بازاریابی نوین و ارزان برای رستوران ها - فرصت امروز

یکشنبه, 31 ارديبهشت 1396 - 13:00

امروزه رقابت در کسب و کارها افزایش یافته و تنها با یک معرفی ساده از خود و کسب و کارتان نمی توانید توجه مشتریان را به سوی خود جلب کنید، بنابراین ناچارید برای بازاریابی و جذب مشتریان از ابزارهایی مدرن و جذاب تر استفاده کنید. این ابزارها با توجه به نوع کسب و کار متفاوت هستند. در ادامه به معرفی برخی ابزارهای نوین و جذاب بازاریابی و جذب مشتریان برای رستوران ها می پردازیم.

برای اینکه بتوانید راحت تر، بیشتر و بهتر با مشتریان تان ارتباط برقرار کرده و آنها را از اطلاعات کسب و کارتان آگاه کنید و به بهترین نحو و متناسب با سلیقه و خواسته هر شخص به او خدمات ارائه دهید، بهتر است نرم افزاری طراحی کنید. در این نرم افزار منوی غذاهایتان را به همراه عکس قرار دهید تا هر شخصی از هر جایی بتواند از طریق نرم افزار به راحتی سفارش دهد. با طراحی نرم افزار به روشی که توضیح خواهم داد به مشتریان تان نشان می دهید که رستوران شما دارای سیستمی منظم و دقیق است و شما بیشتر مورد اعتماد آنها قرار خواهید گرفت.  هر مشتری که به شما مراجعه می کند این نرم افزار را به طور رایگان در اختیار او قرار دهید و همین طور می توانید لینک دانلود آن را از طریق پنل اس ام اس برای مشتریان ارسال کنید تا آنها را از منوی غذا و خدمات تان آگاه کنید.

چگونه سلیقه و ذائقه مشتریان مان را بدانیم و متناسب با همان خدمات ارائه دهیم؟

این اپلیکیشن را طوری تنظیم کنید تا مشتری های تان پس از صرف غذا در اپلیکیشن انتقادات و پیشنهادات خود را ثبت کنند. برای هر مشتری کد اشتراکی در نظر بگیرید، از آنها بخواهید عکس های خودشان را از طریق این اپلیکیشن ارسال کنند و مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی و سن خود را بنویسند. این کار برای این است که مشخص شود چه کسی انتقاد و پیشنهاد داده است.

پس از گذاشتن انتقاد و پیشنهاد توسط مشتری در پاسخ، به آنها اطلاع دهید که دفعه بعد همانطور که آنها می خواهند تغییرات ایجاد خواهد شد و آنها را به مراجعه دوباره دعوت کنید و برای آنها همان گونه که می خواهند خدمات خود را ارائه دهید. به عنوان مثال اگر می گویند مرغ سوخاری بیش از حد خشک بود و می خواهند کمی نرم تر باشد، در مراجعات بعدی آنها این نکته را در نظر بگیرید و در سفارشات مشابه آن را اعمال کنید. یادتان باشد پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات و دعوت دوباره آنها به رستوران بسیار مهم است.

چگونه با مشتری برخورد کنیم؟

می توانید در بخشی از نرم افزار تست کوچک خود شناسی قرار دهید و آنها را به انجام تست سرگرم کنید ولی این تست در فایلی برای شما با کد اشتراک مشتری ذخیره خواهد شد و با ویژگی ها و اخلاقیات مشتری آشنا خواهید شد و می دانید دفعات بعدی با آنها چگونه برخورد کنید یا می توانید با برخوردی که در مرحله اول داشتید کمی از روحیات آنها را در بخش روانشناسی نرم افزار وارد کرده تا هر گاه کد اشتراک شان را وارد کردید اطلاعات در اختیار شما قرار بگیرید.

صفحه ای از لیست عکس های مشتریان ایجاد کنید و از آنها بخواهید تا عکس شان را به همراه غذایی که میل کرده اند با متنی در آن صفحه قرار دهند. شما می توانید در فواصلی، مثلاً آخر هر ماه یک قرعه کشی انجام دهید و جایزه ای برای آنها در نظر بگیرید. این جایزه می تواند یک وعده غذایی رایگان باشد. از طرفی سعی کنید آن صفحه را به اینستاگرام خود متصل کرده یا آن عکس ها را به طور دستی در اینستاگرام رستوران خود قرار دهید تا افراد دیگر نیز مشتاق شوند به رستوران شما مراجعه کنند.

به این ترتیب کسانی که اپلیکیشن رستوران شما را نصب می کنند مشتریان قبلی شما را دیده، نظرات آنها را می خوانند و عکس ها و نظرات آنها برایشان جذاب خواهد بود و دوست دارند عکس خودشان نیز در میان مشتریان شما قرار گیرد. این کار در ایجاد و افزایش اعتماد مشتریان دیگر به شما تأثیر گذار خواهد بود، از طرفی آنها مشتاق می شوند غذاهای دیگر شما را امتحان کنند.

در آخر هر ماه جشنی شاد به همراه موزیک برای قرعه کشی و اعلام برنده بهترین نظر و عکس برگزار کنید. نیازی نیست این جشن خیلی سخت و پر هزینه برگزار شود. کافی است با چند بادکنک و چند شاخه گل روی میزها، رستوران را تزئین کرده و یک مجری جذاب برای برگزاری قرعه کشی داشته باشید. موزیک ها را از قبل برنامه ریزی و با مجری هماهنگ کنید.

غذای جدید در ماه جدید

در منوی رستوران همیشه یک غذای متغیر در اول هر ماه قرار دهید. به این صورت که چند غذا را انتخاب کرده و از مشتریان تان از طریق اپلیکیشن بخواهید تا در نظر سنجی شرکت کنند و یکی از غذاها را به عنوان غذای جدید آن ماه انتخاب کنند یا اگر پیشنهاد غذایی دیگری دارند پیشنهادشان را به اشتراک بگذارند.

پیشنهاد برای موقعیت های مختلف

برای موقعیت های مختلف برای آنها غذاهایی را پیشنهاد دهید. به عنوان مثال اگر مشتری تان کارمند است به آنها بگویید اگر یک غذای فوری و سنتی می خواهید این غذا را به شما پیشنهاد می کنم. اگر غذایی سبک می خواهید این نوع غذا را پیشنهاد می دهم یا اگر عاشق غذاهای فست فودی و سس های مخصوص هستید این غذا را پیشنهاد می کنم.

مشتریان خود را دسته بندی کنید

کارمندان، مدیران، دانشجویان، محصلان و هر دسته بندی ای که به شما برای ارائه خدمات تان کمک خواهد کرد. با این کار ارتباط شما با مشتریان تان برقرار خواهد ماند و آنها شما را همیشه به یاد خواهند داشت. در این نرم افزار خلاقیت های دیگری نیز می توانید ارائه دهید که برای مشتریان جذاب باشد.

پژوهشگر و مشاور بازاریابی و تبلیغات

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی