یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

توصیه های که قبل از سفر به زاهدان باید به آن توجه کرد

یکی از مقاصد گردشگری در ایران که آثار تاریخی و طبیعی زیبایی دارد؛ اما همچنان برای بسیاری از افراد ناشناخته باقی مانده شهر زاهدان است، پس اگر ساکن تهران هستید با تهیه بلیط تهران زاهدان تجربه جدیدی را برای خود رقم بزنید.

باید زاهدان را به خوبی بشناسید و با جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید تا بدانید که این شهر نیز می تواند به یکی از گزینه های دوست داشتنی برای سفر تبدیل شود البته باید توصیه هایی را برای این منظور در نظر بگیرید.

قبل از هر اقدامی بهتر است زهدان را بشناسید

زاهدان به عنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان دارای مناطق بکر و بسیار زیبایی بوده که تا تهران فاصله ای نزدیک به ۱۴۹۴ کیلومتری دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی کشور قرار گرفته است.

در سال های اخیر با وجود تلاش هایی که برای معرفی این منطقه از سوی راهنماهای گردشگری انجام شده می توان گفت تعداد مسافرانی که این شهر را برای تفریح انتخاب می کنند نیز رو به گسترش است.

وجود بازارهای رنگارنگ با اجناس متنوع، فرهنگ مردم بلوچ، طبیعت زیبا و دست نخورده و بسیاری موارد دیگر سبب می شود تا شما را برای تجربه یک سفر جالب و جذاب تشویق کند.

نکاتی که برای سفر به زاهدان باید بدانید

زمانی که قصد دارید تا زهدان را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کنید بهتر است چندین نکته مهم در رابطه با آماده کردن وسایل و برآورد هزینه های لازم را در نظر بگیرید.

به طور کلی هزینه هایی که شما باید برای رفتن به زاهدان بپردازید مربوط به رفت وآمد، اقامت، بازدید از اماکن گردشگری و خورد و خوراک می شود که بهتر است برآورد تقریبی از آن ها داشته باشید.

از طرفی اگر ساکن تهران هستید و قرار است با یکی از وسایل نقلیه عمومی سفر خود را آغاز کنید خرید بلیط تهران زاهدان یکی از مهم ترین نکات و توصیه های لازم برای پیش از آماده کردن مقدمات سفر به شمار می رود.

در سفر به زاهدان همراه داشتن اقلامی همچون کوله پشتی، کفش پیاده روی، عینک آفتابی، کلاه، کرم ضدآفتاب، دارو، لوازم شخصی و لباس متناسب با فصل ضروری است.

بهترین فصل و زمان سفر به زاهدان چه موقع است؟

به دلیل اینکه زاهدان دارای آب وهوایی گرم و خشک است به طور معمول توصیه می شود که در اواخر فصل زمستان به این منطقه سفر کنید که شرایط بهتری دارد و می توانید بدون اینکه دمای هوا برایتان آزاردهنده باشد سری به جاذبه های دیدنی بزنید.

از طرفی فروردین و نیمه های پاییز نیز می تواند گزینه خوبی برای سفر به زاهدان باشد، این را هم در نظر بگیرید که از اواخر بهار دمای هوای زاهدان شروع به افزایش می کند و با توجه به ورزش باد شرایط خوبی برای گشت وگذار ندارد.

توصیه هایی برای انتخاب مسیر سفر به زاهدان

با درنظرگرفتن این مسئله که شما از چه شهری می خواهید به زاهدان سفر کنید انتخاب هر کدام از مسیرهای جاده ای، هوایی و ریلی برای شما مزایا و معایب مختلفی را به دنبال دارد.

از میان تمامی راه های قابل دسترس، اگر از مناطق دور همچون تهران قصد سفر به زاهدان را داشته باشید بدون شک مسیر هوایی راحت تر است و در مدت زمان کوتاهی شما را به مقصد می رساند.

در ضمن بهتر است بدانید که مسیر ریلی به زاهدان از تمامی استان های کشور امکان پذیر است و شما باید در آخر سفر از طریق ماشین شخصی، اتوبوس یا هواپیما را انتخاب کنید.

در زاهدان کجا اقامت داشته باشیم؟

در شهر زاهدان نمی توانید هتل هایی با درجه ۵ ستاره را انتخاب کنید؛ اما امکان دسترسی به اقامتگاه های ۴، ۳ و ۲ ستاره وجود دارد که به طور معمول خدمات و امکانات مطلوبی را در اختیار مهمانان قرار می دهد و به شرح زیر هستند:

  • استقلال: این مکان را می توان به عنوان بهترین اقامتگاه زاهدان معرفی کرد که دارای نشان ۴ ستاره است و امکاناتی همچون سالن ورزشی، فروشگاه، فضای سبز و دیگر خدمات رفاهی را در اختیار مهمانان قرار می دهد.
  • جهانگردی: هتلی ۳ ستاره که دارای موقعیت مکانی مناسب است که فاصله کمی تا فرودگاه و ایستگاه قطار دارد و به عنوان یک اقامتگاه با خدمات قابل قبول در نظر گرفته می شود.
  • امین: این مکان جزء یکی از هتل های میان رده و متوسط در زاهدان به شمار می رود که در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی آسانی به مراکز خرید در اختیار شما قرار می دهد.
  • صالح: یکی ار هتل های ارزان قیمت در شهر زاهدان با نشان ۲ ستاره است که امکانات مناسبی به مهمانان عرضه می کند.

اقامت در زاهدان

در زاهدان حمل ونقل عمومی چطور است؟

به طور کلی زاهدان شهر شلوغی نیست و افرادی که با خودروی شخصی خود به این منطقه سفر کرده اند برای گشت وگذار بسیار راحت هستند و می توانند با خیالی آسوده از مناطق گردشگری بازدید کنند.

 در سطح شهر نیز تاکسی های مسافربری برای جابه جایی گردشگران وجود دارد که هزینه استفاده از آن ها هم خیلی بالا نیست، در ضمن زاهدان مترو ندارد؛ اما از سیستم اتوبوسرانی مناسبی برخوردار است.

معرفی جاذبه های گردشگری زاهدان

کهن ترین مناطق باستانی در سیستان و بلوچستان با قدمتی چند هزار ساله وجود دارد که در شهرهای مختلف آن می توانید نشانه هایی از تمدن های اولیه، تپه های تاریخی، سنگ نگاره ها و قلعه ها مشاهده کنید.

از همین رو با گشت وگذار در شهر زاهدان امکان بازدید از مکان های تاریخی و طبیعی برای شما فراهم می شود که برخی از مهم ترین جاذبه های این شهر عبارت اند از:

  • خانه ایوبی: یکی از جاذبه هایی که می توانید در شهر زاهدان ببینید خانه ایوبی نام دارد که از آجر و خشت خام ساخته شده و در سال ۱۳۷۷ نیز به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.
  • تالاب هامون: این تالاب به عنوان یکی از مناطق طبیعی و دیدنی شهر زاهدان به شمار می رود که با قرارگیری نواحی خشک در کنار رودخانه چشم انداز جالبی را نشان می دهد.
  • بازار چهارراه رسولی: این مکان که به صورت بازاری سرپوشیده است یکی از جاذبه های تاریخی در این شهر محسوب می شود و می توانید برای خرید یا گشت وگذار سری به آن بزنید.
  • کاروانسرای ملک: در دوران پهلوی و به دستور فردی به نام ملک شفیع در شهر زاهدان این کاروانسرا ساخته شد که از چندین حجره تشکیل می شود.

جاذبه های گردشگری زاهدان

بلیط و هتل برای سفر به زاهدان را از فلای تودی بخواهید

اگر قصد سفر به زاهدان را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت فلای تودی بلیط قطار یا هواپیما و هتل خود را انتخاب کنید، خدمات این پلتفرم شامل ارائه پروازها از سوی ایرلاین های مختلف و رزرو هتل در شهرهای داخلی و خارجی است.

جمع بندی

زمانی که قصد سفر به زاهدان را دارید باید توصیه های مهمی را در رابطه با تعیین زمان مناسب، برآورد هزینه های مورد نیاز، انتخاب مسیر و برخی موارد دیگر را مد نظر قرار دهید تا بتوانید سفر خوبی را تجربه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H2ILA9dO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
یاسر :
5 ماه پیش
سلام درضمن اینجا گفته شده زاهدان شهر شلوغی نیست اشتباهه من خودم زاهدانی ام و شهرش خیلی شلوغه اینم گفتم کسی اومد با ترافیک سنگین مواجه شد شوکه نشه چون شلوغه با تشکر
مصطفی :
5 ماه پیش
بازار چه را رسولی هم سرپوشیده هست هم داخل خیابان اصلی اطلاعات دقیق نداشته دربار زاهدان
حمید :
5 ماه پیش
سلام ، چرا از بهترین مکان دیدنی ایران که مسجد جامع مکی هستش نام نمیبرید
ایمان :
5 ماه پیش
در ضمن یک مرکز بزرگ بازار مشترک زاهدان می باشد ک محل خرید گوشت مرغ میوه سبزی از صفر تا صد
فاطمه :
5 ماه پیش
شهر زاهدان با مردم خوب و مهربانش زیباست بسیار خون گرم من واقعاً این شهر را می پسندم
حمید :
5 ماه پیش
شاید بتوان گفت خونگرمترین مردم ایران هستند اگر خاک و باد و طوفان دارد اما مردمش عالی هستند من پنجاه ساله توی زاهدان زندگی میکنم زندگی توی این شهر رو با هیچ شهری عوض نمیکنم فقط بخاطر مردمش
ایرانی :
5 ماه پیش
خیلی دوست دارم برم زاهدان و مسجد مکی رو از نزدیک ببینم .......
خارزمی :
5 ماه پیش
جای خوبی ست اگر مسئولین همت کنند بهتر خواهد شد
ستاره :
5 ماه پیش
اینم بگم که برای رفتن به یکی ازمهمترین کوههای اتشفشانی نیمه فعال ایران بایدبیاییدزاهدان وبعدباوسایل نقلیه ون وغیره به خاش سفرکنیدکه دیدنش خیلی خیلی باحاله
بلوچ :
5 ماه پیش
از تمام گزینه ها بهترین و جذاب ترین گزینه مسجد جامع مکی زاهدان با آن مناره های زیبایش هست که متأسفانه نامی از آن برده نشده.
محمد :
5 ماه پیش
من آرزو دارم برم زاهدان را بخاطر مسجد مکی و مولوی عبدالحمید از نزدیک ببینم چون خیلی در موردشان تو فضای مجازی شنیدم از حقگو بودنش از مهمانوازی و همچنین برخورد گرمشون
علی :
5 ماه پیش
باسلام لازم نیست مسجد مکی رو یکی معرفی بکنه چون خداوند به مسجد خودش عظت میدهد وکسی به زاهدان امد اگر چشمش ضعیف هم باشد مسجد خداوند نشانشان میدهند
بلوچ :
5 ماه پیش
بهترین مکان های گردشگری و آثار تاریخی در ایرانشهر قلعه ناصریه زاهدان مسجد مکی سرباز هر منطقه اش بکر و دیدنی است البته قلعه شاه بلوچستان در منطقه سرباز است چابهار قبرستان جن ها در تیس و کلی آثار تاریخی وجود دارد کوه های مریخی
محمدرافع :
5 ماه پیش
ازطلافروشی هاش نگفتن ازمسجد زیبای مکی نگفتن ووووووووبیایید خودتون زاهدان راببینید
بنده خدا :
5 ماه پیش
اینقدرازمسجد مکی وعبدالحمید تعریف نکنید مسجدی که باپول مواد حرام درست شده تعریفی ندارعزیزان
بنده خدا :
5 ماه پیش
شماها ازمکی تعریف نکنید چه کسی تعریف کند مسجدخانه خداست ولی جای جاسوسی نیست نمی خواهم زیادبازشود همه درجریان هستند که مکی چطوری بوده است
علی :
5 ماه پیش
کاش ازکمبودبنزین هم گفته بودی دوستانی که باخودروشخصی قصدسفردارید حتما به فکرسوخت باشید که وگرنه بایدبرای یک بیست لیتری بنزین چیزی بین سیصد تاپونصدهزارتومن هزینه کنید باکارت خودتون هفته ای سی لیتر میدن من اونجا گیرافتادم هرچی به جایگاه دارهاالتماس کردم گفتم ازشهرستان اومدم افاقه نکرد توکل زاهدان هم فقطدوتاپمپ به شهرستانیهابنزین میده
علی :
5 ماه پیش
زاهدان شهر بسیار زیبا یی هست،ممکنه جاهای دیدنی سرگرمی نداشته باشه ولی بون دغدغه می توان زندگی کرد،مردمی بسیار مهربان مهمان نواز دارد.من ۲۰ساله از تهران آمدم اینجا،اصلا آدم دلتنگ نمیشه.
جاسم :
5 ماه پیش
فقط فکر بنزین باشید وبس چون به شهرستانی‌ها بنزین نمیدن
جاسم :
5 ماه پیش
فقط فکر بنزین باشید وبس چون به شهرستانی‌ها بنزین نمیدن
مهدی :
5 ماه پیش
زاهدان شهریست زیبا با جاهای تعریف نشده زیاد. ولی چرا این برادران اینقدر دم از از زیبایی ظاهری مسجد مکی میگن؟؟؟؟ ظاهرش زیباست بر منکرش لعنت ولی مسجدی که با پول **** و **** جوان‌های ایران ساخته شده. با پول ******.چند هفته پیش هم کلی ***** تو مسجد کشف شد که خودش علامت سواله. محلات اطراف مسجد در فقر و خود مسجد قرق نور..... ارتباط مسجد با ***** هم که بر کسی پوشیده نیست. نام امنی جمعه ها رو هم مدیون این مسجدیم. اینها گوشه ای از زیبایی های مسجد مکی زاهدانه
مجیدم :
5 ماه پیش
اگه بیاییدگوشتون روبیخ تابیخ میبریم.گفته باشم.نگی نگفتی.😃😃😃
بنده سال‌ ۱۳۸۱ دانشجوی رشته عمران :
5 ماه پیش
ای‌ والله داره به این‌ انسان های خود اموخته وبا فهم‌ شعور ومردم‌ دوست بنده از شمال و از شهر رشت‌ با این فاصله به ان شهر رفتم ورسم انسان دوستی بهتر وبیشتر اموختم خداوند هر چه انسان بلوچ همیشه پایدار نگه داره .
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه