شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دیزل ژنراتور چیست؟

1 سال پیش ( 1401/8/14 )
 

تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که اگر برق بیمارستان ها و سازمان های مهم قطع شود، چه مشکلاتی به وجود می آید؟ یا تا به حال فکر کرده اید که در چنین مواقعی چگونه و به چه وسیله ای مدیریت بحران انجام می شود؟ با قطع شدن برق برج های بزرگ و از کار افتادن آسانسورهای آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دیزل ژنراتور دستگاهی است که در تمامی مواقع به کمک ما انسان های متمدن می آید و این مشکلات را برطرف می سازد؛ با ما همراه باشید تا شما را با این دستگاه آشنا کنیم و کاربردها و ویژگی هایش را مورد بررسی قرار دهیم.

دیزل ژنراتور که آن را به عنوان تولید کننده برق اضطراری نیز می شناسند، دستگاهی است که در صورت عدم وجود آن در شهرهای بزرگ و زندگی متمدن با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شویم زیرا در مواقعی که با قطعی برق سراسری مواجه هستیم، این دستگاه امکان تامین برق مورد نیاز را برای ما فراهم می کند و مشکل سازمان هایی همچون بیمارستان ها، ادارات، آتش نشانی ها و ... را در مواقع بروز قطعی برق برطرف می سازد؛ به عبارت دیگر اگر در برجی تردد دارید که مجهز به دیزل ژنراتور است نیازی نیست که نگران قطعی برق و گیر افتادن در آسانسور باشید زیرا وجود این دستگاه در برج باعث می شود که با قطع شدن برق امکان بهره بردن از نیروی برق اضطراری مورد نیاز برای خارج شدن از آسانسور را در اختیار داشته باشید.

دیزل ژنراتور چیست؟

بااین وجود نمی توان از کاربرد و مزایای این وسیله در زندگی متمدن شهری غافل شد و به همین دلیل لازم است تا هموطنان عزیز ما شناخت بیشتری از این وسیله پیدا کنند.

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور چگونه است؟

دیزل ژنراتور برای تولید کردن نیروی برق و الکتریسته از نیروی مکانیکی استفاده می کند و نیروی مکانیکی را به برق تبدیل می نماید. دیزل ژنراتور ها در واقع مجهز به یک ژنراتور و یک موتور دیزلی هستند که با استفاده از این دو بخش سوخت دیزلی و یا همان گازوئیل را به برق تبدیل می کنند؛ لازم به توضیح است که برق تولید شده توسط این دستگاه با مقیاس های گوناگون ساطع می گردد و در اختیار هموطنان عزیز ما قرار می گیرد.

از دیزل ژنراتور در چه مکان هایی استفاده می شود؟

در رابطه با این موضوع باید اشاره کنیم که موتورهای دیزلی برق به عنوان تولید کننده برق اضطراری در تمامی اماکن دولتی و عمومی لازم و ضروری هستند و باید تمامی اماکن دولتی از کاربرد این دستگاه استفاده کند. به عنوان مثال: ایستگاه های مترو، مجتمع های تجاری، پاساژ ها، شهربازی ها، بانک ها، بیمارستان ها، ادارات و ... باید حتما به دیزل ژنراتور مجهز باشند. علاوه بر آن در ساختمان های بزرگ، مجتمع های مسکونی و برج ها نیز استفاده از این دستگاه کاملا ضروری خواهد بود.

دیزل ژنراتور برای مصارف صنعتی و خانگی

همان طور که در بخش های فوقانی اشاره شد، دیزل ژنراتورها قادرند تا با مقیاس های مختلفی به تولید نیروی برق اضطراری بپردازند و از این جهت برای هر نوع مصرفی باید دیزل ژنراتور مورد نیاز را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد؛ حال با توجه به اینکه در محیط های صنعتی به نیروی برق بسیار بیشتری در مقایسه با محیط های خانگی نیاز است، باید برای این محیط ها دیزل های پر قدرت تر و قوی تری را تهیه کرد تا پاسخگوی نیاز برق در این محیط ها باشد.

ژنراتورهایی که برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند وزن بسیار زیادی دارند که امکان بلند کردن توسط انسان نیست اما در مقایسه با آن، ژنراتورهایی که برای مصارف جزئی تر یا مصارف خانگی طراحی می شوند، بسیار سبک وزن هستند و به راحتی یک نفر می تواند آن را جا به جا کند. این دیزل ژنراتورها در مقایسه با انواع صنعتی از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و جا به جایی راحتی دارند.

استفاده از دیزل ژنراتور به عنوان منبع اصلی

شاید فکر کنید که ژنراتورهای اضطراری برق فقط برای تولید برق اضطراری کاربرد دارند اما باید اگاه باشید که این دستگاه علاوه بر آنکه برای تولید برق اضطراری در مواقع قطع شدن برق سراسری به کار می رود، به عنوان یک منبع اصلی تولید کننده برق نیز به کار برده می شود؛ زیرا بسیاری از مراکز صنعتی مانند: سوله های صنعتی و یا مکان های دیگر فاقد برق سراسری هستند و از این جهت برای تولید برق مورد نیاز در آنها باید از دیزل ژنراتور استفاده کرد تا به انرژی برق به این شکل دسترسی داشت.

در واقع موتورهای دیزلی تولید کننده برق در چنین فضاهایی به عنوان منبع اصلی بسیار کاربردی است و مشکلات زیادی را برطرف می کند.

نکاتی در رابطه با خرید دیزل ژنراتور

تمامی کسانی که قصد تهیه این دستگاه را دارند باید به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشند که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

خرید دیزل ژنراتور بر اساس نوع نیاز

دیزل ژنراتور را باید بر اساس نوع نیاز تهیه کنید و برای خرید آن باید دقت داشته باشید که فضای مورد نظر به چه میزان برق نیاز دارد تا بر حسب آن دستگاه مناسبی را تهیه کنید.

تهیه دستگاه با برندهای مناسب

برندهای معروف و معتبر از میزان ماندگاری و دوام بیشتری برخوردار هستند و تهیه انها باعث می شود که سالیان دراز بتوانید از دستگاه دیزل برای تولید برق اضطراری استفاده کنید. اما در صورتی که انواع برندهای نا معتبر و نامناسب را خریداری کنید، ممکن است که امکان بهره بردن از دستگاه برای مدت طولانی را نداشته باشید.

توجه داشتن به فروشگاه

فروشگاهی که میخواهید از طریق آن دیزل ژنراتور تهیه کنید، ممکن است که در هزینه ها و یا خدمات پس از فروش موثر باشد و به همین دلیل بهتر است که در انتخاب فروشگاه دقت داشته باشید تا با صرف مبلغ مناسب تر این دستگاه را تهیه کنید و امکان بهره بردن از خدمات پس از فروش را داشته باشید.

 

کلام آخر

با توجه به گستره وسیع کاربردهای دیزل ژنراتور می توان آن را جزئی جدایی ناپذیر از تمدن های بزرگ در نظر گرفت؛ خصوصا در کشور ایران که همچنان قطعی برق دائما به وقوع می پیوندد این دستگاه بسیار پر اهمیت است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nSGHdkcv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه