سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فیلترها در بسیاری از صنایع مختلف به منظور کمک به تصفیه، جذب آلاینده ها و سایر زباله ها مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت داروسازی، فیلترهای غشایی معمولاً برای کمک به استریل کردن و یونیزه کردن آب استفاده می شوند. از این رو، فیلتراسیون یک جنبه ارزشمند و ضروری در هر سیستم دارویی است، بنابراین، هنگامی که نوبت به انتخاب فیلتر مناسب برای یک سیستم می رسد، باید چندین فاکتور را در نظر گرفت که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

سیستم های فیلتراسیون

معرفی انواع فیلتر کاغذ در صنعت داروسازی

در صنعت داروسازی، سیستم های فیلتراسیون مختلفی همچون فیلتراسیون سطحی، عمقی و اولترافیلتراسیون وجود دارد که برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

1.      فیلتراسیون سطحی

سیستم های فیلتراسیون سطحی به منظور حفظ ذرات روی سطح ماده فیلتر شده طراحی می شوند. این ذرات در طول زمان با ادامه فیلتراسیون ایجاد می شود و یک لایه جامد از مواد را در سطح تشکیل می دهد که اغلب به عنوان لایه کیک شناخته شده است. این امر به افزایش کارایی فیلتر در هنگام شکل گیری کمک می کند.

نرخ اولیه فیلتراسیون هنگام استفاده از فیلترهای سطحی تنها حدود 55 درصد است؛ اما پس از تشکیل یک لایه کیک، میزان فیلتراسیون به 100 درصد افزایش می یابد. در این نوع فرآیند کاهش جریان رخ می دهد؛ زیرا ماده همچنان در داخل سیستم می ماند.

 

1.      فیلتراسیون عمقی

در داخل سیستم فیلتراسیون عمقی، مواد قبل از خروج در مسیری طولانی از طریق تعدادی از لایه های مختلف فیلتر جریان می یابند. این فرآیند برای حذف ذرات، مواد محلول و مواد کلوئیدی از سیال استفاده می شود. در ابتدای مسیر، ابتدا ذرات بزرگتر حذف شده و سپس، همانطور که مواد از طریق فیلتر عمق جریان می یابد، ذرات کوچک تر فیلتر می شوند.

سیستم های تصفیه عمقی با استفاده از جریان برگشتی تمیز می شوند، جریان محیط را معکوس می کنند و در نتیجه منافذ فیلتر را باز می کنند. این نوع کاغذ صافی در مقایسه با فیلتراسیون سطحی، گران تر است؛ اما می تواند برای مدت طولانی تری نسبت به کاغذ صافی سطحی استفاده شود.

2.      اولترافیلتراسیون

یکی دیگر از رایج ترین سیستم های کاغذ صافی در صنعت داروسازی اولترافیلتراسیون می باشد. این نوع کاغذ صافی نه تنها ذرات کوچک را از جریان مواد حذف می کند، بلکه برخی از ویروس ها یا سایر میکروارگانیسم هایی را که ممکن است در جریان وجود داشته باشد، مانند باکتری و تک یاخته ها را نیز از بین می برد. موادی که از غشای فیلتر عبور می کنند، مواد تراوش نامیده شده و موادی که عقب نگه داشته و فیلتر می شوند، مواد حفظ کننده نام دارد.

انواع کاغد صافی

معرفی انواع فیلتر کاغذ در صنعت داروسازی

از آنجایی که کاغذ صافی در انواع مختلفی تولید و در صنایع گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، قبل از انتخاب فیلتر، شناخت انواع فیلترها و نحوه عملکرد آنها مهم است. از این رو، در ادامه به معرفی انواع کاغذ صافی می پردازیم:

1.      کاغذ صافی مغناطیسی

این نوع کاغذ صافی معمولاً در سیستم تولید داروهای مایع استفاده می شود و زمانی مفید است که درصد خلوص درون محیط مورد نیاز باشد. فیلترهای مغناطیسی اغلب برای حذف ذرات آهن از محیط مایع استفاده شده و زمانی که ظرفیت آنها به حد نهایی برسد، می توان آنها را جدا، تمیز و دوباره استفاده کرد.

2.      کاغذ صافی کیسه ای

کاغذ صافی کیسه ای فیلترهای ارزان قیمتی هستند که از روش میکروفیلتراسیون برای حذف آلاینده ها از مواد مایع استفاده می کنند. محیط از طریق منافذ کوچک درون خود فیلتر جریان می یابد. وقتی که صحبت از اندازه منافذ فیلترهای کیسه ای می شود، نوع فیلتر می تواند بسیار متفاوت باشد، بنابراین مهم است که بدانید چه اندازه فیلتر نسبت به کار شما مورد نیاز است. به عنوان مثال، در سیستم های کوچک تر، فیلتر کیسه ها می توانند فوق العاده کارآمد باشند، زیرا کیسه ها به سرعت با آلاینده ها پر نمی شوند و هزینه کیسه های جایگزین را کاهش می دهد.

3.      فیلترهای خود تمیز شونده

برای سیستم های فیلتراسیون با تقاضای بالا و مقیاس بزرگ، فیلترهای خود تمیز شونده اغلب انتخاب می شوند. بزرگ ترین مزیت استفاده از فیلترهای خود تمیز شونده، توانایی آنها در انجام تعمیر و نگهداری است. هنگام استفاده از انواع دیگر فیلترها، خط لوله یا سیستم باید بطور کلی به صورت دوره ای برای تعمیر و نگهداری خاموش شوند. فیلترهای خود تمیز شونده معمولاً از شست و شوی معکوس برای بیرون راندن زباله ها از کناره های فیلتر و به سمت پایین محفظه استفاده می کنند.

مزایا استفاده از فیلتراسیون مغناطیسی

  • سازگار با محیط زیست است.
  • هر گونه آلودگی فلزی را می تواند بازیافت کند؛ در نتیجه هزینه های دفع کمتری دارد.
  • هنگام پر شدن فیلتر، می توان آن را به صورت دستی تمیز کرد و هزینه های جاری را کاهش داد.
  • فیلترهای مغناطیسی قادر به حذف آلودگی های کمتر از یک میکرون هستند.
  • سرعت جریان تحت تأثیر فیلترهای مغناطیسی قرار نمی گیرند، یعنی زمانی که فیلتر پر می شود، افت فشار در سیستم مشکلی ایجاد نمی کند.

تا به اینجای مقاله در رابطه با انواع کاغذ صافی در داروسازی صحبت کرده ایم، حال اگر علاقه مند هستید کاربردهای کاغذ صافی در صنایع دیگر را بدانید، ما به شما پیشنهاد می کنیم مقاله 4 کاربرد اصلی کاغذ صافی را از سایت روزیاتو مطالعه فرمایید.

خرید کاغذ صافی

معرفی انواع فیلتر کاغذ در صنعت داروسازی

همانطور که مطلع هستید، کاغذ صافی در انواع مختلفی تولید می شود که هر یک کاربردی متفاوت در داروسازی و صنایع دیگر دارد. از این رو، انتخاب صحیح کاغذ فیلتراسیون بسیار مهم می باشد. برای خرید کاغد صافی باید به عواملی همچون راندمان فیلتر، چرخه های استریلیزاسیون، تفاوت در محیط فیلتر، مقاومت شیمیایی و از همه مهم تر اندازه میکرون توجه داشت، زیرا مقدار ذرات حذف شده از محیط را تعیین می کند.

برای اطمینان استفاده از فیلتر صحیح برای یک سیستم نیاز است از یک فرد مختصص و با تجربه در این زمینه مشورت بگیرید. ما به شما سایت تدارک صنعت کاغذ کرمان را معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاغذ صافی و قیمت آن به سایت این مجموعه به نشانی https://kepsico.com مراجعه نمایید و یا مقاله 6 نکته برای خرید کاغذ صافی را از سایت رجا نیوز مطالعه نمایید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aqBOlFB9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه