پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال های اخیر مدارس متنوع بسیاری بوجود آمده اند که هر کدام به نوعی دارای ویژگی های خاص خود می باشند که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. در بین مدارس، مدارس تیزهوشان ، مدارس شاهد و مدارس نمونه دولتی خواهان بسیاری نسبت به مدارس دیگر داشته و امکانات بیش تر و بهتری را نیز معمولا به دانش آموزان ارائه می دهند. در ادامه به معرفی و زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام هر کدام از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی و شاهد می پردازیم با ما همراه باشید.

1-           ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس سمپاد هستند، می توانند در زمان ثبت نام، اقدامات لازم را برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در سایت my.medu.ir انجام دهند. برای ورود به پنل کاربری خود، از کدملی و شماره سریال شناسنامه استفاده کنند و فرم مربوطه را تکمیل و هزینه ثبت نام را پرداخت کنند. ثبت نام در آزمون تیزهوشان، مربوط به قبول نهایی در آزمون این مدارس است.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

هر سال، مرکز ملی سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، آزمون مدارس تیزهوشان را برای دانش آموزان توانمند در پایه های هفتم و دهم برگزار می کند. مدارس تیزهوشان، به دلیل کیفیت و امکانات علمی و آموزشی برتر، مورد توجه والدین و دانش آموزان قرار می گیرند.

با توجه به تغییرات سامانه ای در روند ثبت نام تیزهوشان و عدم آگاهی برخی از دانش آموزان از روند ثبت نام، این مقاله به بررسی جزئیات آزمون مدارس تیزهوشان می پردازد، از جمله زمان ثبت نام، شرایط، مدارک مورد نیاز و روش ثبت نام و سایر موارد مرتبط با این موضوع.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان

هر سال، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه های هفتم و دهم جداگانه برگزار می شود. سوالات این آزمون ها در پایه های ششم تا هفتم به صورت سوالات تحلیلی است و برای پاسخگویی به آن ها آشنایی با سوالات سنجش هوش ضروری است. آزمون دانش آموزان پایه دهم نیز شامل سوالات تحلیلی و تحصیلی است.

به اطلاع می رساند، طبق اعلام سازمان استعدادهای درخشان، زمان ثبت نام تیزهوشان معمولا فروردین ، اردیبهشت یا خرداد ماه می باشد. دانش آموزان می توانند در زمان مقرر با ورود به سایت my.medu.ir، مدارک خود را بارگذاری کرده و فرم های ثبت نام تیزهوشان را تکمیل نمایند. همچنین، لازم به ذکر است که در هنگام ثبت نام، داوطلبان می بایست برای تکمیل فرآیند، هزینه ثبت نام را پرداخت کنند.

با توجه به اینکه زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان هر سال متفاوت تر از سال قبل است توصیه می کنیم وارد لینک زیر شوید تا به محض اعلام زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان سال جدید بتوانید ثبت نام خود را انجام دهید.

بیش تر بخوانید: ثبت نام مدارس تیزهوشان

نحوه ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان

برای ورود به مدارس سمپاد در سال تحصیلی ، افراد واجد شرایط باید در بازه زمانی مشخص شده به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان مراجعه کرده و مراحل وارد کردن اطلاعات و پرداخت هزینه را برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان انجام دهند. مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان در پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

  1. به سایت medu.ir مراجعه کنید و با وارد کردن کد ملی، 6 رقم سریال شناسنامه و کد امنیتی، گزینه "ورود" را انتخاب کنید تا وارد سیستم شوید..
  2. اطلاعیه را ببندید و به ادامه روند بپردازید. منظور از اطلاعیه همان باکسی است که در صفحه ظاهر می شود.
  3. سپس، به قسمت پایین ترین قسمت صفحه سایت بروید و از بین گزینه ها بر روی گزینه "آزمون سمپاد" کلیک کنید.
  4. بر روی آیکون "ثبت نام" کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه مراحل ثبت نام آغاز می شود.
  5. اطلاعات خواسته شده را با وسواس و دقت پر کنید و پس از تکمیل فرم ثبت نام با اطلاعات درخواست شده، دکمه "دریافت رسید" را فشار دهید.
  6. کد رهگیری را دریافت کنید و بصورت فایل pdf ذخیره کرده یا پرینت بگیرید و تا پایان فرآیند آزمون آن را نگهداری کنید.

2-         ثبت نام مدارس نمونه دولتی

در صورت تمایل دانش آموزان پایه نهم به تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می توانند در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ، به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم های مربوطه، در آزمون شرکت کنند. توجه داشته باشید که مدارس نمونه دولتی در دوره متوسطه اول به مدارس هیئت امنایی تغییر نام داده اند.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

دانش آموزان پایه نهم می توانند در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به سایت my.medu.ir مراجعه کنند و فرم های ثبت نام را تکمیل کنند. زیرا تنها راه ورود به این مدارس، قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی است. در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات ثبت نام و نحوه و زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی می پردازیم.

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی

در سال گذشته، ثبت نام در آزمون نمونه دولتی از طریق سامانه ثبت نام استانی انجام شد. اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه های آموزش و پرورش، ثبت نام تماماً از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir انجام می شود. دانش آموزان می توانند در زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از ورود به پنل شخصی خود، روند ثبت نام را انجام دهند.

ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی بر اساس سوابق سال های قبل معمولا اردیبهشت ماه یا خرداد ماه می باشد و زمان ثابتی ندارد. توصیه می کنیم برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون نمونه دولتی مقاله زیر را بخوانید تا به محض اعلام نتایج بتوانید مطلع شوید و از ثبت نام مدارس نمونه دولتی جا نمانید.

بیش تر بخوانید: ثبت نام مدارس نمونه دولتی

دانش آموزانی که تمایل به ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی دارند، باید در زمان ثبت نام با آگاهی از شرایط، از طریق سایت مربوطه ثبت نام کنند. به علت محدودیت در پذیرش دانش آموزان، مدارس نمونه دولتی علاوه بر در نظر گرفتن نمره آزمون، معدل دانش آموزان را نیز مورد توجه قرار می دهند و سپس اقدام به ثبت نام آنها می نمایند.

نحوه ثبت نام در مدارس نمونه دولتی

برای تحصیل در پایه های ششم و هفتم مدارس نمونه دولتی، دانش آموزان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند، همانطور که در سال های قبل نیز رخ می داد. بنابراین، متقاضیان می توانند بدون نیاز به شرکت در آزمون، در زمان اعلام شده، به مدرسه موردنظر خود مراجعه کرده و به صورت حضوری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. همچنین، ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم نیز به صورت هماهنگ و یکپارچه از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود. متقاضیان این آزمون باید با مراجعه به سایت مذکور و انجام مراحل زیر، ثبت نام خود را در بازه زمانی مشخص شده انجام دهند.

  1. وارد پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی my.medu.ir شوید و نقش خود را به عنوان دانش آموز انتخاب کنید. سپس کد ملی و شماره سریال 6 رقمی شناسنامه خود را وارد کنید تا به شما اجازه ورود به پرتال داده شود تا بتوانید مراحل ثبت نام را ادامه دهید.
  2. اطلاعیه های نشان داده شده را ببندید و تمامی کادرهایی که در صفحه نمایش داده می شوند نیز ببندید و پایین ترین قسمت پایین صفحه را مورد بررسی قرار دهید.
  3. در کادر ثبت نام و دریافت گواهی ها دقت کنید و از بین گزینه ها، گزینه "آزمون نمونه دولتی" را انتخاب کنید.
  4. فایل ثبت نام آزمون نمونه دولتی یا همان راهنمای ثبت نام که به صورت پی دی اف می باشد را که سایت در اختیارتان قرار میدهد را با دقت مطالعه کنید و سپس روند ثبت نام خود را تکمیل کنید.
  5. فرم ثبت نام را با وسواس و با دقت بسیار پر کنید و پس از تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری عکس سال جاری دانش آموز، کد رهگیری را دریافت کرده و پرینت بگیرید یا بصورت pdf در سیستم خود ذخیره کرده و تا زمان اعلام نتایج آن را نگهدارید.

3-         ثبت نام مدارس شاهد

ثبت نام در مدارس شاهد به دو مرحله، پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی، تقسیم می شود. متقاضیانی که شرایط ثبت تام در این مدارس را دارند باید برای انجام پیش ثبت نام، به صورت غیرحضوری از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir اقدام نمایند.

ثبت نام مدارس شاهد

مدارس شاهد به منظور ارائه خدمات آموزشی به فرزندان شهیدان، آزادگان و جانبازان تأسیس شده است. اما اخیراً به دلیل عدم پر شدن ظرفیت خود توسط این گروه از دانش آموزان، به ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد نیز می پردازد. مدارس شاهد به عنوان یکی از بهترین مدارس برای تحصیل دانش آموزان شناخته شده است و بسیاری از متقاضیان علاقه مند به شرکت و ادامه تحصیل در این مدارس را دارند.

این مدارس به دلیل داشتن کادر علمی و آموزشی با تجربه و توجه ویژه به مسائل تربیتی دانش آموزان، تعداد زیادی متقاضی دارند. مدارس شاهد در تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام پذیرفته می کنند. در این مقاله قصد داریم به توضیحات بیشتر درباره زمان ثبت نام مدارس شاهد، شرایط و روند ثبت نام مدارس شاهد بپردازیم.

زمان ثبت نام در مدارس شاهد

در سال گذشته، ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از طریق سایت پادا انجام می شد. اما در سال جاری، ثبت نام مدارس شاهد از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir صورت می گیرد. همچنین، ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد نیز به دو مرحله، ثبت نام موقت و ثبت نام قطعی، تقسیم می شود. زمان ثبت نام در مدارس شاهد برای پایه های ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه متفاوت است. در جدول زیر، زمان ثبت نام و مراحل ثبت نام در این مدارس براساس مقاطع آموزشی آورده شده است:

زمان ثبت نام مدارس شاهد معمولا خرداد ماه می باشد و اکثرا در سال های اخیر در خردادماه برگزار شده است. اما نمی توان زمان دقیق ثبت نام را اعلام نمود توصیه می شود برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام مدارس شاهد سال جاری مقاله زیر را بخوانید تا به محض مشخص شدن زمان ثبت نام به شما اطلاع رسانی گردد تا از ثبت نام جا نمایند.

بیش تر بخوانید: ثبت نام مدارس شاهد

لازم به ذکر است که زمان ثبت نام در مدارس شاهد برای پایه های تحصیلی متفاوت است و دانش آموزان ورودی به این پایه ها می توانند از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش ثبت نام خود را انجام دهند یا در زمان مقرر به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کنند. همچنین، متقاضیان باید مدارک لازم برای ثبت نام در مدارس شاهد را آماده کرده و به دست آورند.

آموزش ثبت نام در مدارس شاهد از طریق سامانه پادا

دانش آموزانی که شرایط ثبت نام و ورود به مدارس شاهد را دارند، باید در زمان ثبت نام مدارس شاهد 1402-1403 که در سامانه my.medu.ir اعلام می شود، با استفاده از مدارک ثبت نام مدارس شاهد، مراحل زیر را انجام دهند.

  1. وارد سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک به نشانی اینترنتی my.medu.ir شوید و از بین گزینه های موجود گزینه "ورود به درگاه دولت" را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.
  2. تابعیت دانش آموز را انتخاب کرده که در صورت ایرانی بودن گزینه ایرانی را انتخاب کرده و بر روی گزینه "بعدی" کلیک کنید.
  3. دکمه مربوط به نوع مدرسه مد نظر خود (شاهد) را فشار داده و نوع مدرسه را روی شاهد قرار دهید و سپس گزینه "بعدی" را انتخاب کنید.
  4. اطلاعات اولیه دانش آموز را با وسواس و دقت بسیار به طور کامل وارد کنید و سپس بر روی گزینه "استعلام" کلیک کنید.
  5. تیک عبارت "با قوانین بالا موافقم" را فعال کرده و سعی کنید قوانی را به طور کامل بخوانید تا از همه حق و حقوق خود در ثبت نام مدارس شاهد آگاه باشید و پس از آن دکمه "مرحله بعد" را فشار دهید.
  6. کادرهای مربوط به اطلاعات مورد نیاز را نیز با وسواس و با دقت زیاد پر کرده و بر روی گزینه "بعدی" کلیک کنید.
  7. در مراحل بعدی، باید مدرسه مورد نظر را انتخاب و ثبت نام نهایی دانش آموز را انجام دهید. لازم به ذکر است کد رهگیری که از سامانه ثبت نام صادر می شود را یا پرینت بگیرید یا بصورت پی دی اف در سیستم ذخیره کرده چرا که باید تا انتها حفظ شود.

در انتها در صورت نیاز به مشاوره تحصیلی درباره مدارس تیزهوشان و مدارس شاهد و مدارس نمونه دولتی و تمامی مدارس دیگر کشور می توانید به سایت مرکز مشاوره سامانه ندای مشاور به نشانی اینترنتی moshaverin.org مراجعه نمایید و از منابع آزمون و برنامه ریزی آموزشی ارائه شده توسط این مرکز استفاده کنید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d2dTEBcB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه