پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

 معرفی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

معرفی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که در مکان های مختلف استفاده می شوند. انتخاب دوربین مناسب برای مکان مورد نظر شما نیاز به داشتن اطلاعات دقیقی دارد. برای آشنایی با انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته و ویژگی های آن ها در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین ها از نظر تکنولوژی ویژگی های منحصر به فردی دارند که در اینجا قصد بررسی آن ها را داریم. در انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته می توان به نوع آنالوگ اشاره کرد. این نوع دوربین تصاویر را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می کند. در این نوع دوربین ها آنالوگ تولیدی خارج شده، توسط حسگر به تقویت کننده منتقل می شود. روند کار این دوربین ها ساده بوده و کم هزینه هستند. در این دوربین رزولوشن بر اساس تعداد خطوط افقی تصویر تعریف می شود. هر چه تعداد TvLine بیشتر باشد، تفکیک تصویر افزایش می یابد.

تکنولوژی HD-SDI در سال ۱۹۹۸ برای انتقال تصاویر مورد استفاده قرار گرفت. این تکنولوژی اولین بار در سال ۲۰۱۰ برای دوربین های مدار بسته به کار گرفته شد. تکنولوژی SDI دیجیتال بوده و انتقال تصاویر در آن به صورت سریالی است. در دوربین های IP اطلاعات به صورت موازی انتقال پیدا می کند. در تکنولوژی HDSDI نیز اطلاعات به صورت دیجیتال انتقال می یابند و این انتقال به صورت سری انجام می شود. در سیستم HDSDI تصاویر پس از انتقال دچار کاهش کیفیت می شوند. در انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، سیستم HDSDI از قیمت بالایی برخوردار میباشد.

عیب یابی تجهیزات HDSDI نسبت به انواع دیگر سخت تر بوده و به همین علت، استفاده از این دوربین ها از رونق افتاده است. تکنولوژی HDTVI در سال ۲۰۲۲ توسط کمپانی امریکایی TechPoint ابداع شد. این تکنولوژی قادر است که سیگنال های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند. در سال ۲۰۱۲ یک کمپانی چینی، تکنولوژی HD-CVI را معرفی کرد. انحصاری بودن سیستم hybrid سبب قیمت بالا آن ها شده است.

 معرفی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

سایر تکنولوژی های دوربین مداربسته

تکنولوژی (Analog high definition) راه رفع مشکل دوربین های آنالوگ است. رزولوشن تصویر بزرگترین مشکل دوربین های آنالوگ بوده و این تکنولوژی پا به عرصه گذاشته تا این مشکل را حل کند. کیفیت این تکنولوژی، از نوع مگاپیکسل است. تصاویر این دوربین ها دارای کیفیت زیادی هستند و نصب آن ها ساده است. فاصله گرفتن و انتقال عکس در این سیستم بسیار سریع بوده و قیمت این سیستم مقرون به صرفه است. در انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، باید به AHD نیز اشاره شود. تکنولوژی 4 IN 1 دارای تمام قابلیت های تکنولوژی های دیگر موجود در بازار است. این تکنولوژی جدید ترین نوع در دوربین های مدار بسته است.

 معرفی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

ویژگی های دوربین مدار بسته

پس از بررسی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، نوبت به بررسی سایر ویژگی های این دوربین ها می شود. دوربین ها از نظر لنز به دو دسته تقسیم می شوند که به آن ها لنز ثابت و لنز متغیر می گویند. دوربین با لنز ثابت توانایی تنظیم میدان دید را نداشته و فاصله کانونی آن ثابت است. دوربین هایی که دارای لنز متغییر هستند، قابلیت تنظیم فاصله کانونی و میدان دید را دارند. بعضی از لنز های متغییر، قابلیت زوم نیز دارند.

یکی از فاکتور های تقسیم بندی این دوربین ها قابلیت دید در شب آن ها است. دید در شب می تواند رنگی و سیاه سفید باشد. دید در شب رنگی می تواند تصاویر در نور بسیار کم را نیز ثبت کند. در مکان هایی که نیاز به دقت بسیاری است از دوربین های رنگی استفاده می کنند.

 

قیمت دوربین مدار بسته

علاوه بر تقسیم بندی دوربین ها بر اساس انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، می توانید دوربین ها را بر اساس قیمت نیز دسته بندی کنید. سه دسته دوربین گران قیمت، قیمت متوسط و ارزان قیمت وجود دارد. خرید از دسته سوم که دوربین های متفرقه هستند پیشنهاد نمی شود. این دوربین ها قیمت پایینی دارند اما نتیجه مطلوبی را برای شما ایجاد نمی کنند. تمام عواملی که پیش تر بررسی کردیم بر قیمت دوربین ها موثر هستند. شما می توانید دوربینی با قیمت مناسب از شرکت دیجی داهوا انتخاب کنید. دوربین مداربسته داهوا در انواع گوناگون و با کیفیت های مطلوب در دسترس شما هستند.دوربین داهوا از تکنولوژی های روز دنیا برخوردار میباشد و میتواند بهترین انتخاب برای حفظ امنیت باشد.

 

انواع دوربین های مداربسته از نظر شکل و بدنه

دوربین های مداربسته dome که به معنی گنبد است، شکلی گنبدی داشته و در محیط های داخلی نصب می شود. بدنه این دوربین ها اغلب از پلاستیک است و زیر سقف نصب می شوند. دوربین های بولت که ظاهری استوانه ای دارند، برای محیط های بیرونی استفاده و زیر سقف و بر روی دیوار نصب می شوند. این دوربین، برای اینکه مناسب محیط های بیرونی باشد، نیاز به بدنه ای مقاوم دارد. وجود پایه در این نوع دوربین باعث دزدیده شدن بیشتر آن ها شده است.

دوربین های مداربسته باکس، نوع دیگری از این دوربین ها هستند که معمولا مکعبی شکل بوده و در موارد صنعتی استفاده می شوند. لنز این دوربین ها به صورت جدا روی آن ها نصب می شود. دوربین های مداربسته گردان، قابلیت چرخش دارند. نصب این دوربین ها مناسب محیط های وسیع است.

گردش این دوربین ها توسط اپراتور انجام می شود. دوربین مدار بسته چشم ماهی نوع دیگری از دوربین است که زاویه دید گسترده ای دارد. انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته، می تواند به شکل و ظاهر های مختلف در بازار موجود باشد. دوربین های مینیاتوری یا مخفی، به علت سایز کوچک به دوربین های مخفی معروف هستند.

نخستین سیستم دوربین مداربسته در سال ۱۹۴۲ ساخته شد. اولین رو نمایی از این دوربین ها در اماکن عمومی در سال ۱۹۷۳ اتفاق افتاد. از همان ابتدا از این دوربین ها برای ثبت جرایم خیابانی استفاده می شدند، زیرا این دوربین ها کم هزینه تر از استفاده از نیروی پلیس بودند. از نیمه دوم سال ۱۹۹۰ پلیس ها دوربین های بی شماری را در سطح خیابان ها نصب کردند. علاوه بر امریکا، استفاده از این دوربین ها در انگلستان نیز متداول شد و به تدریج سراسر جهان را در بر گرفت.

معرفی انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته

 خرید دوربین مداربسته از نمایندگی های معتبر

همانطور که پیش تر انواع تکنولوژی در دوربین مداربسته را بررسی کردیم به بررسی سایر ویژگی های این دوربین ها نیز پرداختیم. از دوربین های مدار بسته در محیط های مختلف و متنوع با توجه به ویژگی های آن ها استفاده می شود. پیشنهاد می شود قبل از خرید دوربین با متخصصان در این زمینه مشورت کرده تا با توجه به محیط، دوربین مناسب را انتخاب کنید.کارشناسان و مشاوران دیجی داهوا همه روزه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود میباشد شما میتوانید برای ارتباط با کارشناسان با شماره 91006008-021 تماس حاصل فرمایید.دیجی داهوا یکی از نمایندگی های معتبر برند داهوا ارائه دهنده انواع دوربین های مداربسته و تجهیزات آن میباشد.قیمت دوربین داهوا بسیار به صرفه بوده و میتوانید با قیمتی مناسب دوربین مورد نظر خود را تهیه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lsHP6f7g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
وحید :
1 سال پیش
متاسفانه مقالتون خیلی در هم و نا مرتب و با اطلاعات مبهم و رو به اشتباه بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه