یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای حرفه ای خرید گوسفند زنده به قیمت ارزان

بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید گوشت، گوسفند زنده تهیه کنند؛ زیرا این روش مزایای بیشتری نسبت به خرید گوشت دارد؛ از طرفی هم مقرون به صرفه تر است. با این حال خرید گوسفند زنده، به دانش و آگاهی نیاز دارد. بسیاری از افراد به دلیل عدم اطلاع از نکات خرید دام زنده، دچار ضرر و زیان می شوند؛ اما با نکاتی که در ادامه برایتان ذکر می کنیم دیگر نگران اشتباه در این زمینه نباشید؛ زیرا قصد داریم مهم ترین نکات خرید گوسفند زنده را با شما عزیزان در میان بگذاریم تا بهترین خرید را داشته باشید.

خرید گوسفند زنده

نکات خرید گوسفند زنده

هرچند که خرید گوسفند زنده بسیار به صرفه تر از خرید گوشت گوسفند است؛ اما اگر افراد از نکات خرید گوسفند زنده آگاهی نداشته باشند، در خرید خود ضرر می کنند. در ادامه مهم ترین نکات خرید یک گوسفند زنده را با شما درمیان می گذاریم.

سلامت گوسفند

اولین و مهم ترین نکته در خرید دام زنده، سلامتی آن است. متاسفانه بسیاری از افراد عادی با روش های تشخیص سلامت گوسفند زنده آشنا نیستند؛ شاید هم به همین دلیل است که همیشه متخصصان توصیه می کنند که خریداران، گوسفند زنده را از مراکز خرید معتبری چون دام سبز تهیه کنند؛ زیرا به این صورت دغدغه موضوعاتی چون مریض بودن گوسفند را ندارند. به صورت کلی یک گوسفند زنده پشم هایی یکدست و صاف دارد؛ اگر پشم های بدن گوسفند زنده به راحتی از آن جدا شود، به این معنی است که دام مورد نظر بیماری دارد.

نکته دیگر مربوط به چشم های دام است، گوسفندهای سالم چشم هایی کاملا براق و شفاف دارند، اگر در هنگام خرید متوجه شدید گوسفند چشم هایش کدر است، بدانید که احتمالا در حال خرید یک دام مریض هستید.

نکته دیگری که سالم و سلامت بودن گوسفند را مشخص می کند، جنب وجوش زیاد و وزن متعادل اوست. گوسفندی که بیش ازحد چاق یا بیش ازحد لاغر است، نمی تواند سالم باشد. همچنین گوسفند سالم، تحرک زیادی دارد و دائما در حال نشخوار است. به عنوان نکته آخر بدانید، آبریزش بینی گوسفند هم نشانه ای از بیماری اوست، پس اگر دام زنده ای که قصد خرید آن را دارید، در حال آبریزش بینی بود، به احتمال زیاد مریض است.

نکات خرید گوسفند زنده

توجه به نژاد گوسفند زنده

آخرین نکته ای که باید در هنگام خرید گوسفند زنده به آن دقت داشته باشید، نژاد دام است. به صورت کلی گوسفندها دو نوع نژاد مختلف دارند، نژاد اول را گوشتی می نامند و برای استفاده از گوشت شان آن ها را پرورش می دهند. نژاد دوم هم پوستی است و آن ها را با هدف استفاده از پوست و پشم شان پرورش می دهند.

حال شما در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که گوسفندهایی از نژاد گوشتی را که برای مصرف پرورش یافته اند، خریداری کنید. این گوسفندها نشانه های مختلفی دارند که مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • پیشانی بسیار پهن
  • ران های بزرگ و پهن
  • سینه گوشتی و پهن

گوسفندهای نژاد گوشتی را با عنوان هایی از قبیل، نژاد مهربان، نژاد گوسفند افشاری ، لری، تالشی، زل، شال، بلوچی و .... می شناسند.

مهم ترین نکات خرید گوسفند، مواردی بود که ذکر کردیم. از آنجایی که تشخیص گوسفند سالم و غیرسالم برای افراد عادی سخت است، بهتر است برای خرید مراکز معتبری چون دام سبز را انتخاب کنند. به این صورت بدون هیچ زحمت اضافه ای از خرید خود کاملا راضی هستید.

چطور بفهمیم جگر و گوشت گوسفندی که خریداری کرده ایم سالم است؟

ممکن است در ظاهر گوسفندی که خریداری می کنید، سالم باشد؛ اما بعد از زبح با یک دام مریض روبه رو شوید؛ به همین دلیل بعد از ذبح دام حتما به کیفیت گوشت و جگر آن دقت کنید.

گوشت گوسفند سالم، رنگ قرمز دارد و به صورت چروکیده یا تیره نیست؛ همچنین گوشت گوسفند سالم، بوی مناسبی می دهد و بوی نامطبوع از آن ترشح نمی شود. نکته دیگر اینکه چربی های بدن گوسفند کاملا سفید و سفت هستند؛ این موارد نشانه های گوشت سالم است. برای تشخیص کیفیت و سلامت جگر هم به مواردی چون رنگ (رنگ جگر کاملا براق و قرمز است) و شکل ظاهری اش (جگر سالم شکل صاف و یکدست دارد) دقت کنید. با توجه به این نکات می توانید گوشت گوسفند سالم و مریض را از یکدیگر تشخیص دهید.

مزایای خرید گوسفند زنده

خرید یک گوسفند زنده مزایای زیادی دارد، همین موضوع باعث شده است بسیاری از افراد به جای خرید گوشت گوسفند به دنبال گوسفند زنده باشند. این مزایا عبارت اند از:

قیمت گوسفند زنده بسیار به صرفه تر از گوشت گوسفند تمام می شود

بسیاری از افراد تصور می کنند، هزینه خرید یک گوسفند زنده زیاد است، در حالی که اگر کمی به حساب وکتاب بپردازید، متوجه می شوید قیمت نهایی یک گوسفند زنده بسیار ارزان تر از گوشت گوسفند تمام می شود. نکته دیگر اینکه گوسفند زنده علاوه بر گوشت، دارای دل و جگر و یک دست کله پاچه کامل است، این موارد خود به تنهایی قیمت بسیار بالایی دارند. شما با خرید یک گوسفند زنده برای چندین ماه نیازی به خرید گوشت ندارید؛ یعنی با یکبار پرداخت، برای چندماه خود گوشت ذخیره می کنید. بعد از این توضیحات باید متوجه شده باشید که قیمت دام زنده بسیار مقرون به صرفه تر از هر کیلو گوشت گوسفند است.

اطمینان از سلامت گوشت

خرید اینترنتی گوسفند زنده

در سال های اخیر، خبرهای زیادی مبنی بر جرائم قصابی های مختلف پخش شده است. بسیاری از قصابی ها بدون توجه به سلامت گوسفند، گوشت مانده و حتی ناسالم را به مردم عرضه کرده اند؛ همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد به گوشت های قصابی اعتماد نداشته باشند. این قبیل مشکلات در هنگام خرید گوسفند زنده، به وجود نمی آید؛ زیرا گوسفند در جلوی چشم مشتری ذبح می شود و مشتری می داند که در حال خرید گوشت کاملا تازه است. از طرفی هم مشتری، نگران نحوه کار و بهداشت قصابی که از آن خرید می کند، نیست. این موارد می توانند بزرگ ترین مزیت خرید دام زنده باشند. البته باید در نظر داشته باشید، برای اطمینان از تازگی و سلامت گوشت گوسفند تنها راهکار، خرید از مراکز معتبر است.

استفاده از پشم گوسفند

مزیت آخر خرید دام زنده، استفاده از سایر بخش های بدن آن است. افرادی که گوسفند زنده می خرند، می توانند از پشم آن نیز استفاده کنند؛ برای مثال پشم گوسفند را به قیمتی مناسب به مراکزی که نیاز دارند بفروشند، بدون اینکه هزینه ای اضافی برای این مورد داده باشند؛ اما در هنگام خرید گوشت گوسفند این امکان برای خریداران وجود ندارد.

مزایای خرید اینترنتی گوسفند زنده

وقتی مرکز معتبری را پیدا می کنید و از فعالیت آن ها کاملا راضی هستید، می توانید با خرید اینترنتی کار خود را راحت تر کنید. خرید اینترنتی مزایای بیشتری هم نسبت به خرید حضوری دارد که عبارت است از:

تحویل رایگان

با خرید اینترنتی دام زنده، می توانید گوسفند مورد نظر را به صورت رایگان در هرمکانی که نیاز دارید، تحویل بگیرید.

صرفه جویی در وقت

با خرید اینترنتی در وقت خود صرفه جویی کنید و تمام کارهای خرید خود را مانند هماهنگی وزن و سایر ویژگی های گوسفند را به صورت کاملا آنلاین با کارشناسان هماهنگ کنید. از طرفی هم نیازی نیست ساعت ها زمان بگذارید و در ترافیک وقت خود را تلف کنید. این موضوع خود به تنهایی مزیتی بسیار بزرگ برای افراد دغدغه مند محسوب می شود.

شرکت در جشنواره های فروش ویژه

بعضی از مراکز فروش هرچند وقت یکبار جشنواره های فروش آنلاین برگزار می کنند و در آن مزایای جدیدی برای مشتریان ایجاد می کنند؛ برای مثال به مشتریان تخفیف می دهند. این جشنواره ها تنها به صورت آنلاین برگزار می شود و امکان خرید حضوری در آن ها نیست.

خرید گوسفند زنده از مرکز خرید دام سبز

اگر تا به اینجای مقاله همراه بوده باشید، می دانید که مهم ترین موضوع در هنگام خرید گوسفند زنده، انتخاب مرکزی معتبر است؛ مرکزی که بتواند گوسفند های کاملا سالم، از بهترین نژاد را با شرایط و قیمت های مناسب تر از مراکز دیگر به مشتریان تحویل دهد. خوشبختانه مرکز دام سبز از تمامی این ویژگی ها برخوردار است. دام سبز با ارائه بهترین نژاد گوسفندها به مشتریان، همیشه آماده خدمت رسانی به آن هاست. مرکز دام سبز ، دام های خود را از بهترین مواد غذایی تغذیه می کند و گوسفندی کاملا سالم و پروار به مشتریان عرضه می کند. همچنین این مرکز برای همشهریان تهرانی ارسال رایگان را قرار داده تا وقت خود را در ترافیک هدر ندهند. با خرید از مرکز خرید دام سبز، بهترین و سالم ترین گوسفندها را برای تغذیه خانواده خود تهیه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1qeyJrxY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه