پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

مسلما همه ما می خواهیم در محلی که کار می کنیم، ارتقای شغلی داشته باشیم اما همانطور که می دانید، همه نمی توانیم به این هدف دست یابیم. با این حال عواملی وجود دارند که شانس تان برای تجربه ارتقا شغلی را افزایش می دهند و ما می خواهیم آن ها را به شما معرفی کنیم.

با ارتقای شغلی در موقعیت بهتری قرار می گیریم و البته درآمدمان هم بیشتر می شود؛ بنابراین در این زمینه با رقابت زیادی روبه رو هستیم.

راهکارهای ارتقای شغلی

اگر می خواهید ارتقای شغلی بگیرید، تا پایان همراه ما باشید تا عوامل و شاخص های موثر در این زمینه را با هم مرور کنیم.

5 راهکار برای افزایش شانس ارتقای شغلی

1-  با شرایط جدید، سازگاری بالایی داشته باشید

ارزش سازگاری با محیط های تازه، مرتبا در حال افزایش است. انعطاف پذیری و توانایی مدیریت تغییرات، حالا بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد. فرسایش ناشی از سازگاری، پشت سر ماست. وقتی مدیران به دنبال ارتقا باشند، دنبال کارمندانی نمی گردند که مرتبا همان مشکلات موجود را یادآوری کنند. باور کنید مدیران اکثر مشکلات را می دانند؛ بنابراین رهبران به دنبال ارائه راه حل هستند. رهبران، مسیرهای رشد را پیدا می کنند و آن ها را محقق می سازند.

2- ابتکار عمل را به دست بگیرید

استفاده از فرصت های توسعه شغلی، انگیزه یادگیری و رشد مهارت های شخصی شما را نشان می دهد. اگر شرکت شما، توسعه حرفه ای، آموزش های رهبری و فرصت های رشد را از طریق فناوری منابع انسانی در تمامی طول روزهای هفته ارائه می دهد، به شما در حال لطف است. قدرش را بدانید. این دسترسی مستقیم به آموزش و ارتقای مهارت های شغلی باعث می شود تا بتوانید در جایی که هستید، موفق شوید و توانایی هایی که برای آینده نیاز دارید را توسعه دهید. شما باید ورودی های ذهن خودتان را کنترل کرده و اهداف خود را از طریق نرم افزارهای فنی مرتبط پیگیری کنید تا شانس تان برای ارتقای شغلی را افزایش دهید.

3- ارتباطی سازنده با مدیران شرکت برقرار کنید

راه دیگر افزودن ارزش در محیط کار و تجربه ارتقای شغلی، ایجاد رابطه با تصمیم گیرندگان کلان سازمان است. کارمندان باید خود را در معرض دید رهبران خود قرار دهند تا ارزش هایشان بیشتر دیده شود. مدیران خوب، این فرایند را عموما مورد تشویق قرار می دهند. وقتی تیم کاری به لطف توانایی منابع انسانی کارآمدتر باشد، روی روابط تمرکز بیشتری می کند. به زبان ساده، هیچ جایگزینی برای بخش نیروی انسانی در یک شرکت وجود ندارد. هوشمندانه تر کار کنید و بر منابعی تکیه کنید که وظایف روزانه تان را ساده تر می کنند تا زمان و فرصت بیشتری برای ارتباط با رهبران در اختیار شما قرار گیرد.

همانطور که برای ایجاد روابطی عمیق تر در محیط کار تلاش می کنید، از آن سو به دنبال افرادی هم باشید که شما را به چالش می کشند. برای ارتباط با این افراد هم کوشش کنید. وقتی حرف کار به میان می آید، همکاران از افرادی که آن ها را می شناسند و به کارشان اعتماد دارند، دفاع می کنند.

4- همیشه چیزی بیشتر از نیاز برای ارائه داشته باشید

در طول زندگی کاری، اخلاق حرفه ای باعث می شود فرصت های بسیاری برایتان به وجود بیاید. صنایع تغییر می کنند و مواردی که در ابتدا جدید به نظر می رسند، عادی می شوند اما توانایی ارزیابی چشم انداز کسب و کار و ارائه ارزش های تازه، همیشه حیاتی به نظر می رسند. مدیران به دنبال رهبرانی در آینده هستند که برای چالش های امروزی آماده باشند و به ورود به چالش های بیشتر تمایل داشته باشند تا نشان دهند مستعد مدیریت یک مسیر هستند.

طبق یک گزارش معتبر 80 درصد مدیران گفته اند که که تقویت رهبری سازمانی، برای آن ها در اولویت بالایی قرار دارد. کسانی که امیدوارند نقش و سهم خود را در سازمان افزایش دهند و ارتقای شغلی را تجربه کنند، باید راه هایی برای ساده تر کردن زندگی اعضای تیم خود پیدا کنند و چیزی بیشتر از آنچه نیاز است، ارائه دهند.

5- به دریافت بازخورد کارتان اشتیاق نشان دهید

حتما برای شما خیلی راحت تر به نظر می رسد که در ابتدای کار، سرتان را پایین بیندازید و فقط مسئولیتی که از شما انتظار می رود را انجام دهید. اما متفکران استراتژیست، پیشرفت خود را در دو بازه کوتاه مدت و بلندمدت جستجو می کنند. آن ها متوجه کمبودهای مهارتی خود می شوند و برای پرکردن آن ها تلاش می کنند. آن ها با استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند سیستم های مدیریت یادگیری و نرم افزار مدیریت عملکرد، به دنبال فرصت های یادگیری هستند تا توانایی های شغلی شان را براساس برنامه زمانی خود، رشد دهند.

آن ها برای بهبود کار خود، مشتاقانه منتظر شنیدن بازخورد فعالیت شان هستند و آن را با روی باز می پذیرند. شرکت هایی که خدماتی مثل نظرسنجی و بستر ارائه و دریافت بازخورد را ارائه می دهند، کارمندان را با دادن درک روشنی از مسیر خود برای موفقیت به پیش می برند. آن بخش از اعضای تیم که با رشد فکری، آغوش خود را برای پذیرش نقد و نظرات باز کرده اند، به شکل محسوسی از دیگران متمایز هستند.

در نهایت آن دسته از افراد که سازگاری بالایی دارند، روابط خود را تقویت می کنند، همیشه فکر آینده را در سر می پرورانند و مرتب به راه حلی خلاقانه برای حل مشکلات فکر می کنند، مدیران پیش روی سازمان ها هستند. بنابراین با راهکارهای گفته شده می توانید امید بیشتری به ارتقای شغلی داشته باشید.

مترجم و نویسنده: فرهاد ریاضی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yo0DoVO7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه