جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

ویژگی های رنگ موی خوب

زیبایی و خوش استایلی یکی از مهم ترین دغدغه های انسان امروزی است. همه افراد از سر تا پای ظاهر خود را با زیبایی می آرایند و برای داشتن زیبایی آن تلاش زیادی می کنند.

در این میان، به زیبایی و آراستگی موها بیشتر از همه توجه می شود و حالت و رنگ موها، به عنوان اصلی مهم در ظاهر و زیبایی افراد شناخته می شود. کوتاه کردن، رنگ کردن و تغییر مدل موها از جمله کارهاییست که افراد در این زمینه انجام می دهند.

هر یک از این کارها باید براساس قواعدی خاص انجام شود تا فرد به ظاهر ایده آل خود برسد. مثلا شما برای رنگ کردن مو، باید ابتدا ویژگی های رنگ موی خوب را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و هنگام خرید نیز به نکاتی متفاوت توجه کنید.

با توجه به این ضرورت و تاثیر زیاد رنگ مو بر استایل شما، در ادامه قرار است هم با ویژگی های رنگ موی خوب آشنا شوید و هم نکات مهم برای خرید یک رنگ موی خوب را بررسی کنید.

رنگ موی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

رنگ مو

شاید با خود تعجب کنید اما خرید رنگ مویی نامرغوب و نامناسب، نه تنها به زیبایی شما کمک نمی کند بلکه باعث آسیب به موهایتان از جمله کدر شدن، خشکی و نپوشاندن کامل مو از رنگ مورد نظر شما نیز می شود. به همین جهت باید ابتدا به طور کامل ویژگی های گفته شده برای رنگ موی خوب در زیر را به خاطر بسپارید:

·         ایجاد شفافیت و درخشندگی:

یک رنگ موی خوب باید موهای شما را شفاف تر و درخشنده تر از قبل کند و آسیبی نیز به موهای شما نرساند.

·         قابلیت پوشانندگی کامل

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد بعد از استفاده رنگ مو این است که موها به طور کامل از رنگ جدید پوشانده شوند و اثری از یکنواخت نبودن و دو رنگی در موها باقی نماند.

شما نیز باید بدانید که رنگ موی انتخابیتان، این ویژگی را داشته باشد تا از خرید و انتخاب رنگ موی خود راضی باشید.

·         خاصیت پایداری بیشتر

استفاده مداوم از رنگ موها باعث می شود که ساختار مو بر اثر ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ مو آسیب ببیند. در نتیجه بهتر است رنگ مویی را انتخاب کنید که مدت زمان بیشتری روی موهای شما باقی می ماند و نیازی به تمدید و شارژ آن در مدت زمان کوتاهی نباشد.

·         سازگاری با پوست

پوست سر شما، به دلیل نگهداری ریشه موهایتان، تحت تاثیر رنگ مو قرار می گیرد و از طرفی با توجه به عملکردش نیازمند مراقبت بیشتری نیز است. رنگ موی خوب روی پوست سر شما ایجاد حساسیت مانند سوزش و خارش نمی کند و با آن سازگار است.

توجه داشته باشید که یک رنگ موی خوب نه تنها برای پوست سر اثر تحریک کننده و حساسیت زا ندارد، بلکه در هنگام تماس با پوست دستتان نیز باعث ایجاد سوزش و اثر سمی نمی شود. پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از حساسیت به رنگ مو این مطلب را مطالعه کنید.

·         ایجاد رنگ طبیعی روی مو

این مورد، از مهم ترین فاکتورهای مهم در ویژگی های رنگ موی خوب، است. توجه داشته باشید که در کنار زیبایی و تغییر ظاهر باید موهایی با رنگی طبیعی پس از استفاده رنگ مو داشته باشید و این فاکتور را نیز برای انتخاب رنگ موی خوب در نظر بگیرید.

·         نرم کردن مو

همان طور که گفته شد یکی از اثرات مخرب رنگ موی نامرغوب، خشک و خشن کردن موهاست. فراموش نکنید که رنگ موی خوب نه تنها باعث این موضوع نمی شود، بلکه موهای شما را نرم تر و ابریشمی تر از حالت عادی و قبلیشان می کند.

·         آسیب نرساندن به ساقه مو

یک رنگ موی خوب، باعث شکنندگی و ضعیف شدن ساختار مو نمی شود و بدون ایجاد آسیب به بافت و براقیت طبیعی موها، رنگ آن ها را به زیباترین شکل ممکن و دلخواهتان در می آورد.

·         ثابت ماندن اثر در شرایط مختلف

فراموش نکنید که رنگ موی مناسب شما باید در برابر هوا، نور خورشید، اصطکاک و تعریق سر شما بی اثر نشود و بعد از استفاده در چنین شرایطی روی موهای شما با همان حالت اولیه باقی بماند.

·         مقاومت در برابر محصولات مراقبتی مو

استفاده از محصولاتی مانند لوسیون ها، نرم کننده ها، ماسک موها، اسپری مو، صابون و شامپو نباید باعث ایجاد تغییر رنگ موی مورد استفاده شما بشود. رنگ موی خوب، در هر شرایطی و با استفاده از هرگونه ماده مراقبتی، بی اثر، دچار تغییر و کم رنگی نمی شود.

·         یکدستی در رنگ کردن موها

فراموش نکنید که رنگ موی خوب، موهای شما را دچار تیره و روشنی و چند رنگی نمی کند و در همه قسمت ها به یک رنگ و اثر قرار می گیرد.

·         قابلیت نفوذ و ظرفیت تغییر حالت مو

بسیاری از افراد با موهایی موج دار و فر، دوست دارند تا به طور موقتی و چندماهه موهای خود را کراتینه کنند.

یکی از ویژگیهای مهم رنگ موی خوب، داشتن ظرفیت برای این گونه کارها، بدون تغییر اثر است. از طرف دیگر رنگ موی خوب و مرغوب، به ساقه موها نیز نفوذ می کند و اثرگذاری بیشتری در طولانی مدت روی مو دارد.

نکات مهم برای خرید رنگ مو

شما می توانید با در نظر داشتن نکات زیر هنگام خرید رنگ مو، انتخابی مناسب و هوشمندانه تر داشته باشید:

1-     توجه به رنگ موی طبیعی

بهتر است قبل از خرید به رنگ موی طبیعی خود فکر کنید. جالب است بدانید که که بهترین رنگ مو برای شما فقط یک یا دو سایه روشن تر یا تیره تر از رنگ موی طبیعی شماست. این امر به نگهداری بیشتر و آشکاری کمتر ریشه موها پس از رشد موهایتان کمک می کند.

2-     انتخاب رنگ بر اساس رنگ پوست

داشتن پوستی با رنگ گرم، سرد و خنثی در انتخاب رنگ شما تاثیر می گذارد. شما می توانید برای تشخیص رنگ پوست خود به رگ هایتان نگاه کنید. اگر آن ها رنگ آبی داشتند، رنگ پوستتان سرد است و در صورت سبز بودنشان، رنگ پوست شما گرم است.

فراموش نکنید که اگر رنگ رگ های شما چیزی میان آبی و سبز بود، یا هر دوی آن ها را داشتید،رنگ پوستتان نیز خنثی است. برای انتخاب رنگ موی مناسب پوست گرم، باید رنگ مویی گرم نیر انتخاب کنید و رنگ موهای سرد نیز برای پوست هایی با رنگ سرد مناسب هستند. اما در صورت داشتن رنگ پوستی خنثی می توانید از هردو دسته رنگ موی گرم و سرد استفاده کنید.

3-     توجه به رنگ چشم

جالب است بدانید که رنگ موی انتخابیتان، باعث برجستگی و جذابیت بیشتر چشمانتان شود. در این امر نیز باید همزمان به رنگ پوست و چشم توجه کنید و متناسب با آن رنگی مناسب را انتخاب کنید.

4-     توجه به تیپ شخصیتی

شما باید به طور هم زمان علاقه، سن و نوع شخصیت خود را در نظر بگیرید و بعد از آن انتخابی مناسب داشته باشید. چون رنگ موی انتخابی شما، گویای شخصیت و علایقتان است.

5-     توجه به مدت زمان مورد نظرتان برای ماندگاری رنگ

امروزه انواع رنگ های موقت، نیمه موقت، نیمه دائمی و دائمی توسط تولید کنندگان محصولات آرایشی تولید می شود. شما باید بدانید که زمان مورد نظرتان برای ماندگاری رنگ روی سرتان چقدر است یا چه زمانی ممکن است از رنگ روی سرتان خسته شوید تا پس از آن بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

معرفی بهترین رنگ برای انواع مو

امروزه رنگ موهایی متنوع و مطابق با سلیقه شما به بازار وارد می شود. اما در این میان، شما باید به سراغ خرید رنگ موهایی بروید که از برندی معتبر تولید شوند و امتحان خود را نزد مصرف کنندگان قبلی پس داده باشند.

یکی از انواع رنگ موهای خوب و مرغوب، رنگ مو ریتون است و شما با توجه به اینکه رنگ ریتون ساخت کجاست، چه ترکیباتی دارد و مزایای آن نسبت به دیگر برندها می توانید به این موضوع پی ببرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H4hcKtxJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه