چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین درمان وزوزگوش در کلینیک آلفا

بر اساس تحقیقات ارائه شده، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم اختلال وزوزگوش را تجربه می کنند. به طور کلی نمی توان وزوزگوش را بیماری به حساب آورد، بلکه خود نشان دهنده وجود یک بیماری زمینه ای در بدن بیمار است. دلایل دیگری مانند افزایش سن، وجود مشکل در سیستم گردش خون و وارد شدن آسیب به گوش نیز می توانند باعث ایجاد این اختلال شوند. روش های مختلفی برای درمان وزوزگوش وجود دارد. ما در این مقاله ابتدا توضیحاتی را راجع به این اختلال بیان کرده و درپایان به روش های درمانی مربوطه اشاره می کنیم.

وزوزگوش چیست؟

در این اختلال، فرد اصوات مزاحمی مانند سوت، کلیک، زنگ، غرش، زمزمه و… را می شنود؛ در صورتی که هیچ منبع خارجی برای این اصوات وجود ندارد و دیگران آن را نمی شنوند. در برخی موارد نادر، پزشک نیز می تواند در هنگام معاینه بیمار صدای وزوزگوش را بشنود. این وضعیت می توان نشان از وجود یک بیماری زمینه ای در بیمار باشد یا اینکه سیستم شنوایی وی آسیب دیده باشد.

وزوزگوش در بسیاری از موارد تاثیری در زندگی فرد نمی گذارد و معمولاً نشانه مهمی نیست؛ اما در شدت های بالاتر ممکن است آرامش و تمرکز فرد را در هنگام انجام فعالیت های روزمره از بین ببرد و حتی باعث ایجاد مشکل در خواب شبانه او شود. به همین علت درمان وزوزگوش امری مهم محسوب میشود. در وزوز گوش ضربان دار، علائم در هنگام شب بروز پیدا می کنند که ممکن است موقتی یا ثابت باشند.

سمعک آلفا

دلایل ایجاد وزوزگوش چیست؟

همانطور که بیان کردیم وزوزگوش می تواند علل مختلفی داشته باشند که عبارتند از:

  • بالا رفتن سن

شنوایی بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن ضعیف تر می شود. افت شنوایی به دلیل پیرگوشی می تواند یکی از دلایل بروز وزوزگوش شود. در بسیاری از موارد در هنگام کم شنوایی، اختلال وزوزگوش نیز بروز پیدا می کند.

  • قرارگرفتن در معرض صدای بلند

چنانچه در محیط کار به طور مرتب در معرض سر و صدای بلند هستید، احتمال اینکه به وزوزگوش و کم شنوایی مبتلا شوید افزایش می یابد. همچنین استفاده طولانی مدت به صورت روزانه از هدفون و سایر دستگاه های موسیقی قابل حمل نیز می توانند باعث افت شنوایی قابل توجه ای شوند. زمانی که شما به طور موقت در معرض سر و صدای بلند قرار بگیرید، احتمال مبتلا شدن به کم شنوایی و وزوزگوش بسیار کم است. به عنوان نمونه زمانی که در کنسرت حضور پیدا می کنید و علائم وزوزگوش را حس می کنید، با گذشت زمان وضعیت شنوایی شما بهبود می یابد و جای نگرانی نیست.

  • وجود جرم گوش اضافی

جرم گوش به خودی خود خطری برای گوش ندارد و حتی مفید است. جرم گوش با به دام انداختن گرد و خاک و کند کردن رشد باکتری در مجرای گوش، نقش محافظتی ایفا می کند. در برخی افراد از جمله سالمندان، میزان ترشح جرم گوش زیاد است و همین موضوع باعث می شود کانال گوش مسدود شده و علائم وزوزگوش بروز پیدا کند.

  • تغییرات استخوان گوش

وجود مشکل در استخوانچه های گوش میانی یکی از دلایلی است که بر فرایند شنوایی فرد تاثیر می گذارد و می توان منجر به وزوزگوش می شود. رشد غیر عادی استخوان معمولاً به دلایل ارثی بروز پیدا می کند و ممکن است موجب صدای گوش یا همان وزوزگوش گردد.

  • بیماری های مختلف

برخی دلایل کمتر شایع هستند. از جمله بیماری منییر که در آن گوش میانی در اثر فشار غیرعادی مایع گوش میانی آسیب می بیند. اختلال TMJ نیز علت دیگری است که به مفصل گیجگاهی آسیب وارد کرده و می تواند موجب وزوزگوش شود. وجود تومور در در بافت عصبی گوش، یکی دیگر از دلایلی بوده که می تواند باعث ایجاد وزوزگوش شود و معمولاً در یک گوش بروز پیدا می کند.

  • اختلالات عروق خونی

یکی از دلایل نادر وزوزگوش، وجود مشکلات در دستگاه گردش خون فرد است. با بالا رفتن سن و افزایش کلسترول خون، عروق اصلی نزدیک گوش میانی و داخلی انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. همین موضوع باعث می شود شدت جریان خون افزایش یابد و در نتیجه گوش راحت تر این ضربات را تشخیص دهد. معمولاً وزوز ناشی از این مشکل در هر دو گوش شنیده می شود. فشارخون بالا و عوامل ایجاد آن ها مانند استرس، الکل و کافئین از دیگر دلایلی هستند که می توانند احتمال ابتلا به وزوزگوش را افزایش دهند.

  • دارو های خاص

برخی از دارو ها مانند آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد سرطان، داروهای ضد افسردگی، دیورتیک ها، آسپرین در دوزهای غیر رایج بالا ممکن است باعث شوند موجب ایجاد یا تشدید وزوزگوش شوند.

  • ترومای سر و گردن

آسیب دیدن ناحیه سر و گردن می تواند گوش میانی، اعصاب شنوایی یا عملکرد شنوایی مغز را تحت تاثیر خود قرار دهد. به طور معمول در این دست از آسیب ها، وزوزگوش در یک گوش بروز پیدا می کند.

پیشگیری از ابتلا به وزوزگوش

پیشگیری بهتر از درمان است. تقریباً تمامی افراد این جمله را شنیده اند و به آن اعتقاد دارند. به همین دلیل بهتر است قبل از ابتلا به وزوزگوش، روش های پیشگیرانه را به کار بگیرید تا احتمال ابتلا به وزوزگوش کاهش یابد. چنانچه در محیط کار خود در معرض سر و صدای تجهیزات صنعتی، اره برقی و… هستید، توصیه می کنیم از محافظ گوش استفاده کنید. زیرا صدای بلند به مرور می تواند به اعصاب گوش آسیب وارد کند و موجب از دست دادن شنوایی شود.

چنانچه در روز به صورت طولانی به موسیقی با صدای بلند گوش می دهید، شنوایی شما دچار مشکل می شود و ممکن است به وزوزگوش نیز مبتلا شوید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم صدای موسیقی را کمتر کرده و ساعات گوش دادن به موسیقی با استفاده از هدفون را کاهش دهید. تلاش کنید سلامت قلب و عروق خود را حفظ کنید. بدین منظور از ورزش منظم روزانه، رژیم غذایی سالم و سایر اقدامات مفید برای حفظ سلامت قلب و عروق خود غافل نشوید.

درمان وزوزگوش

ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکات پیشگیرانه یا به دلیل برخی دلایل ارثی، به وزوزگوش مبتلا شده باشید و به دنبال روش درمانی موثری باشد. چنانچه وزوزگوش ناشی از بیماری زمینه ای باشد، پزشک برای درمان این اختلال بر معالجه بیماری های زمینه ای تشخیص داده شده متمرکز می شود. جرم گیری گوش نیز روش درمانی دیگری است که برای درمان وزوز ناشی از انسداد مجرای گوش بر اثرجرم و موم گوش به کار می رود.

درمان بیماری عروق به کمک دارو و جراحی نیز در این مورد مفید خواهد بود. همچنین اگر وزوزگوش بیمار در اثر داروهایی که مصرف می کند بروز پیدا کرده باشد، پزشک مصرف دارو را قطع یا کاهش می دهد و یا حتی داروی دیگری را برای بیمار تجویز می کند.

درمان به وسیله صدای سفید روش دیگری است که اصوات مزاحم ناشی از وزوزگوش را سرکوب می کند. برای این مورد دستگاه های خاصی ارائه شده اند که صدای طبیعی مانند موج دریا و باران را بازسازی می کنند که برای درمان وزوزگوش بسیار موثر می باشند. امروزه برندهای معتبر سمعک نیز تلاش کرده اند با ارائه محصولاتی مجهز به سیستم های مدیریت وزوزگوش، این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنند. سمعک وزوزگوش در کنار حل مشکل کم شنوایی، می تواند اصوات مزاحم ناشی از وزوزگوش را نیز پوشش دهد.

کلینیک تخصصی سمعک آلفا

برای خرید سمعک وزوزگوش به کجا مراجعه کنیم؟

توصیه می کنیم جهت خرید سمعک وزوزگوش به مراکز شنوایی معتبر و کلینیک های سمعک باسابقه مراجعه کنید. کلینیک تخصصی سمعک آلفا یکی از بهترین مراکز شنوایی در تهران است که در ۲۴ سال سابقه درخشان خود تلاش کرده خدمات شنوایی باکیفیتی را به شما هموطنان گرامی ارائه کند. در این مرکز معتبر علاوه بر فروش و تجویز انواع مدل های سمعک، انجام آزمایشات شنوایی بزرگسالان، کودکان و نوزادان، تنظیم و تعمیر انواع سمعک و ارائه مشاوره درمانی نیز صورت می گیرد. تمامی خدمات با استفاده از جدیدترین دستگاه های شنوایی روز دنیا و توسط پرسنلی مجرب انجام می شوند. جهت دریافت نوبت و یا کسب هرگونه اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن های اعلامی با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا در ارتباط باشید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ObhiaTmy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه