چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید پیانو مناسب

امروزه خرید پیانو با وجود علاقه مندان زیاد به این ساز بیشتر از قبل شده است. بسیاری از افراد نوازندگی با پیانو را به تازگی شروع کرده اند و در حال آموزشند و بسیاری دیگر نیز نوازندگانی حرفه ای هستند. اما به نظر شما کدام یک از انواع پیانوها برای این دو دسته افراد مناسب تر هستند؟

برای پاسخ به این سوال و خریدی موفق، باید ابتدا به خوبی با انواع پیانوها آشنا باشید و پس از آن بهترین و مناسب ترین پیانو را با توجه به میزان مهارتتان در نوازندگی با این ساز انتخاب کنید. دو نوع پیانو دیجیتال و آکوستیک در بازار وجود دارد که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند و برای افرادی با مهارت های حرفه ای و مبتدی در نوازندگی با پیانو مناسبند. برای خرید پیانو مناسب، نکات بسیاری وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها را بررسی می کنیم.

کدام برای من مناسب تر است، پیانو دیجیتال یا آکوستیک؟

یکی از مهم ترین و چالشی ترین مسائل هنگام خرید پیانو این است که کدام یک از انواع پیانو می تواند برای شما مناسب باشد. از این رو بهتراست ابتدا با ویژگی های هریک آشنا شوید و بعد از آن با توجه به میزان مهارتتان، یکی از انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک را انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که باید قبل از انتخاب پیانو مناسب، به میزان مهارت خود نیز توجه کرده و پس از آن گزینه مناسب را خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید پیانو مناسب

نکات مهم برای خرید پیانو مناسب

برای مقایسه بهتر دو پیانو دیجیتال و آکوستیک و همچنین انتخاب پیانو مناسب بین آن ها، باید برخی از نکات و معیارها را در نظر داشته باشید و بدانید. این نکات و معیارها در واقع اطلاعات کلی، اصلی و تعیین کننده برای پیانو هستند و برای هر یک از پیانو های دیجیتال و آکوستیک نیز متفاوت عمل می کنند. در زیر ویژگی هر یک از موارد مهم و تعیین کننده در انواع پیانو آکوستیک و دیجیتال توضیح داده می شود:

1-      کلاویه های پیانو را با توجه به سطح نوازندگی خود انتخاب کنید.

کیبورد پیانو دیجیتال و آکوستیک، شامل کلیدهای سیاه و سفید رنگی می شود که اصطلاحا به آن ها کلاویه گفته می شود. جالب است بدانید که کلاویه ها، در پیانو دیجیتال و آکوستیک متفاوتند.

کلاویه های پیانو آکوستیک سنگین تر بوده و حس نواختن متفاوتی را به نوازنده می دهند. به طوری که برای نواختن پیانو، باید با فشار بیشتری به کلاویه ها ضربه بزنید تا چکش های متصل به آن ها برای ضربه به سیم های صفحه صدا فعال شوند.

کلاویه های پیانو آکوستیک، واکنش پذیرترند و صدای تولیدی، بسته به میزان فشار و حرکات انگشتانتان متفاوت است. در نتیجه می توان گفت که با استفاده پیانوهای آکوستیک می توانید صداهای متفاوت تری را تولید کنید.

در کلاویه های پیانو دیجیتال برخلاف پیانو آکوستیک، خبری از سیم و چکش نیست و کلاویه ها بسیار نرم تر هستند. در این میان، کلاویه بعضی از پیانوهای دیجیتال ممکن است برای نزدیک تر شدن به حس لمس پیانو سنگین تر ساخته شوند.

با استفاده از کلاویه های پیانو دیجیتال صداهای محدودتری تولید می شود و نمی توان صداهایی را فراتر از صداهای در نظر گرفته شده در فایل صوتی تنظیم شده تولید کنید. به طور کلی افراد مبتدی با توجه به نرمی و سبکی کلاویه های پیانو دیجیتال، بهتر می توانند نوازندگی را یاد بگیرند. اما دست نوازندگان حرفه ای برای نواختن موسیقی های متنوع، در پیانو آکوستیک بازتر است.

2-      پلی فونی و کیفیت صدا در پیانو را بررسی کنید.

کیفیت صدا، تعیین کننده کیفیت کلی پیانو نیز هست. در پیانو آکوستیک، کیفیت صدا به مرور و بر اثر نوازندگی بهتر می شود. چون عملکرد اکشن و مواد به کاررفته در ساز برای نواختن آن آماده تر است.

کوک بودن ساز نیز در پیانو آکوستیک امری مهم است و باید هر چند وقت یکبار انجام شود تا صدای خوبی از آن تولید شود. در میان انواع پیانوهای آکوستیک، پیانوی گرند نسبت به پیانو دیواری کیفیت صدای بهتری دارد. اما دلیل اصلی و مهم کیفیت بالای صدا در پیانوهای آکوستیک طبیعی بودن آن و رعایت استانداردهای دقیقی است که در تولید سیم ها و ضربه چکش ها به کار می رود. چون این استانداردها در نهایت باعث تولید صدایی شفاف و لطیف در نت های زیر و صداهایی پرقدرت و بیس دار در نت های بم تر می شود.

در پیانوهای دیجیتال نیز به دلیل استفاده از سیستم الکترونیکی برای تولید نوا با کلاویه ها، کیفیت صدا ثابت است و به مرور زمان تغییری نمی کند. این نوع پیانوها، پلی فونی نیز دارند. یعنی می توان همزمان نت های زیادی را در کیبوردهایشان به صدا درآورد. فراموش نکنید که هر چه مدل پیانو دیجیتال انتخابی شما بالاتر باشد، پخش صدای آن باکیفیت تر است و صداها طبیعی تر و نزدیک تر به پیانو های آکوستیک هستند.

3-      وزن و ابعاد پیانو را در نظر بگیرید.

وزن و ابعاد پیانو

در نظر گرفتن وزن و ابعاد پیانو به شما کمک می کند تا بتوانید با توجه به ابعاد اتاق، خانه و محل نوازندگی خود، پیانو مناسبی را خریداری کنید. شما باید بدانید که پیانوهای آکوستیک وزن سنگینی دارند و این ویژگی باعث شده که برای حمل آن ها، خودروهای مخصوص حمل پیانو طراحی و ساخته شود.

مثلا پیانوهای دیواری، 200 کیلوگرم وزن دارند و وزن پیانوهای گرند کنسرت نیز تا 550 کیلوگرم می رسد. ابعاد و وزن پیانوهای گرند کنسرت، بیشتر است و کار شما را برای حمل پیانو به طبقات بالا سخت تر می کند. اما پیانوهای دیجیتال برخلاف پیانوهای آکوستیک، وزنی پایین تر و ابعاد جمع و جورتری دارند و همین باعث ایجاد برتری آن ها نسبت به پیانوهای آکوستیک می شود.

با توجه به موارد گفته شده می توان گفت که پیانو دیجیتال برای زندگی های آپارتمان نشینی و امروزی مناسب تر است و مبتدیان نوازندگی با پیانو می توانند این نوع پیانو را انتخاب کنند.

4-      ظاهر پیانو را به عنوان یک فاکتور مهم ارزیابی کنید.

زیبایی و چشم نوازی ساز، یکی از مهم ترین مواردی است که افراد را به آن جذب می کند. برای همین، برندهای تولیدکننده پیانو، به این امر توجه ویژه ای دارند و پیانوهایی با طراحی های متفاوت و رنگ های متنوع و چشم نواز را تولید می کنند.

جنس بدنه ساز پیانو که اصطلاحا به آن کابینت نیز می گویند از چوب هایی مرغوب است و قطعات دیگر مانند ساند برد، کلاویه های پیانو و قطعات اکشن ساز نیز از چوب ساخته می شوند.

رنگ این نوع پیانو به خصوص پیانوهای گرند، مشکی با پولیش هایی عالی است. همه این حساسیت ها در انتخاب جنس پیانو آکوستیک باعث می شود که نیاز به نگهداری بیشتری داشته باشد و هزینه هایی را برای شما ایجاد کند.

شما باید توجه داشته باشید که در صورت خرید پیانو آکوستیک باید آن را در شرایط خاصی نگه داری و تمیز کنید. همین کار نیز باعث افزایش طول عمر استفاده از آن (30 تا 50 سال) و افزایش ارزش آن در طی زمان نیز می شود.

پیانوهای دیجیتال برخلاف پیانوهای آکوستیک، ظاهر ساده تری دارند. در کلیدهای این نوع ساز از مواد مشابه چوب با مرغوبیت و استحکام بالا استفاده می شود. پیانوهای دیجیتال ظاهری شکیل مانند پیانوهای آکوستیک ندارند. اما در عوض می توان آن ها را بدون نیاز به هزینه و شرایط خاصی نگهداری کرد.

البته عمر این نوع ساز، نسبت به پیانو آکوستیک بسیار کم تر است و امکان دارد در برابر شوک الکتریکی نیز آسیب پذیر باشد. فراموش نکنید که پیانو دیجیتال با توجه به ویژگی های گفته شده، به عنوان پیانو مناسب برای شروع که در اینجا نیز ذکر شده است، شناخته می شود.

5-      امکانات پیانو را برای بهبود نوازندگی خود بررسی کنید.

بهترین مرکز خرید پیانو برای مبتدیان

وجود برخی از امکانات در پیانوها باعث می شود که نوازنده در نهایت بتواند بهترین موسیقی را بنوازد. امکانات موجود در پیانو آکوستیک که شامل سیم، چکش، پدال، صفحه صدا و ... است و همه این موارد در نهایت منجر به بهترین عملکرد از این نوع پیانو می شود.

نحوه تولید صدا در پیانو آکوستیک، به صورت مکانیکی و با برخورد چکش ها به سیم های ساز و فشار بر روی 2 یا 3 پدال است و نحوه ضبط و صدابرداری نیز با استفاده از میکروفون های مختلف انجام می شود.

این در حالیست که در پیانوهای دیجیتال، خبری از سیم و چکش و تولید صدای مکانیکی نیست. اما در عوض امکانات دیگری مانند ضبط صدا، مترونوم، تغییر تاچ پیانو، تنوع صدای ساز و امکان اتصال به کامپیوتر و سیستم حرفه ای ضبط و پخش صدا در آن وجود دارد.

عملکرد تولید صدا در پیانو دیجیتال نیز با الگوبرداری از صدای پیانو آکوستیک و دیگر ادوات موسیقی انجام می شود. در این نوع پیانو، نحوه تولید صدا، به صورت الکتریکی و ارسال کدهای دیجیتال است و ضبط و صدابرداری پیانو دیجیتال از طریق کامپیوتر و با استفاده از USB انجام می شود.

6-      قیمت پیانو را به عنوان یک عامل مهم منظور کنید.

پیانوهای گرند آکوستیک، به دلیل دست ساز بودن و زحمت زیاد برای ساختشان، قیمت بالایی دارند و این قیمت، نسبت به پیانو های آکوستیک دیواری و دیجیتال بیشتر در نظر گرفته می شود.

البته به طور کلی بیشتر پیانوهای آکوستیک قیمتی بالاتر نسبت به پیانوهای دیجیتال دارند. اما در عوض پیانوهای دیجیتال از جمله پیانوهایی با قیمت مناسب، به صرفه و منصفانه هستند و افراد بیشتری می توانند این نوع پیانو را خریداری کنند. دلیل قیمت مناسب پیانو دیجیتال نیز استفاده از برق و بلندگو برای تولید صدا به جای سیم مسی و چکش است.

7-      حتما نو یا دست دوم بودن پیانو را چک کنید.

امروزه انواع پیانو آکوستیک و دیجیتال، به صورت نو و دست دوم به بازار عرضه می شوند. جالب است بدانید که پیانوهای آکوستیک دست دوم ارزش و کیفیت خیلی بهتری نسبت به پیانو دیجیتال نو دارند. اما پیانوهای دیجیتال دست دوم ممکن است به دلیل استفاده های قبلی کیفیت خوبی نداشته باشند و خیلی زود خراب شوند. با این حال اگر پیانو دست دوم را از منبعی معتبر تهیه کنید، می توانید از کیفیت آن اطمینان پیدا کنید.

شما می توانید برای خرید پیانویی مناسب مهارتتان، به انواع فروشگاه های آنلاین و حضوری پیانو مراجعه کنید. اما توجه داشته باشید که خرید پیانو از مرکزی معتبر به شما این اطمینان را می دهد که از خرید و پرداخت هزینه پشیمان نشوید.

برای معرفی بهترین مرکز خرید پیانو برای مبتدیان، می توان مجموعه سلولیکس را با سابقه و تجربه ای طولانی در این زمینه به شما معرفی کرد. این مجموعه انواع پیانو دیجیتال و آکوستیک را به صورت نو و دست دوم به شما عرضه می کند و شما می توانید با مشاوره از کارشناسان این مجموعه، خریدی هوشمندانه و بدون ریسک داشته باشید و پیانوهایی باکیفیت مطلوب و قیمتی به صرفه را از مجموعه سلولیکس خریداری کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TFn7ubnO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه