جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دستگاه خشک کن میوه

استفاده روز افزون از میوه و سبزیجات خشک سبب شده است تولید این محصولات جزو کسب و کارهای سودآور شناخته شود. از این رو افراد با خرید مدل های مختلف دستگاه خشک کن میوه و سبزی کسب کارهای کوچک و بزرگ را راه اندازی می نمایند. دستگاه میوه خشک کن معمولا در ظرفیت های مختلف ساخته می شود و از کارگاه های کوچک تا کارخانجات بزرگ صنعتی می توانند از مدل های کابینی و تونلی این دستگاه استفاده نمایند.

دستگاه خشک کن میوه

در ادامه شما را با میوه خشک کن آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها، عملکرد و انواع آن بپردازیم، پس اگر قصد راه اندازی کسب و کار پر سود با استفاده از دستگاه های خشک کن میوه را دارید، تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید.

دستگاه میوه خشک کن چیست؟

دستگاه خشک میوه دستگاهی است که توانایی خشک کردن انواع میوه در زمانی مشخص را دارد، به گونه ای که انواع میوه، سبزیجات، صیفی جات و غیره با قرارگیری در این دستگاه، بدون آسیب به ماهیت و محتوایی غذایی آن، آب میان بافتی آن ها با حرارت اعمال شده از بین می رود و محصول را می توان در طولانی مدت استفاده نمود.

توزیع حرارت و جریان هوا در دستگاه خشک کن میوه به صورت یکنواخت و یکسان است و با حفظ شکل، ظاهر، رنگ، طعم، مزه انواع محصولات را برای مصرف تولید و خشک می کند.

این مدل دستگاه علاوه بر خشک کردن انواع میوه برای محصولات مختلف سبزیجات، صیفی جات، انواع گوشت قرمز و سفید، ماهی، مواد دارویی، شیمیایی، بهداشتی و غیره کاربرد دارد.

نحوه عملکرد دستگاه خشک کن میوه

دستگاه میوه خشک کن به صورت مدرن انواع محصولاتی چون میوه را خشک و تولید می کند به این صورت که با قرارگیری میوه های اسلایس شده بر روی سینی، حرارتی که در دستگاه شروع به گردش می کند، رطوبت و آب میان بافتی را از میوه ها می گیرد و فن های در گردش نیز رطوبت را به خارج از دستگاه انتقال می دهند.

با استفاده از دستگاه خشک کن میوه می توان محصولاتی را تولید کرد که با حفط ارزش غذایی که دارند، در طولانی مدت برای مصارف روزانه و سلامت بدن استفاده نمود.

هم چنین با خشک کردن محصولات مختلف نه تنها می توان در بازارهای داخلی آن را به فروش رساند بلکه وارد دنیای پر سود و تجارت صادرات شد و محصول خود را به کشورهای همسایه و اروپایی عرضه کرد.

انواع دستگاه میوه خشک کن

دستگاه خشک کن میوه انواع مدل های مختلفی دارد و جهت استفاده و مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی به کار می رود، تفاوت این مدل انواع دستگاه میوه خشک کن در میزان ظرفیتی است که در اختیار مشتریان می گذارد.

انواع دستگاه میوه خشک کن

هر کدام از مدل دستگاه های خشک کن میوه از ویژگی ها و عملکرد خاصی برخوردار هستند که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها می پردازیم.

دستگاه خشک کن میوه خانگی

اگر قصد خشک کردن میوه در حجم کم و متوسط را دارید، بهترین گزینه پیشنهادی دستگاه میوه خشک کن خانگی است که نسبت به مدل های نیمه صنعتی و صنعتی از قیمت ارزان تری برخوردار است.

معمولا دستگاه میوه خشک کن خانگی از نوع کابینی است که با داشتن ظرفیت کم و ابعاد کوچکی که دارد برای کسانی کاربردی است که قصد راه اندازی کسب و کار خود در منزل هستند.

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی

دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی ابعاد و اندازه بزرگتری نسبت به مدل های خانگی دارد و این طریق می توان حجم بیشتری از انواع میوه را خشک و تولید نمود.

امکان تنظیم دقیق رطوبت، حرارت، خاموش و روشن کردن خودکار در این دستگاه وجود دارد و تعداد سینی های به مراتب بیشتر از نمونه های خانگی جهت تولید محصولات بیشتر دارا می باشد.

دستگاه خشک کن میوه صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی برای کسب و کارهای بزرگ و با حجم کاری بالا مناسب می باشد که در روز تناژ بالایی از انواع میوه را خشک کنند.

دو نوع مدل تونلی و کابینی از دستگاه های خشک کن میوه صنعتی هستند که با وجود تفاوت در حجم و ظرفیت ورودی، توانایی تولید حجم بالایی از محصول در طول روز را دارند.

دستگاه خشک کن میوه صنعتی

رعایت نکات مهم قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن

قبل از خرید دستگاه های خشک کن میوه و کسب درآمد از آن ها لازم است نکاتی را رعایت کرد که علاوه بر خرید یک دستگاه باکیفیت، در طولانی مدت از آن کسب درآمد نمود.

در اینجا ما به چند نمونه ازموارد مهم آن اشاره می کنیم:

  • آشنایی با توزیع گرما و جریان هوا برای نوع محصول
  • آشنایی استفاده از دستگاه
  • قیمت دستگاه با توجه به نوع کیفیت و شرکت سازنده
  • اندازه و ظرفیت دستگاه خشک کن میوه
  • سروصدا و سیستم هایی که در ساخت آن اعمال شده است
  • جنس بدنه و تعداد فن های تعبیه شده در دستگاه

با توجه به نکاتی که گفته شد لازم است خریدار تمامی جوانب دستگاه را مورد بررسی قرار دهد و متناسب با ظرفیت و نیاز که در نظر دارد، اقدام به خرید مدل مناسب دستگاه کند.

قیمت دستگاه خشک کن میوه

امروزه با توجه به شرکت های سازنده مختلف دستگاه های میوه خشک کن شاهد رنج قیمتی متفاوتی هستیم و عوامل مختلفی در قیمت گذاری دستگاه خشک کن میوه خشک کن تاثیرگذار هستند که از جمله آن ها می توان به چند نمونه زیر اشاره نمود:

  • نوع دستگاه
  • مصرف سوخت
  • جنس بدنه و قطعات
  • ظرفیت دستگاه
  • تکنولوژی و سیستم به روزی که در ساخت دستگاه به کار رفته
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته مهمی که قبل از خرید دستگاه باید به آن توجه کنید، شرکت سازنده دستگاه است که از اعتبار کافی برخوردار باشد و دستگاه های باکیفیت و خدمات مناسبی طراحی و تولید کند.

هم چنین به دلیل متنوع بودن دستگاه های خشک کن میوه، لازم است متناسب با نوع نیاز و سرمایه ای که برای خرید دستگاه در نظر گرفته اید، اقدام کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با دستگاه خشک کن میوه آشنا کنیم و به توضیح انواع آن، ویژگی و موارد استفاده از آن بپردازیم، از این رو اگر قصد راه اندازی کسب و کار خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی خود را دارید، پیشنهاد می شود به شرکت های سازنده معتبری همچون آراد ماشین (aradmachinery.com) مراجعه کنید تا از خدمات پس از فروش آن و دستگاه های با کیفیت برخوردار شوید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j99cCSlO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه