شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه ایسیو یا کامپیوتر خودرو را تعمیر کنیم؟

ایسیو که به آن کامپیوتر خودرو نیز گفته می شود یکی از مهمترین اجزا و قطعات به کار رفته در ساختار وسائل نقلیه است که نقش بسیار موثری در عملکرد صحیح خودروها دارد. با استفاده از این بخش می توان به کنترل قسمت های مختلف یک اتومبیل دست زد. پس خرابی ها و یا نواقص آن هم اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل پس از مشاهده هرگونه آثار خرابی در این قطعات باید بلافاصله نسبت به برطرف ساختن این ایرادات اقدام کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در چنین شرایطی دست به کار شده و خودشان وظیفه تعمیر ایسیو و یا کامپیوتر خودرو را بر عهده بگیرند. اما برای این کار نیاز به آموزش کافی داشته و یا باید مراحل و فرایندهایی را پشت سر بگذارند.

 

در این مقاله به دنبال پاسخگویی به این پرسش هستیم که چگونه ایسیو یا کامپیوتر خودرو را تعمیر کنیم؟ اما پیش از ورود به بحث لازم است با این قطعه آشنایی بیشتری حاصل نمایید. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

ایسیو ECU چیست؟

ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو به یک قطعه الکترونیکی گفته می شود که مهم ترین وظیفه آن کنترل و ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف یک خودروی انژکتوری است.

در هر کدام از ایسیوها تعدادی سنسور وجود دارد که هر یک در بخش های مختلفی از خودرو و یا موتور آن جای گرفته اند. توسط این سنسورها اطلاعات مختلف در زمینه نحوه عملکرد خودرو به ایسیو ارسال می گردد. اگر ایسیو عملکرد صحیحی نداشته باشد سنسورها نیز از کار خواهند افتاد.

تعمیر کامپیوتر خودرو

عیب یابی ایسیو خودرو و تعمیر آن

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد تعمیر ایسیو و یا کامپیوتر خودرو پیش از هر اقدامی نیاز به آموزش صحیح دارد. پس در گام اول باید مراحل عیب یابی این قطعه را با کمک تجهیزات مختلف و در یک موسسه صاحب نام و معتبر مانند پارسیان صنعت خودرو پشت سر بگذارید.

دوره تعمیرات ایسیو پارسیان صنعت خودرو را برای علاقمندان تدارک دیده و تمامی مباحث مربوط به تعمیرات این بخش را به صورت عملی و تئوری در اختیار متقاضیان قرار می دهد. سرفصل های دوره های آموزشی تدارک دیده شده توسط این مجموعه عبارتند از: آموزش الکترونیک پایه، آموزش برق و انژکتور خودرو، آموزش مالتی پلکس فرانسه، آموزش تعمیرات ایسیو در تمامی تیم ها و مدل ها و....

یکی از مهم ترین این مباحث تسلط بر دیاگ است. همچنین به شما آموزش می دهند تا از سیستم برقی خودروها سر در بیاورید. اگر این موضوعات را در یک آموزشگاه معتبر فرا بگیرید به راحتی قادر به انجام کلیه تعمیرات مربوط به ایسیو و بخش های مختلف خودرو خواهید بود.

تعمیر کامپیوتر خودرو

بررسی علت های خرابی کامپیوتر خودرو یا ایسیو

به طور مسلم قطعات به کار رفته در ساختار یک خودرو تا آخر عمر کار نخواهند کرد. این امکان وجود دارد که هر کدام از این قطعات در طول زمان و بنا به دلایلی مشخص خراب شده و به دنبال این خرابی، هزینه های بسیار زیادی ایجاد گردد. ایسیو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امکان خرابی، نیاز به تعمیرات و یا تعویض این بخش وجود دارد.

لازم است بدانید که به طور کلی ایسیو می تواند به دو شکل خراب شده و یا نیاز به تعمیر پیدا کند. برخی از این مشکلات سخت افزاری بوده و بعضی نرم افزاری هستند. با این حال رایج ترین آن ها مشکلات نرم افزاری است. مهم ترین دلایل خرابی ایسیو در بخش سخت افزاری عبارتند از: آب خوردگی، تصادفات شدید و آسیب دیدگی برد، لحیم سردی.

این قطعات به دلیل کیفیت پایین نیز امکان خرابی داشته و یا در صورت سپردن کار تعمیرات به تعمیرکار ناشی و بدون تجربه به وجود می آیند. در برخی از موارد مهم ترین دلیل خرابی این بخش شارژ بالای دینام بوده و یا در اثر اتصالات اشتباه باتری به باتری شکل می گیرد.

سوختن ایسیو یکی دیگر از مهمترین دلایل خرابی آن است. در بخش نرم افزاری مهم ترین خرابی های ایسیو شامل مواردی از قبیل: برنامه ریزی اشتباه، اختلال دستگاه دیاگ در برنامه ریزی ایسیو، برنامه اشتباه در برنامه ریزی، پارازیت های ارسال شده به ایسیو، باتری به باتری کردن و..... است.

پس پیش از اینکه تعمیرات ایسیو خودرو را آغاز کنید باید مهم ترین علت های خرابی این قطعه را بدانید. همان طور که اشاره شد این علت ها متفاوت بوده و یا هر چیزی ممکن است به خرابی این قطعه منجر گردد. یکی از مهمترین این دلایل تصادفات رانندگی است.

نوسانات برقی نیز می تواند به خرابی این قطعه پرکاربرد و حساس کمک کند. پس اگر آموزش کافی و کامل سیم کشی و برق خودرو را در مجموعه ای معتبر پشت سر گذاشته باشید قادر به برطرف ساختن این مشکلات خواهید بود. در برخی از موارد فرسودگی قطعه ایسیو دلیل عملکرد ناصحیح آن است . در این صورت هم باید به تعویض آن دست بزنید.

اگر علاوه بر آموزش نیاز به تعمیر این قطعه داشتید، تعمیر ایسیو PSKECU بهترین مکان برای رفع خرابی این قطعه می باشد. زیرا پس از رفع مشکل به شما گارانتی 30 تا 90 روزه خواهد داد.

 

علائم خرابی ایسیو خودرو

از آنجایی که این قطعه در یک اتومبیل نقش بسیار موثری دارد عملکرد ناصحیح آن هم علائم زیادی را به همراه خواهد داشت که با شناخت دقیق و صحیح این علائم و هشدارها می توانید به عیب یابی ایسیو و تعمیر آن دست بزنید.

از مهمترین این علائم می توان به روشن شدن چراغ چک خودرو اشاره کرد. چراغ چک خودرو ممکن است به دلایل مختلفی روشن شود. برای نمونه خرابی سنسور اکسیژن، کویل ها، انژکتور، باتری، ترموستات و... را نشان دهد. اگر تمامی این احتمالات را بررسی کرده و باز هم متوجه شدید که چراغ چک خودرو روشن است باید این احتمال را بدهید که آسیب و مشکلی در ایسیو وجود دارد.

ممکن است در این شرایط خودروی شما با اشکال در مصرف سوخت مواجه گردد. در صورتی که این بخش دارای عیب و یا خرابی باشد نسبت اشتباهی از هوا به سوخت وارد موتور خواهد شد. اگر این نسبت اشتباه صورت بگیرد اقتصاد سوخت کاهش پیدا می کند.

با مشاهده عیب در چرخ دنده ها نیز می توانید پی به اشکال و ایرادی در کامپیوتر خودرو خود ببرید. از سوی دیگر با خرابی این بخش مشکلات متنوعی در موتور خودرو شکل می گیرد. ضعف در قدرت موتور نیز نشان دهنده خرابی ایسیو است.

با شرکت در دوره آموزش تعمیرات ایسیو در مجموعه پارسیان صنعت خودرو با این علائم و شیوه برطرف ساختن آن ها به طور کامل آشنا خواهید شد. به طور کلی بررسی این علائم و نشانه ها، عیب یابی و تعمیرات ایسیو اقداماتی کاملاً تخصصی محسوب شده و نیاز به علم، تجربه و مهارت بسیار بالایی دارد.

شماره تماس آموزشگاه PSKECU : 02166363082 - 02166362182

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xOQzoGGf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه