دوشنبه, ۲۷ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Mon, 15 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
به مناسبت 20 سالگی فیسبوک

چهار حوزه‌ ای که فیسبوک باعث تغییر آن‌ ها در سراسر جهان شد

2 ماه پیش ( 1402/11/16 )
 

بیست سال پیش جوانی به نام «مارک زاکربرگ» پلتفرمی با نام «فیسبوک» (Facebook) را برای برقراری ارتباط با یکدیگر راه اندازی کرد که اکنون به یکی از شرکت های بزرگ حوزه فناوری با نام متا تبدیل شده است. فیسبوک که همچنان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان است، از زمان راه اندازی تاکنون بارها بازطراحی شده، اما هدف ثابتی که برقراری ارتباط آنلاین کاربران با دیگران و البته کسب درآمد تبلیغاتی است را دنبال می کند.

به مناسبت 20 سالگی این شبکه اجتماعی محبوب، در ادامه به چهار حوزه ای اشاره خواهیم کرد که فیسبوک باعث تغییر آن ها در سراسر جهان شده است.

چهار حوزه‌ ای که فیسبوک باعث تغییر آن‌ ها در سراسر جهان شد

فیسبوک رقابت شبکه های اجتماعی را تغییر داد

قبل از فیسبوک شبکه های اجتماعی دیگری مانند مای اسپیس (MySpace) نیز وجود داشتند، اما سایت مارک زاکربرگ بلافاصله پس از راه اندازی در سال 2004 با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. در کمتر از یک سال تعداد کاربران آن به یک میلیون نفر رسید و در عرض چهار سال با نوآوری هایی مانند قابلیت تگ کردن اشخاص در عکس ها، توانست از MySpace پیشی بگیرد.

تا سال 2012، تعداد کاربران فیسبوک از یک میلیارد نفر نیز عبور کرد و این پلتفرم همچنان به رشد خود ادامه داده است. اخیراً نیز این شرکت گفته بود که فیسبوک روزانه 2.11 میلیارد کاربر دارد.

مسلماً فیسبوک اکنون با وجود رقبای زیادی که وجود دارد، نسبت به گذشته حداقل در بین جوانان محبوبیت کمتری دارد، اما همچنان محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان است و عصر جدیدی از فعالیت های اجتماعی آنلاین را آغاز کرده است.

فیسبوک داده های شخصی ما را با ارزش تر و البته عمومی تر کرد

امروزه، متا یک غول تبلیغاتی است و همراه با شرکت هایی مانند گوگل، سهم بزرگی از درآمد تبلیغاتی جهان را به خود اختصاص داده است. تقریباً همه ما می دانیم که شرکت های حوزه تبلیغات از داده های کاربران خود استفاده می کنند و متا نیز تاکنون چندین بار به دلیل سوء استفاده از داده های شخصی جریمه شده است.

در سال 2022، این شرکت با جریمه 265 میلیون یورو (228 میلیون پوند) اتحادیه اروپا به دلیل استخراج داده های شخصی کاربران مواجه شده بود.

فیسبوک اینترنت را به یک فضای سیاسی تبدیل کرد

فیسبوک با ارائه تبلیغات هدفمند، به یک پلتفرم مهم برای تبلیغات انتخاباتی سراسر جهان تبدیل شده است. به عنوان مثال، طبق تحقیقات Statista، در پنج ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده، تیم «دونالد ترامپ» بیش از 40 میلیون دلار برای تبلیغات در فیسبوک هزینه کرده است.

این شبکه اجتماعی همچنین با ارائه امکان ساخت گروه های مختلف و اجرای کمپین ها، در تغییر سیاست های مردمی نیز نقش داشته است.

فیس بوک آغازکننده امپراتوری متا و مارک زاکربرگ بود

با موفقیت بزرگ فیس بوک، مارک زاکربرگ یک شبکه اجتماعی و امپراتوری در صنعت فناوری ساخت که از نظر کاربران و توانایی کسب سود نسبت به بقیه رقبا برتری بی سابقه ای دارد. همچنین در ادامه سرویس های بیشتری از جمله واتس اپ، اینستاگرام و Oculus توسط متا خریداری شدند تا قدرت آن بیشتر از پیش شود.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/UiQtJdPY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه