق (Precision Agriculture) می چرخد. منظور از کشاورزی دقیق انتخاب نوع و میزان ورودی های مختلف به یک زمین کشاورزی بر اساس توانایی و نیاز آن است.

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می توانند با جمع آوری داده ها و شناسایی الگوهای مرتبط با زمین و دیگر فاکتورها به کشاورز برای انتخاب نوع و میزان ورودی زمین کمک کنند. به عنوان مثال، به کمک این فناوری و زیرشاخه های مختلف آن می توان بهینه ترین میزان کود مورد نیاز برای نقطه ای از زمین کشاورزی را تعیین کرد و فرآیند کاشت را در مناسب ترین زمان ممکن آغاز کرد. این امر نه تنها باعث صرفه جویی در هزینه های کشاورز می شود؛ بلکه بیشترین میزان ثمردهی را نیز برای زمین در بر خواهد داشت.

همچنین بسیاری از لوازمی که توسط کشاورزان مورد استفاده قرار می گیرند، قابلیت خودکارسازی دارند. مثلا کشاورزان این قابلیت را دارند که از تراکتورهای بدون سرنشین استفاده کنند. اتوماسیون به کشاورز این قابلیت را می دهد که توجه خود را از برخی امور پایه ای به مسائلی مهم تر معطوف کند. بنابراین هوش مصنوعی به هیچ عنوان جایگزینی برای کشاورزان نیست؛ بلکه در حقیقت نقش مکمل را برای آن ها ایفا می کند.

آموزش

از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا سیستم آموزش در سرتاسر دنیا تغییرات فراوانی به خود دیده است. در سال های اخیر یادگیری از راه دور به بخش ثابتی از نظام آموزشی بسیاری کشورهای جهان تبدیل شده است. با این وجود هنوز راه های زیادی برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی وجود دارد که بسیاری از آن ها از هوش مصنوعی عبور می کنند.

برنامه های درسی مدارس عموما بسیار فشرده طراحی شده و توجه چندانی به نیازهای آموزشی دانش آموزان به طور فردی ندارند. با بهره گیری از هوش مصنوعی می توان در سال های آینده برنامه های تحصیلی پیشرفته تری را بر اساس نیازهای آموزشی تک تک دانش آموزان طراحی کرد و از این طریق ضمن بهبود یادگیری دانش آموزان، استعدادهای آن ها را نیز بهتر شکوفا کرد.

مهم ترین صنایع و کسب و کارهایی که در آینده توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد

نظام سلامت

نظام سلامت و پزشکی می تواند در بخش هایی نظیر تشخیص های پاتولوژیک یا جمع آوری داده ها به منظور حدس زدن بیماری افراد از تکنولوژی های مرتبط با هوش مصنوعی استفاده کند. با بهره گیری از این تکنولوژی ها بعید است که در آینده کسی از پزشک خود ناراضی باشد یا برای تشخیص بیماری به چندین پزشک مختلف مراجعه کند!

استفاده های پزشکی از AI نیز یکی دیگر از موارد استفاده از این تکنولوژی ها در کنار نیاز به نیروی انسانی است. طبیعتا حتی با ورود کامل هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین به علم پزشکی، همچنان حضور پزشکان و افراد متخصص برای تفکیک داده ها و استفاده از آن ها برای تشخیص بیماری ضروری است. بنابراین در این شرایط نیز تکنولوژی قرار نیست جایگزین نیروی انسانی شود؛ بلکه به انسان کمک می کند تا نقش خود را بهینه تر به انجام برساند.

بسته بندی و خرده فروشی

هوش مصنوعی قادر است به صنایع بسته بندی و خرده فروش ها کمک کند که الگو های مصرف خریداران را شناسایی کرده و حداکثر سود ممکن را کسب کنند. همچنین یادگیری ماشین نیز با تحلیل داده های موجود از خریدهای پیشین مشتریان می تواند الگویی برای خریدهای آنان به دست آورده و محصولات متناسب را به آنان پیشنهاد کند.

با درک و تحلیل صحیح داده های خریدهای پیشین، فروشندگان می توانند قفسه مغازه های خود را از کالاهایی پر کنند که مشتریان واقعا به آن ها نیاز دارند. به این ترتیب، هم مشتریان نیازهای خود را ساده تر برطرف می کنند و هم فروشندگان به سود سرشاری دست پیدا می کنند؛ چرا که به اتمام رسیدن موجودی یک کالا نه برای مشتریان خبر خوبی است و نه برای فروشندگان!

مشاوره املاک

مشاورین املاک، خریداران و فروشندگان ملک همگی می توانند در سال های آینده از فواید هوش مصنوعی و ارائه پیشنهادات خودکار این تکنولوژی بهره مند شوند. به کمک این تکنولوژی فروشندگان می توانند به راحتی خانه مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداران نیز قادر خواهند بود ملک خود را به فروشنده با بهترین شرایط بفروشند. علاوه بر این، بر اساس گزارش های موجود، هوش مصنوعی همچنین می تواند به مشاورین املاک کمک کند که بازار را بهتر تحلیل کرده و ریسک های ناشی از تغییرات قیمت را مدیریت کنند.

در همین راستا، تعدادی از شناخته شده ترین بنگاه های املاک آمریکا نظیر CENTURY 21 یا Coldwell Banker از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملکرد خود در بازار استفاده کرده اند.

مترجم و نویسنده : سینا سپهریان

منبع : zdnet / gadgetnews
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pi4UlQBm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه