پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 9 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

آموزش راه اندازی شبکه lan در سازمان ها

آموزش راه اندازی شبکه lan در سازمان ها

برای راه اندازی شبکه رک در یک سازمان لازم است ابتدا اطلاعات مناسبی درباره نقشه کشی شبکه، کابل کشی، چگونگی نصب انواع رک ایستاده، رک دیواری، رک outdoor و خدمات نرم افزاری مربوط به آن کسب کنید. البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که قصد داریم در این مقاله توضیحات کاملی درباره راه اندازی و ساخت شبکه lan در سازمان ها به شما عزیزان ارائه دهیم.

 

چگونگی ساخت شبکه local area network

شبکه محلی نوعی شبکه رایانه ای محسوب شده که محدوده معینی از خانه، شرکت و یا سازمان را برای تبادل اطلاعات و داده ها تحت پوشش قرار می دهد. شبکه LAN به نسبت شبکه های بزرگ و گسترده از سرعت بیشتر و محدوده کوچک تری برخوردار است. همچنین باید بدانید که این شبکه مختص استفاده در فواصل کوتاه است و قدرت پوشش دهی در فواصل بالا را ندارد.

چنانچه قصد راه اندازی شبکه local area network برای شرکت یا سازمان های کوچک را دارید باید اشاره کرد که برپایی شبکه LAN چندان کار پیچیده و سختی نیست. تنها کافیست با آموزش های ارائه شده در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شبکه محلی خود را به راحتی برپا کنید.

تهیه لیست قطعات مورد نیاز

برای آماده سازی شبکه LAN و راه اندازی شبکه رک در ابتدا لازم است لیستی از لوازم و منابع ضروری را تهیه کنید. توجه داشته باشید که تعداد رایانه ها با ساختار شبکه محلی تناسب لازم را داشته باشد. به عنوان مثال چنانچه ۴ رایانه یا کمتر از آن دارید، باید علاوه بر لوازم موردنیاز یک روتر (Router) نیز تهیه کنید. برای رایانه های بیشتر از این تعداد نیاز به سوئیچ (Switch) است تا تعداد پورت های روتر را افزایش داد. در همین ابتدا نیز مشخص کنید که قصد ساخت شبکه محلی از نوع سیمی (Wired) را دارید یا نوع بی سیم (Wireless)؟

برای راه اندازی شبکه لوکال از نوع بی سیم نیاز به روتری خواهید داشت که از این حالت پشتیبانی کند. سوئیچ در این حالت کاربردی نداشته و حذف می شود.


استاندارد عوامل موجود در شبکه

استاندارد عوامل موجود در شبکه

در دومین مرحله از راه اندازی شبکه رک نیاز به تعیین محل استقرار سیستم ها است. چنانچه قصد راه اندازی شبکه لوکال از نوع سیمی دارید این نکته را در نظر داشته باشید که سیم کشی بیشتر از ۱۰۰ متر انجام نشود چراکه در غیر این صورت از کارایی شبکه محلی کاسته خواهد شد. برهمین اساس جایگاه آن ها را در بهینه ترین حالت های ممکن انتخاب کنید. همچنین از پر کردن تمام پورت ها بپرهیزید چراکه ممکن است در آینده تعداد گره ها یا سیستم ها افزایش پیدا کند.

بهره گیری از محفظه ای تحت عنوان رک به منظور نگهداری تجهیزات مورد استفاده در ساخت شبکه هرچند که باعث افزایش هزینه می شود اما با یکپارچگی و انسجام تجهیزات از استهلاک آن ها جلوگیری می کند. بنابراین شما می توانید با راه اندازی شبکه رک و خرید رک ایستاده یا دیگر انواع آن در هزینه های احتمالی صرفه جویی کنید.

پیکربندی روتر

اینک نوبت به پیکربندی روتر می رسد. هدف، اشتراک گذاشتن اینترنت به وسیله روتر با سایر گره های قرار گرفته در شبکه است. بنابراین ابتدا روتر را به منبع تغذیه متصل کنید. بهتر است این کار را در فاصله کمی از مودم اینترنت انجام دهید. چنانچه به وسیله مودم اتصال اینترنت را به سایر گره ها ایجاد کرده اید، آن را به پورت wan وصل کنید. پورت wan/Internet در مقایسه با سایر پورت ها از رنگ متفاوتی برخوردار است.

در صورتی که از سوئیچ به منظور افزایش پورت ها استفاده می کنید، لازم است که یک کابل Ethernet را به درگاه LAN قرار گرفته در روتر و همچنین درگاه LAN برروی سوئیچ متصل کنید. با انجام این کار شبکه محلی به وسیله سوئیچ گسترش پیدا خواهد کرد.

اتصال گره ها

به منظور اتصال سیستم ها به پورت های باز سوئیچ یا روتر می توانید از کابل های Ethernet استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای پوشش دهی بهتر فاصله از سوئیچ یا روتر لزوما کمتر از ۱۰۰ متر کابل کشی صورت گرفته باشد. در غیر این صورت جریان اطلاعات و داده ها دچار افت خواهد شد.

یکی از نکات قابل توجه در راه اندازی شبکه رک، انتخاب رک است که به صورت دیواری باشد یا رک outdoor؟ باید گفت که ابعاد و نوع رک در نهایت بستگی به تجهیزات شبکه شما دارد.

سرور

سرور

چنانچه از سوئیچ برای راه اندازی شبکه محلی استفاده می کنید لازم است به تنظیم یکی از سیستم ها تحت عنوان سرور موجود بپردازید. بهره گیری از پروتکل پیکربندی میزبان یا DHCP به صورتی پویا به کلیه گره های شما امکان دریافت آدرس های IP و غیره را می دهد. همچنین در حالت DHCP ایجاد خودکار آدرس آی پی های گره های قرار گرفته در شبکه صورت می گیرد.

پیکربندی شبکه لوکال در حالت بی سیم

چنانچه می خواهید شبکه لوکال خود در حالت بی سیم بسازید لازم است نسبت به پیکربندی روتر خود اقدام کنید.

در این بخش به مرورگر خود (که می تواند گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری باشد) وارد شوید. در قسمت نوار جستجوی مرورگر خود لازم است که ابتدا آی پی را وارد کنید. سپس نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید. به طور معمول Username و Password همان Admin است. در مرحله بعد به سربرگ Wireless بروید. در بخشی که به آن وارد شده اید به فعال بودن یا Enable گزینه Primary Network توجه کنید. سپس از بخش SSID یا Network Name می توانید یک نام برای شبکه خود تعریف کنید. در انتها نیز آخرین گزینه تحت عنوان WPA-PSK را مشاهده می کنید. پس از تعریف نام برای شبکه محلی نیاز به انجام تغییراتی روی این گزینه است.

بر همین اساس گزینه فوق را در حالت Enable قرار دهید. زیرا امنیت این پروتکل از میان پروتکل های موجود در این بخش از پیکربندی بسیار بالاتر است و به تضمین امنیت شبکه شما کمک می کند. در ادامه برای کامل کردن مراحل راه اندازی شبکه رک و برپایی شبکه محلی نیاز به ساخت رمز عبور قوی و ایمن خواهد بود. بعد از آن به منظور پایان کار و ذخیره در بخش پایین لیست می توانید گزینه Done یا Apply را کلیک کنید. حال صبر کنید تا روتر مجدداً بارگیری شده و به اعمال اطلاعاتی که وارد کرده اید بپردازد. در پایان پس از تهیه نسخه پشتیبانی از تنظیمات، کاربران می توانند با استفاده از سیستم های قرار گرفته در شبکه لوکال با وارد کردن رمز عبور به شبکه اتصال پیدا کنند.

برخی افراد تصور می کنند برای ساخت شبکه های محلی نیاز چندانی به راه اندازی شبکه رک نمی باشد؛ اما موارد کاربرد و مزایای رک آن قدر زیاد است که شما را ترغیب به استفاده از آن کند. به عنوان مثال با بهره گیری از رک دیواری می توان به گسترش شبکه و مدیریت آن کمک کرد.

جمع بندی مبحث راه اندازی شبکه رک

راه اندازی شبکه رک

راه اندازی شبکه lan در سازمان ها شاید به ظاهر آسان باشد اما چنانچه طبق اصول و قواعد لازم انجام نگیرد مشکلاتی را برای شما در آینده به وجود خواهد آورد. از این رو توصیه می شود مراحل راه اندازی شبکه رک را با استفاده از تجهیزات کامل و مناسب بر مبنای دستورالعمل های صحیح انجام دهید.

فن آوران کبیر صنعت ایساتیس یکی از پیشرفته ترین خطوط تولیدی کشور را در اختیار دارد و تمامی محصولات خود را بر اساس استاندارد های جهانی تولید می کند و این مسئله نقش بسیار موثری را در پیشرفت روز افزون این مجموعه ایفا کرده است . استفاده از تکنولوژی های مدرن و بروز کمک کرده است تا محصولات مختلف ما از جمله رک های شبکه ومخابراتی از کیفیّت بسیار بالایی برخوردار باشند و میزان تولید ما بطرز چشمگیری افزایش یابد.محصولات ما شامل انواع رک دیواری، رک ایستاده، رک outdoor و... میباشد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FmbCHlOZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه