پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

استفاده از GhatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای پول سازتر کردن کسب و کارها، فرصت ها و البته چالش های زیادی دارد.

اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید حتماً می دانید که در چند ماه اخیر تقریباً غیرممکن است که روزی خبری در مورد هوش مصنوعی مولد یا GhatGPT منتشر نشود؛ در ماه های گذشته صحبت در مورد هوش مصنوعی به شدت سر زبان ها افتاده است و همه می خواهند به نحوی از توانایی های بالقوه این فناوری بهره مند شوند

کارآفرینان می خواهند استارتاپ هوش مصنوعی ایجاد کنند؛ مدیران اجرایی شرکت ها می خواهند از قابلیت های آن در کسب وکار خود بهره مند شوند؛ سرمایه گذاران نیز متمایل به سرمایه گذاری در این حوزه هستند. مدافعان قدرت مدل های زبانی بزرگ معتقدند که هوش مصنوعی مولد توانایی های گسترده ای دارد و این مدل ها قبلاً توانایی خود درزمینه تقویت کارایی فردی را در عمل نشان داده اند.

آیا هوش مصنوعی مولد برای کسب وکار یک معجزه است؟

اجازه دهید قبل از پاسخ دادن به این سؤال، پرسش مهم دیگری را مطرح کنیم. آیا کسب وکارهای (کوچک یا بزرگ) مختلفی که در فرایند ایجاد مدل های زبانی بزرگ درگیر نبودند، می توانند برای افزایش تمرکز خود روی بهره مندی از قدرت AI مولد سرمایه گذاری کنند؟

متأسفانه بین بهره مندی از مدل های زبانی بزرگ درزمینه کارایی شخصی و استفاده از آن ها در راستای افزایش سود تجاری، مثل کمک گرفتن از این مدل ها برای ایجاد راهکارهای نرم افزاری تجاری، فاصله زیادی وجود دارد و بهره مندی از توانایی های این فناوری برای اهداف تجاری از آنچه به نظر می رسد، بسیار دشوارتر است؛ مثلاً ایجاد یک چت بات با GPT-4 تا چند ماه طول می کشد و ایجاد تنها یک چت بات میلیون ها دلار هزینه دارد؛ البته همین یک مثال هم به خوبی فرصت های موجود برای بهره مندی از AI مولد در حوزه کسب وکار را نشان می دهد و هم نشان دهنده چالش های پیش روی این مسیر است.

انتظارات حوزه کسب وکار از هوش مصنوعی

امروزه فناوری بخش جدایی ناپذیر کسب وکار محسوب می شود. وقتی سازمانی استفاده از فناوری جدیدی را شروع می کند، انتظار دارد این فناوری بتواند راندمان عملیاتی را تقویت کند و باعث ایجاد نتایج تجاری بهتر شود. تجارت از هوش مصنوعی (بدون در نظر گرفتن نوع آن) همین انتظار را دارد. درمقابل موفقیت یک کسب وکار تنها به فناوری بستگی ندارد. واضح است که بدون در نظر گرفتن مسئله پیدایش AI و ابزارهایی مانند GhatGPT، کسب وکاری که به خوبی اداره می شود، همیشه پررونق باقی می ماند و در مقابل کسب وکاری که مدیریت ضعیفی دارد، همیشه با مشکل مواجه می شود.

بهره مندی تجاری موفق از هوش مصنوعی درست مانند پیاده سازی هرگونه راهکار نرم افزاری تجاری دیگر نیازمند در نظر گرفتن دو اصل اساسی است؛ نخست اینکه فناوری باید به گونه ای عمل کند که زمینه ساز ایجاد ارزش تجاری بسیار خوب و مورد انتظار شود و دوم اینکه سازمانی که این فناوری را به کار گرفته است، باید نحوه مدیریت صحیح آن را نیز بداند.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dOclnrdO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه