یک ایده جالب دیگر برای تیتر - فرصت امروز

شنبه, 09 ارديبهشت 1396 - 11:45

اگرچه در ابتدای ایده های این مجموعه اشاره ای به موضوع تیتر کردم، با این حال به دلیل اهمیت این موضوع نتوانستم از تکرارش جلوگیری کنم. در واقع همه طراحان آگهی وقت و انرژی زیادی را صرف انتخاب تیتر آگهی می کنند. یکی از دلایل این موضوع اهمیت این بخش از آگهی در ذهن مخاطب است. به عبارت ساده، نخستین عبارتی که مخاطب با آن مواجه خواهد شد، تیتر یک آگهی خواهد بود.

در ایده قبلی به این نکته اشاره شد که هدف قرار دادن علایق مخاطبان مهم ترین و در عین حال کاربردی ترین شیوه برای تأثیرگذاری روی مخاطب است. اگرچه هنوز هم روی همان حرفم تأکید می کنم، با این حال شاید بتوان عناصر دیگری را نیز به این متغیر اصلی اضافه کرده و احتمال کسب موفقیت را افزایش داد. منظور من از عناصر دیگر برانگیختن حس کنجکاوی خواننده و مقوله ای موسوم به «ایجاد اضطرار» است. به این ترتیب شما تا حدود زیادی می توانید این احساس را در مخاطب ایجاد کنید که با یک محصول جدید روبه رو است.

مطالعات نشان داده است که مردم به محصولات، دوستان، خدمات، تفریحات و برنامه های تلویزیونی جدید علاقه مند هستند. در واقع این به معنای نارضایتی از تکرار است. باتوجه به این اطلاعات چرا نباید در دنیای تبلیغات از چنین ایده  ای استفاده کرد؟

ایده

ایده این شماره براساس طرح یک مرکز مشاوره سلامت و امنیت نوشته شده است. هر زمان که به من پیشنهاد طراحی یک آگهی می شود، به دنبال ویژگی های متفاوت محصولات خواهد بود تا در آگهی ام از آنها به بهترین شکل استفاده کنم. این کار به هیچ وجه آسان نیست. با این حال اگر اندکی علاقه و زمان به خرج دهید، نکات جالبی به دست خواهید آورد.

همچنین هنگامی که آن ویژگی را پیدا کنید، کارتان از هر زمان دیگری آسان تر می شود. بر همین اساس هنگامی که از من خواسته شد تا متن یک ایمیل با محوریت ترویج خدمات یک مرکز سلامت را سازماندهی کنم، در وهله نخست به سراغ مشتریان آن شرکت رفتم.

پرسش من ساده و در عین حال راهگشا بود:«آیا این مرکز خدمات متفاوت تری در مقابسه با سایر مراکز مشابه ارائه می دهد؟» اغلب پاسخ ها به سوال من مثبت بود. در واقع محور اصلی پاسخ ها روی موفقیت مرکز در جلب نظر شرکت های بزرگ و همچنین نوآوری های گسترده در این کسب وکار بود. براین اساس متن اصلی آگهی تا حد زیادی به رشته تحریر درآمد، بدون اینکه من ایده ای خلق کرده باشم.

« هم اکنون بهترین مرکز مشاوره دنیا برای شما پیشنهاد ویژه ای در نظر گرفته است. مرکزی که صد شرکت برتر دنیا با آن همکاری دارند.»

اگرچه در ایده ام از مزیت همکاری مرکز موردنظر با برخی از برترین شرکت های دنیا استفاده کردم، با این حال برای شما هیچ محدودیتی وجود ندارد. در واقع بهتر است از خلاقیت خود استفاده کرده و برترین ویژگی هر برندی را پیدا کنید. در ادامه به منظور معرفی بهتر محصول به مخاطب چند راهکار مناسب را گردآوری کرده ام:

1-تأکید بر جدید بودن محصول و فناوری نوآورانه ای که در آن استفاده شده است.

2- جلب توجه مخاطب به زوایای پنهان محصول

3-اشاره به برتری یا مزیت اصلی محصول موردنظر در مقایسه با نمونه های مشابه.

4- بیان جزئی امکانات حصول و ارجاع مشتری به متن آگهی برای مطالعه ویژگی های محصول موردنظر.

5-تأکید روی مدت زمان محدود تخفیف (در صورت ارائه تخفیف مناسبتی).

علاوه بر استفاده از نکات یادشده در نمونه های بالا، استفاده از تجربیات مشتریان هدف یک محصول نیز می تواند کمک مؤثری به شما کند. در همین راستا بهتر است گفت وگویی کوتاه با مصرف کنندگان داشته و دغدغه های آنان را بیابید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در انتخاب تیترتان بهترین عملکرد را ارائه دهید.

آن چه در عمل باید انجام دهید

-حتی هنگامی که محصول تان ویژگی خاص یا جدیدی را هم ندارد، تنها اندکی خلاقیت لازم است. به این ترتیب قادر خواهید بود محصولی را که در وهله نخست بسیار معمولی جلوه می کند، به راحتی به فروش رسانید.

 -اگر تیتر آگهی تان به هر دلیل مورد توجه شرکت موردنظر قرار نگرفت، ناامید نشوید. بهترین راهکار در چنین شرایطی تمرکز روی طراحی یک تیتر جدید است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی