چهارشنبه, 27 خرداد 1394 - 10:56

موفقیت فروش در بازاریابی توسط چندین عامل تاثیرگذار به‌دست می‌آید. بسیاری از این درس‌ها و عوامل را می‌توانید از افراد با تجربه‌تر بیاموزید و بسیاری را در عمل تجربه می‌کنید. بعضی از این عوامل که در زیر آورده شده است می‌تواند به شما در بازاریابی و فروش بهتر و بیشتر کمک کند.

1-‌ استراتژی‌های مذاکره

شما به‌عنوان بازاریاب در جایگاهی هستید که نقش حیاتی در موفقیت یا عدم موفقیت یک قرارداد دارید. مهارت‌های ارتباطی‌تان به شما کمک خواهد کرد که مقبول مشتری واقع شده و او از بستن قرارداد با شما راضی باشد. باید بدانید که چه چیزی پیشنهاد می‌دهید و چگونه این پیشنهاد را به مخاطب عرضه می‌کنید. می‌توانید از مذاکراتی که موفق بوده‌اند، برای رسیدن به توافق درس بگیرید. مذاکره‌کنندگان خوب می‌دانند که در ازای چیزی که می‌دهند چیزی به‌دست می‌آورند. آنها قادر خواهند بود ارزش بالای چیزی را که به‌دست می‌آورند در ازای چیزی که از دست می‌دهند درک کنند.

2-‌ استراتژی‌های سازمانی 

فروشنده‌های منظم بیشتر در امر فروش موفق هستند. منظم بودن به معنای دارا بودن میزکار مرتب نیست، بلکه در اینجا به معنای داشتن نظمی برای سازماندهی اطلاعات موجود برای پیش‌بینی‌ها و مشتریان‌تان است. اطلاعات مناسب کلید موفقیت در فروش است. سیستم‌های CRM (مدیریت روابط مشتری) سازماندهی اطلاعات حیاتی مشتریان را راحت‌تر از قبل ساخته است. به یاد داشته باشید اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید اطلاعاتی باشد که برای به خدمت گرفتن مشتریان و اهداف‌تان مورد نیاز باشد. توانایی بازیابی این اطلاعات در هنگام نیاز می‌تواند یکی از کلیدهای موفقیت در فروش باشد. برای مثال اطلاعات درباره آخرین جلسه مذاکره‌تان را به‌خاطر می‌آورید، مسائلی که اتفاق می‌افتد، تصمیمات و اقداماتی که انجام می‌گیرد و داده‌هایی که گردآوری می‌شود همه و همه باید مکتوب شود. این سبب می‌شود که اهداف فروش بعدی‌تان به سادگی ایجاد و اجرا شود.

3-‌ استراتژی‌های ارتباطی

شما به استراتژی‌های ارتباطی مبنایی برای یادگیری آنچه در گذشته آموخته‌اید نیاز دارید. می‌توانید از اشخاصی که در فروش مهارت دارند سوالاتی بپرسید و ایده‌های نو به‌دست آورید. همچنین پرسش از مسائل اساسی که مشتریان در هر صنعت خاص با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند دانش مفید برای توسعه استراتژی‌های فروش‌تان ایجاد کند. شما توانایی‌تان را هنگامی نشان می‌دهید که قادر به شناسایی مسائل مهم مشتری باشید.

4-‌ استراتژی‌های ارائه

اگر مطمئن نیستید که چگونه محصول‌تان را به گروه یا فردی خاص ارائه دهید، بهتر است مشاوره‌ای درباره بهترین شیوه ارائه داشته باشید. دانستن اینکه چگونه، کجا و چه زمانی محصول را عرضه کنید می‌تواند در موفقیت فروش شما تاثیرگذار باشد. برای مثال زمان ارائه یک محصول تازه از خانواده بستنی فصل زمستان نیست و اگر شرکت عرضه‌کننده در آن زمان محصول جدید به بازار دهد، نباید توقع داشته باشد که به تمام اهداف فروش مورد نظرش برسد، چرا که زمان مناسبی را برای اجرا و ارائه برنامه بازاریابی‌اش در پیش نگرفته است. بنابراین قبل از ارائه محصول تمام جوانب بازاریابی را مدنظر قرار دهید تا فروشی موفق و سودی دو چندان از فعالیت‌های بازاریابی عاید کسب وکارتان شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید