شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

جشن تکلیف چیست؟

جشن تکلیف یا همان عبادت، جشنی است که در بین مسلمانان در سراسر دنیا به خصوص در ایران اهمیت ویژه ای دارد، مکلف شدن به معنی پیروی از دستورات دینی است و در قرآن کریم برای دختران به تکلیف رسیدن در 9 سالگی و برای پسران در 15 سالگی آمده است.

در این مرحله از زندگی، فرزندان ما میبایست احکام شرعی از جمله نماز، روزه و دوری از محرمات را پیشه کار خود قرار دهند و به دستورات دینی در طول زندگی خود پایبند باشند.

راه سعادت و بندگی

خداوند متعال برای اینکه ما به سعادت برسیم و راه صحیح در زندگی پیش بگیریم ، پیامها و راهنمایی های را از طریق پیامبر بزرگ اسلام و همچنین از طریق قرآن برای ما فرستاده است، ما میبایست آنچه را که خدا برما واجب دانسته است را اطاعت نماییم و انسان سالم و پاک دامنی بمانیم و از کارهای ناشایست و زیان آور که به ما و جامعه آسیب میرساند دوری نماییم.

جشن تکلیف

مراسم جشن کلیف دخترانه

امروزه با توجه به شرایط جامعه، مراسم جشن تکلیف دخترانه به دو صورت برگزار میشود : “جشن تکلیف دخترانه در خانه” و “جشن تکلیف در مدرسه” که عموما جشن های مدرسه به صورت گروهی برگزار می گردند که خاطرات شیرینی را برای فرزندانتان میتواند بسازد و همچنین با برگزاری این جشن در منزل خود نیز میتوانید خاطرات زیادی را برای فرزرندان خود رقم بزنید.

در مراسم عمومى جشن تکلیف دخترانه باید برنامه هایى از طرف مدارس و یا مساجد اجرا شود که دختران مسلمان را به نعمت الهى و به اهمیّت انجام وظیفه توجّه دهد . همچنین در این مراسم پدران و مادران و اولیا و مربّیان بیشترین سهم و وظیفه را در قبال دختران خود دارند تا بتوانند این مراسم تربیتى و دینى را هر چه با شکوهتر و به یاد ماندنى تر برای دخترانمان برگزار نمایند.

برای برگزاری جشن تکلیف از طرف خانواده ها میتوان در منزل با تهیه اقلام و دکور و هدایا ، این روز را برای دختران زیباتر و بیادماندنی تر کرد ، شما عزیزان میتوانید با تهیه اقلامی اعم از فرشته، تاج، گیفت و تگهای فانتزی مذهبی ، خاطرات بیادماندنی برای فرزند خود بسازید . تهیه این اقلام بسیار ساده است و فروشگاه های متعددی وجود دارند که حتی این اقلامرا به صورت اجاره ای میتوانند در اختیار شما بگذارند، یکی از این فروشگاه های معتبر ، سایت شادی های مذهبی است که سال هاست در این زمینه فعالیت مینماید.

مراسم عمومى جشن تکلیف دخترانه

تم جشن تکلیف برای دختران

از جمله کارهایی که برای برگزاری مراسم جشن تکلیف در منزل میتوانید به دلخواه خود انجام دهیداین موراد است:

  • تم ابر و فرشته
  • بادکنک آرایی
  • استفاده از ریسه
  • گیف و تگ جشن تکلیف
  • ست عبادت
  • رحل و قرآن و تسبیح
  • هدایای اختصاصی
  • عکاسی و فیلمبرداری

تزیینات جشن تکلیف مناسب دخترانه

شما میتوانید برای تزیین منزل یا سالن مدرسه دکور آماده اجاره کنید و یا اینکه خودتان با تهیه پارچه ساتن ، تورهای سفید، روبان های گوناگون ، خرید بادکنک و حتی گل های تزیینی یک دکور بسیار زیبا و ماندگار آماده کنید و روز جشن تکلیف را برای دختران خود زیباتر کنید.

سایت شادی های مذهبی

پذیرایی مراسم جشن تکلیف

برای پذیرایی از مهمانان خود میتوانید کیک ها وکوکی های متنوع سفارش دهید و یا حتی خود از طریق مدل های و ایده های گوناگون در اینترنت بهره ببرید و دست به کار شوید و کوکی ها خوشمزه تدارک ببینید.

به عنوان یک ایده جذاب، از میان طرح هایی که برای کیک و کوکی های جشن تکلیف استفاده میشود طرح عروسک های محجبه در بین خانواده ها پرطرفدار است.

معرفی هدیه مناسب جشن تکلیف دخترانه

برای اینکه شما بتونین بهترین هدیه را برای کودکان و نوجوانان تهیه کنید باید به موارد مختلفی توجه کنین. این موارد عبارت اند از: سن، جنسیت، علاقه، سلیقه و … خیلی از افراد کادوهای مذهبی مثل کتاب داستان یا حتی پول را برای هدیه دادن مناسب مدانند؛ اما گزینه های دیگری هم وجود دارد که کودکان را به وجد میاورد. از جمله آینه های دخترانه ،پازل های دخترانه، ، تل و گیره مو، تسبیح های فانتزی، جا کلیدی دخترانه و جامدادی دخترانه.

نتیجه گیری

از نظر دین مبین اسلام ، شخصیت انسان ها در دوران رشد و بلوغش شکل می گیرد و این دوران در واقع از دوران مهم و حساس زندگی کودکان و نوجوانان بشمار می آید، زیرا در این سنین چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ روحی ، تغییرات زیادی در نوجوان شکل میگیرد. بنابراین برگزاری جشن تکلیف از این بابا اهمیت بیشتری پیدا میکند که موجب میشود نوجوان با خداوند بیشتر ارتباط بگیرید و بداند خداوند متعال همیشه در کنارش خواهد بود و امیدش را هیچگاه از اون بر ندارد، در عین حال احکام شرعی را از این پس رعایت نماید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MUEtIuWw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه