یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای دیجیتال هر روز در حال پیشرفت است و انسان همواره منتظر اتفاقات عجیبی است که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد. متاورس یکی از پروژه های جدیدی است که احتمالا تا به حال به گوش بسیاری از افراد نیز خورده است. اما این که متاورس چیست و چه کاربردهایی دارد و در آینده قرار است که اتفاقاتی را برای بشر رقم بزند، مواردی است که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند. در این مطلب سعی داریم در مورد این پروژه واقعیت مجازی که قرار است زندگی انسان را کاملا متحول کرده و در حقیقت نسل بعدی اینترنت خواهد بود که ارتباطی بدون محدودیت را خواهد ساخت، صحبت کنیم. پس اگر شما نیز برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هیجان دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتها مطلب را دنبال کنید.

متاورس چیست؟

پیش از آن که به تعریف متاورس بپردازیم و با هم بررسی کنیم که متاورس چیست، می خواهیم بدانیم ریشه خود این کلمه به چه معنایی است؟ این عبارت از ترکیب دو کلمه meta به معنای فرا و کلمه universe به معنای جهان است. از معنی این کلمه نیز می توان متوجه شد که متاورس هدفی فرای جهان دارد. بنابراین آینده ای که متاورس برای ما خواهد ساخت، چیزی فراتر از شرایطی است که اکنون در آن قرار داریم.

شاید تصور دنیای متاورسی در حال حاضر برای ما سخت باشد؛ اما فراموش نکنید که دنیایی که اکنون در آن مشغول زندگی کردن هستیم نیز روزگاری غیرممکن به نظر می رسید. بنابراین باید خود را آماده تغییرات بزرگی در دنیا کنیم و این فرصت بسیار مناسبی برای افرادی است که دوست دارند سرمایه گذاری خوبی روی این پروژه عظیم انجام دهند.

در مجموع متاورس محیطی دیجیتالی بهبودیافته است که در آن امکان ارتباط یکپارچه بین کار، بازی ها، خرید و ارتباطات و معامله در چشم اندازی دیجیتال وجود دارد. در حال حاضر نیز متاورس شرکت تجاری است که بسیاری از شرکت ها مانند فیسبوک، اپل، گوگل، مایکروسافت و انواع شرکت های بازی در حال رقابت مستقیم برای برخورداری از سهم بیشتر در این شرکت هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از بازی های متاورسی می توانید به وب سایت زومیت مراجعه کنید.

متاورس چیست و چه کاربردی در زندگی دارد؟

 

نحوه کار متاورس چیست؟

حال در ادامه به این پرسش پاسخ می دهیم که نحوه کار متاورس چیست و این دنیای دیجیتال و عجیب چگونه کار می کند؟

روشی که متاورس با آن کار خواهد کرد همچنان در حال برنامه ریزی است. اما این احتمال وجود دارد که آواتار یا هویت دیجیتالی در اختیار کاربران قرار بگیرد که با این هویت آن ها امکان دسترسی به سیستم دیجیتال نامحدود را خواهند داشت. این محیط دیجیتالی دارای ارز و دارایی مخصوص خود خواهد بود. بنابراین می توان گفت در آینده متاورس ترکیبی از واقعیت مجازی و دنیای واقعی را در اختیار ما قرار می دهد. در این فراجهانی که متاورس برای ما می سازد، کاربران می توانند تمامی کارها و وظایف آنلاین خود را انجام دهند. کارهایی که اکنون به طور مجزا و جداگانه در حال انجام آن هستند.

اکنون نیز بازی هایی وجود دارند که برخی آن ها را نوعی متاورس اولیه می دانند؛ بازی هایی که با داشتن ارز داخلی و امکان خرید و فروش آن، نوعی معامله نیز به شمار می آیند. NFT یکی از ارزهای دیجیتال رمزگذاری شده است که ویژگی آن \غیرقابل تعویض بودنش است؛ این ارز در بازی های متاورسی بسیار محبوب شده است و ارزی کاملا معتبر به شمار می آید. اگر درباره ان اف تی و نحوه کارکرد آن کنجکاو هستید، مطالب سایت زومیت در این خصوص را از دست ندهید.

متاورس چیست و چگونه کار می کند؟

 

چگونه وارد دنیای متاورس شویم؟

حال ممکن است با خود بپرسید که راه دستیابی به متاورس چیست؟ هنوز نمی توان به متاورس کاملی دسترسی پیدا کرد؛ اما نحوه دسترسی ما در آینده به متاورس تاثیر زیادی در توسعه این دنیای دیجیتال خواهد داشت. باید دید آیا متاورس بستری کامل با دسترسی باز خواهد بود یا تبدیل به شرکتی تجاری با دسترسی بسته تر می شود؟ در حال حاضر افراد با نمایشگرهای موبایل یا کامپیوتر به دنیای دیجیتال متصل می شوند. اما دنیای متاورس از این فراتر خواهد رفت و با ساعت، عینک یا هرچیز دیگری نمایی روبه روی فرد ظاهر می شود که می تواند به دنیایی بسیار بزرگ دسترسی پیدا کند. این ابزارها به کاربران اجازه می دهد بدون نمایشگر، محتوای دیجیتال را مشاهده کنند و آن را لمس کنند و حتی بشنوند.

آینده متاورس چگونه است؟

اما آینده متاورس چگونه رقم می خورد؟ بدون شک با توجه به سرما یه گذاری عظیمی که شرکت های معتبر و بزرگ روی متاورس انجام داده اند، می توان پیش بینی کرد که در آینده ای نزدیک متاورس تمام دنیا را متحول می کند. مثال ساده آن در خصوص استفاده روزمره ما از تکنولوژی است. فرض کنید دیگر بدون استفاده از نمایشگر، در هر مکان و فضایی بتوان به صورت سه بعدی صفحه مدنظر را در روبه روی خود باز کرد. یا بازی های مختلف را بدون نیاز به نمایشگر و تنها با تجهیزی کوچک اجرا کرد.

این موارد تنها کاربردهای محدود متاورس است و این تکنولوژی نقشی بسیار پررنگ در دنیای ارزهای دیجیتال نیز خواهد داشت و این صنعت را نیز با تحولی بزرگ روبه رو می کند. بنابراین باید خودتان را برای دنیایی جدید و متاورسی آماده کنید!

 

آینده متاورس چگونه رقم خواهد خورد

 

جمع بندی

در این مطلب در خصوص اینکه متاورس چیست و چگونه کار می کند صحبت کردیم. در آینده ای نزدیک دنیای متاورسی تمام جهان ما را فرا می گیرد و شاید غیرممکن ها را ممکن کند. سرمایه گذاری روی متاورس و ارزهای مربوط به آن موضوعی است که بسیاری از افراد از همین حالا به دنبال آن هستند. البته باید گفت سرمایه گذاری در هر حوزه ای بدون داشتن اطلاعات کافی و کامل از آن اشتباه است. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در این بازار و صنعت جدید را دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما دوره های مربوط به آن را پشت سر بگذارید و با دیدی باز و اطلاعات کامل وارد این دنیای جدید شوید. اگر هنوز در ذهن خود ابهامات یا سوالاتی دارید که به پاسخ آنها نرسیده اید، حتما سری به سایت زومیت بزنید و اطلاعات دست اول دنیای تکنولوژی را از این مرجع بخواهید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DZBOau9w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه