پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اصلا مهم نیست که شرکت شما به چه میزان خدمات یا محصولات خوبی ارائه می دهد؛ اگر تبلیغ مؤثر نکنید با هدف فروش خود فاصله بسیار زیادی خواهید داشت.

هدف حرفه ای از هر تبلیغاتی این است که با کمترین هزینه یا هزینه ای مقرون به صرفه به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید تا راه را برای پیدا کردن مشتری جدید برای شرکت شما هموار کنند، البته ریسک این موضوع همیشه پابرجاست.

اگر تبلیغات شما به نحو خوبی انجام شود، یک قدم موفقیت آمیز برای شرکت شماست، در غیر این صورت پولی است که دور ریخته شده است.

بر خلاف آنچه ممکن است به نظر بیاید، تبلیغات شامل حقه های کوچکی هم است که در ادامه مطلب که توسط سایت مکتب نوین ارائه شده است در ۱۰ نکته به نحوه برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر تبلیغات اشاره می کنیم.

 ۱- ابتدا مخاطب و بازار خاص را هدف بگیرید

به یاد داشته باشید که تبلیغات شما باید برای مخاطبان آن بازار خاص باشد و این یک اشتباه بزرگ است که تبلیغاتی در سطح وسیع بدون اینکه نوع مخاطب در نظر گرفته شود، انجام شود.

همیشه این سوال را از خود بپرسید که چه نوع مشتری را می خواهید جذب کنید. بعد از آن در تبلیغات تان با   همان زبان رایج مخاطبان خاص تبلیغ کنید.

۲- مزایا و تسهیلات جانبی محصول و خدمات خود را پر رنگ کنید

یکی از راه های تبلیغات مؤثر، تبلیغات و معرفی تسهیلات و امتیازات خرید، استفاده از خدمات و سرویس شرکت شما است. این مقوله رقابت را در بین رقیبان به نفع شما رقم می زند، همچنین اگرچه تبلیغات با حجم بالا یک مزیت محسوب می شود اما تا زمانی که تسهیلات و امتیازهای جانبی ارائه ندهید در ذهن مخاطب و مشتری مورد نظرتان به حد لازم رسوخ نکرده اید.

۳- از تصویر یا نمایه استفاده کنید

خیلی از محصولات را به راحتی از روی تصاویر بیلبوردها می توان تشخیص داد. اگر زمینه فعالیت شما کوچک تر است به یاد داشته باشید که لوگوی تبلیغاتی و بسته بندی، اثری مشابه را در ذهن مشتری باقی خواهد گذاشت.

به نمایش گذاشتن یک تصویر آن هم به صورت مداوم و پایدار چه در وب سایت های تبلیغاتی، چه در بیلبورد ها و چه در فضاهای تبلیغاتی کوچک تر حتما امکان رسوخ به ذهن مشتری را به شما می دهد.

۴- بدانید که برای پول درآوردن مجبور هستید پول خرج کنید

راه های زیادی وجود دارند که می توان پول را پس انداز کرد، اما اشتباه نکنید که تبلیغات، حیطه خوبی برای پس انداز کردن پول نیست، بلکه باید آن را خرج کنید.

ممکن است تبلیغات هدفمند نسبت به تبلیغات سنتی و عام خرج بیشتری داشته باشد، اما نترسید، این به این خاطر آن است که سود متقابل را به شما باز می گرداند.

۵- مکان تبلیغات بسیار مهم است

سایت اینترنتی، کانال تلویزیونی و رادیویی یا مجله مورد علاقه شما حتما و لزوما مورد علاقه مخاطب و مشتری شما نیست.

در مورد علاقه های احتمالی مشتری و مخاطب هدف خود تحقیق کنید، مطالعه کنید و از سلیقه شخصی خودتان در انتخاب راه های تبلیغاتی اجتناب کنید.

هدف شما فقط ارتباط برقرار کردن با مشتری و هدف خاص به نحوی که او می پسندد است، نه به نحوی که شما می پسندید.

۶- بودجه بی بازگشت را صرف تبلیغات نکنید

برای مثال اگر ماهی ۵۰۰ دلار بودجه برای تبلیغات کنار گذاشته اید، روی کاغذ درست محاسبه کرده اید، اما در عمل شرایطی مانند فصلی بودن محصولات تان و زمان های رکود در بازار هدف تان را حتما در نظر بگیرید.

۷- گوناگونی در تبلیغات

این خیلی معمول است که در فعالیت های تجاری و بازرگانی، صاحبان شرکت و کسب وکار بعد از پیدا کردن مکانی برای تبلیغات که کاملا برگشت هزینه را به همراه دارد، دست از گشتن برای پیدا کردن بازارهای دیگر می کشند.

تا آنجایی که به تبلیغات مربوط می شود نباید تمام تخم مرغ های تان را تنها در یک سبد بگذارید.

رسانه ها و وسایل ارتباطی گوناگونی را انتخاب کنید و هرچند وقت یک بار تغییر و تفاوت ایجاد کنید؛ چه در بودجه تبلیغاتی خودتان و چه در پیدا کردن بازار هدف جدید تر.

۸- زیاد سعی نکنید به دنبال ارائه خدمات و سرویس همه پسند باشید

هیچ محصولی یا سرویسی مورد پسند همه افراد نیست. تلاش برای گسترش تبلیغات در مخاطبان متفاوت به منظور گسترش بازار هدف برای فعالیت های بازرگانی کوچک اصلا مناسب نیست.

بنابراین به جای همه گیر شدن سعی کنید فقط در بازار هدف خودتان کامل و بی نظیر باشید.

۹- مدل های تبلیغات خود را از قبل امتحان کنید

پیشاپیش امتحان کنید؛ آیا افراد متوجه می شوند قصد دارید چه پیغامی را از طریق این تبلیغ برسانید و آیا همه پیغام یکسانی دریافت می کنند؟ اگر نه، سعی کنید مدل و شعار تبلیغاتی خود را واضح تر و گویا تر تدارک ببینید.

برای سنجیدن مدل های تبلیغاتی، حتی برگه های نظرخواهی  روان شناسی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

۱۰- بر تبلیغات تان نظارت داشته باشید

کار ساده ای است که بدانید مشتریان تان از چه طریقی با شرکت شما آشنا شده اند.

حتی خیلی از کارآفرینان این کار را نمی کنند و در عوض به دنبال پیدا کردن المان یا فاکتورهای جذابی هستند که در تبلیغات باعث جذب مشتری شده یا اینکه چه شرکت تبلیغاتی با فاکتورهای سودآورتری محصول شما را به نحو برجسته تری به نمایش می گذارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9x8jvQzV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه