سه شنبه, ۳۰ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Tue, 21 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

تجربه مشتریان از برند نقش مهمی در بازار کسب و کار ایفا می کند. هر برندی که به دنبال موفقیت در زمینه تعامل با مشتریان و فروش باشد، باید به این حوزه توجه ویژه ای نشان دهد. خبر خوش برای کارآفرینان تحول فناوری هوش مصنوعی و ورودش به این حوزه است. بر این اساس امکان ایجاد تجربه ای بهتر برای مشتریان با دردسرهای کمتر برای تیم بازاریابی وجود دارد. 

بی شک هیچ فناوری ای به اندازه هوش مصنوعی در طول سال های اخیر توسعه پیدا نکرده است. بسیاری از ابزارهای هوشمند در طول سال های اخیر به لطف این فناوری وارد بازار شده اند. با این حساب شاید انتظار بازاریاب ها برای بهره مندی از فناوری موردنظر در حوزه کاری شان بیش از اندازه طولانی شده باشد. هدف ما در این مقاله بررسی کاربردهای فناوری هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند است. 

کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند

وقتی از تجربه مشتریان از برند صحبت می کنیم، اغلب بازاریاب ها فقط به دنبال ایجاد یک تجربه دلنشین هستند. یکی از نکات مهم در این میان توجه به ارزیابی چنین تجربه ای است. این امر به شما فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را می دهد. همچنین دیگر خبری از تکرار اشتباهات به طور مداوم نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: تاثیر هوش مصنوعی بر مدیریت ارتباط با مشتری

براساس گزارش موسسه هاب اسپات، 84 درصد از مشتریان در صورت تجربه ای مناسب از برندها تمایل به تکرار خرید نشان می دهند. این امر به معنای پیدا کردن مشتریان وفادار بدون کوچک ترین دردسری است. اگر شما هم تمایل به استفاده از مزایای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند دارید، نکات پیش روی را از دست ندهید. 

کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند

ارزیابی بازخوردهای مشتریان

دریافت بازخورد از سوی مشتریان امر رایجی محسوب می شود. اگر برند شما به بازخوردهای مشتریان توجه نشان دهد، منبع مهمی برای ارزیابی ایده ها و تجربه آنها از برند را خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از برندها هیچ توجهی به بازخورد مشتریان نشان نمی دهند. بنابراین برندها به طور مداوم در این راستا با دردسر مواجه می شوند.

یکی از چالش های اصلی در مسیر ارزیابی نظرات مشتریان از سوی برندها مربوط به سختی آن است. هیچ بازاریابی دوست ندارد ساعت‏ های متمادی مشغول ارزیابی بازخوردهای مشتریان باشد. بنابراین خیلی راحت به سراغ کار دیگری می روند. نکته مهم در این میان مزایای هوش مصنوعی در این زمینه است. ابزارهای دارای هوش مصنوعی به سادگی هرچه تمام تر شرایط مناسب برای ارزیابی بازخوردهای مشتریان را فراهم می سازد. 

اگر شما از هوش مصنوعی برای تحلیل نظرات و بازخوردهای مشتریان تان استفاده نمایید، شرایط بسیار بهتری در بازار خواهید داشت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن کمک خواهد کرد. همچنین شما به سادگی هرچه تمام تر از نظرات و تغییر سلیقه آنها آگاهی پیدا خواهید کرد. 

بهینه سازی ربات های چت

ربات های چت بخش قابل ملاحظه ای از تجربه مشتریان از برند را ساماندهی می کنند. این امر شامل تجربه مشتریان از برند در زمینه جست وجوی محصولات و همچنین ثبت سفارش است. بی شک همه مشتریان نسل قدیمی ربات های چت با حافظه محدود و اشتباهات عمده را به یاد دارند. این امر یکی از دلایل اصلی تنفر مشتریان از برندها در دنیای آنلاین بود. 

امروزه به لطف هوش مصنوعی شرایط کار کاملا فرق کرده است. شما دیگر نیازی برای عذرخواهی از مشتریان برای کیفیت پایین ربات چت تان ندارید. هوش مصنوعی در نسل کنونی امکان بهینه سازی ربات های چت به بهترین شکل ممکن را فراهم ساخته است. بنابراین دیگر خبری از مشکلات رایج در زمینه اشتباهات ربات های چت نیست.

تیم های بازاریابی اغلب اوقات توان لازم برای پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان را ندارند. بنابراین اگر شما از یک نیروی کمکی در این میان استفاده نمایید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای بهتر خواهد شد. ربات های چت امکان بهینه سازی کیفیت پاسخگویی به سوالات مشتریان و همچنین صرفه جویی در زمان مشتریان را دارند. بنابراین شما باید از چنین ابزار مفیدی برای بهینه سازی شرایط بازاریابی تان نهایت استفاده را ببرید. 

مطلب مرتبط: تداوم تجربه مشتری در تجربه برند

فهم دقیق احساسات مشتریان

کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند

مشتریان همیشه با احساسات شان خرید می کنند. این امر در زمینه ایجاد تجربه ای دلنشین از برند برای مشتریان اهمیت بالایی دارد. وقتی مشتریان احساس خوبی نسبت به برند شما داشته باشند، حتی با سطح قیمت بالاتر نیز مایل به خرید خواهند بود. 

پیش از این امکان آگاهی از احساسات مشتریان امر بسیار سختی بود. بسیاری از برندها در این میان نیاز به تعداد بالایی نیروی متخصص در زمینه بازاریابی و همچنین زمان طولانی داشتند. بدون تردید چنین امری در دسترس بسیاری از برندها قرار ندارد. بنابراین شما باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت دهید. 

امروزه با هوش مصنوعی دیگر نیازی برای طی کردن فرآینده ای طولانی مدت نیست. بسیاری از برندها در مدت زمانی اندک امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دارند. هوش مصنوعی به طور سریع داده های مربوط به احساس مشتریان نسبت به برند شما را ارزیابی می کند. به این ترتیب شما نقشه دقیقی برای تعامل با مشتریان خواهید داشت. 

تاکید بر روی احساساتی که مشتریان به آنها علاقه دارند، امر مهمی در ایجاد تجربه ماندگار از برند محسوب می شود. این امر باید از سوی برندهای مختلف به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار گیرد در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

ارزیابی گفت وگوهای تلفنی با مشتریان

امروزه اغلب اپراتورها خدمات مربوط به تبدیل گفت وگوی برندها با مشتریان به متن را ارائه می دهند. این امر منبع اطلاعاتی بسیار مهمی برای برندها محسوب می شود. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، باید از این شیوه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. 

هوش مصنوعی امکان تبدیل متن به گفتار و برعکس را فراهم کرده است. این امر در کنار توانایی هوش مصنوعی برای تحلیل دقیق محتوای متنی به شما فرصت عالی برای ارزیابی تجربه مشتریان از برندتان می دهد. 

متاسفانه بسیاری از برندها هنوز هم به شیوه های سنتی در زمینه بازاریابی و ارزیابی تجربه مشتریان از برند باور دارند. این امر شما را حسابی از رقبای تان عقب خواهد انداخت. بنابراین باید هرچه زودتر اقدام به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای ارزیابی گفت وگوهای تلفنی تان با مشتریان کنید. 

ابزارهای دارای هوش مصنوعی گفت وگوهای شما با مشتریان را براساس موضوع اصلی و نوع واکنش مشتریان طبقه بندی می کنند. بنابراین شما امکان انتخاب بهترین شیوه تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. چنین کاری به شما حتی امکان پیش بینی واکنش های مشتریان نسبت به فعالیت های بازاریابی تان را هم می دهد. بنابراین دیگر مشکلی پیش روی شما برای طراحی تجربه ای مناسب برای مشتریان از برندتان نخواهد بود. 

گردآوری تمامی داده های مربوط به مشتریان

گردآوری تمام داده های مربوط به مشتریان برای تعامل با آنها همیشه امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندهای بزرگ توانایی حیرت انگیزی در گردآوری و تحلیل چنین داده هایی دارند. اگر شما فکر می کنید این امر به خاطر تعداد بالای بازاریاب های چنین برندهایی است، کاملا اشتباه می کنید. دلیل این امر استفاده از هوش مصنوعی برای گردآوری و تحلیل داده های موردنظر است. 

بی شک هیچ تیم بازاریابی ای توانایی گردآوری و تحلیل ابرداده ها را ندارد. برندهای بزرگ به دلیل گستردگی سطح فعالیت شان اغلب با ابرداده ها دست و پنجه نرم می کنند. اگر شما در این میان اقدام به استفاده از هوش مصنوعی نکنید، نه تنها شانسی برای رقابت با برندهای بزرگ نخواهید داشت، بلکه به بدترین شکل ممکن با شکست رو به رو می شوید. 

مشتریان در تعامل با برند شما به طور معمول از یک قیف فروش عبور می کنند. چنین قیفی به طور کامل تجربه مشتریان از برند شما را توضیح می دهد. اگر شما امکان بهینه سازی شرایط بازاریابی و فروش براساس داده های مربوط به این قیف را داشته باشید، به خوبی تجربه مشتریان از برندتان را شخصی سازی خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: ارتقای تجربه تعامل مشتریان و برندمان با استفاده از هوش مصنوعی

امروزه شخصی سازی تجربه مشتریان از برند یکی از مهمترین ترندهای دنیا محسوب می شود. شما با این کار به بهترین شکل ممکن تجربه مشتریان را خوشایند خواهید ساخت. این امر با کمک هوش مصنوعی به ساده ترین صورت ممکن دنبال می شود. بنابراین نیازی به نگرانی بیش از اندازه در این مورد نخواهد بود. 

تجربه مشتریان از برندها در طول سال های اخیر به شدت متحول شده است. اگر شما قصد ماندن در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان را دارید، باید به خوبی توانایی مدیریت و ارزیابی تجربه مشتریان را داشته باشید. همانطور که در این مقاله بحث شد، بهترین راهکار در این میان استفاده از هوش مصنوعی است. توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شروع کار در این راستا راهگشا خواهد بود. 

منبع : smallbiztrends
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GLtvvLLt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه