سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تحولی شگرف در برندسازی پیش روست

8 سال پیش ( 1396/5/23 )
پدیدآورنده : آرش سلطانعلی   پدیدآورنده : برندسازی  

دوران برندسازی استاتیک به آخر رسیده است. سازمان ها، شرکت ها، مؤسسات و حتی سازمان های خیریه دریافته اند که داشتن طرح های هویتی با انعطاف و قابل انطباق با شرایط، در دنیای چند زبانه و چند کاناله کنونی که برندها در آن به سر می برند بسیار مناسب تر هستند. هویت داینامیک، برخلاف هویت استاتیک، هویت های متعدد است برای یک برند.

در واقع برندسازی داینامیک، همان برندسازی است، اما کمی متفاوت تر. برندسازی داینامیک هویتی است که می تواند تغییر کند اما عناصری اصلی دارد که همواره یکسان می مانند و همه اجزای برند را به هم پیوند می زنند. چه در مورد نشان کلمه  word-mark  باشد و چه خود متن یا لوگو، رنگ یا شکل، برند باز هم قابل شناسایی باقی می ماند.

برندسازی داینامیک یعنی ظاهری تازه به هویت خود دادن. بدون تغییر کامل هویت می توانید با هر چیزی مرتبط شوید یا لوگوی خود را به صورت فصلی یا در موقعیت های مختلف تغییر بدهید. بارها موفقیت برندسازی داینامیک ثابت شده، اما استفاده از آن برای همه شرکت ها راضی کننده نبوده است.

استفاده از برندسازی داینامیک، خوب یا بد؟

برندسازی داینامیک می تواند به این معنی باشد که شرکت در راه تکاپو، تکامل و توسعه است یا شاید معنی آن این باشد که شرکت خلاق است و هرازگاهی چیزی نو و تازه خلق می کند. از طرف دیگر هویتی که به طور مداوم تغییر می کند ممکن است اعتبار خود را از دست بدهد زیرا مردم نمی دانند باید منتظر چه چیزی باشند. همچنین می تواند این حس را برانگیزد که شرکت قابل اعتماد نیست.

 برندسازی داینامیک به منابع بیشتری نیاز دارد که نسبت به برندسازی استاتیک هزینه های بیشتری را دربرمی گیرد.

نمونه هایی از برندسازی داینامیک

Hadfields Paint

یکی از قدیمی ترین نمونه های برندسازی داینامیک روی قوطی های رنگ Hadfields بود. قوطی های مختلف رنگ هرکدام تصویر متفاوتی از یک روباه را بر خود داشتند.

Google

نمونه ای که همه ما با آن مواجه شده ایم گوگل است. این موتور جست وجوی محبوب در سال 1998 شروع به تغییر لوگوی خود کرد. آنها در طول یک سال چندین بار لوگوی خود را تغییر می دهند و با کلمه Google، رویدادها یا روزهای ویژه را نشان می دهند. آنها حتی برای هر کشور طرح خاص آن را اجرا می کنند. در عصر جدید دیجیتال این لوگوها تعاملی تر شده اند. در مورد گوگل آنچه بدون تغییر می ماند یا رنگ یا خود کلمه است.

Aol

شرکت معروف دیگر Aol است. این شرکت از نشان کلمه  word-markبه عنوان فضای نگاتیوی در هر تصویر استفاده می کند. این فضای نگاتیو چیزی است که همیشه یکسان می ماند، درحالی که تصویر عوض می شود.

بنابراین برندسازی داینامیک همین است. بعضی عقیده دارند که برندسازی داینامیک برند را از بین می برد درحالی که بعضی دیگر می گویند که برند را در حال حرکت نگاه می دارد. هرچه باشد، نظرات متفاوتی در مورد برندسازی داینامیک وجود دارد. هر پروژه ای هم با پروژه دیگر متفاوت است، پس باید انتخاب های خودتان را در این زمینه داشته باشید. شاید هر کسی با یک کامپیوتر و ذره ای خلاقیت می تواند یک لوگو طراحی کند، اما خلق برندی که همه دوستش داشته باشند کلا چیز دیگری است.

هویت های ثابت با دستورالعمل های سخت، پلات های رنگ، فونت ها و فهرست بلندبالایی از بایدها و نبایدها به زودی برای برندهایی که می خواهند هیجان انگیز، الهام بخش و درگیرکننده باشند، امری متعلق به گذشته خواهد شد.

نقطه شروع کار شما باید هدف، شخصیت، قصد و روح برند باشد و اطمینان حاصل کنید که برند شما انعکاس ارزش ها و هدف های کسب و کار شماست و بازتابی از آنچه مخاطبان هدف از شما می خواهند. هیچ چیز نباید استاتیک و ایستا در زمان باشد. اهداف برند باید تکامل یابند و با شرایطی که آنها را احاطه کرده منطبق شوند. امکان آن را فراهم آورند که در فضای پیرامون، داینامیک تر و مرتبط تر باشند.

برند وقتی با فضای پیرامون خود مرتبط باشد، فرصت آن را دارد تا مخاطبان همفکر را دور هم جمع کند و تجربه ای به آنها ارائه دهد که وابستگی های حسی مهم را خلق می کند. در چنین چشم انداز مجذوب کننده ای برای مصرف کننده، برندهایی پیروز خواهند بود که با تغییرات سریع محیط، زودتر منطبق شده و انعطاف پذیر باشند.

دنیای دیجیتال کنونی به برندها فرصت داده تا مانند موجودات زنده رفتار کنند، چه از طریق یک هویت متنوع یا جریانی مداوم از تکامل در نحوه ابراز خود. دنیای دیجیتال همچنین فرصتی برای برندها خلق کرده تا به مشتریان خود نزدیک تر شده و مشتریان هم به آنها نزدیک تر شوند. این امکان که مشتریان می توانند برند را سفارشی سازی کنند، مرحله مهمی به سوی اعتماد، مالکیت و هواداری برند است و به برند اجازه می دهد حس مشارکت و وابستگی احساسی ایجاد کند.

برندهای داینامیک از چندین عنصر ثابت و چندین عنصر پویا ساخته شده اند. مجموعه اینها سیستمی را شکل می دهد که هویت برند را می سازد. اجزای ثابت سبب شناخت آسان و سریع می شود، اما اجزای متنوع، سیال و خلاقانه هستند که فضایی برای زندگی، پویایی و تکامل به برند می دهند.

یکی دیگر از بهترین نمونه ها برای برند داینامیک شبکه تلویزیونی MTV است که سیستمی به وجود آورده که در آن حروف M وTV شکل و موقعیت ثابتی دارند اما می توانند با هزاران شکل متنوع ساخته شوند. این تنوع شامل رنگ، طرح، بافت، عکاسی، انیمیشن، تصویرگری و فراتر از آن می شود. اجزای ثابت اطمینان می دهند که برند به سرعت شناخته می شود، اما اجزای متنوع سبب ایجاد علاقه و درگیری مخاطب می شوند.

فروشگاه های غذایی بایرونByron مثال بسیار خوب دیگری است. بایرون در هریک از فروشگاه های خود بیان متفاوتی را به اجرا می گذارد که تجربه جدید و هیجان انگیزی برای مشتریان در هر محل فراهم می آورد؛ روشی بسیار قدرتمند و عالی برای ایجاد علاقه و بازاریابی دهان به دهان که سبب تکرار بازدید و وفاداری مشتریان می شود.

درحالی که من توصیه نمی کنم که برندسازی داینامیک برای همه سازمان ها درست جواب بدهد، ولی دنیای تبلیغات مسلما در آینده خود را با این روش برندسازی به خوبی وفق خواهد داد. بازاریابان پیشرو باید در نظر بگیرند که برند آنها پویایی لازم برای کاربرد در بین مصرف کنندگان امروزی را دارد که به طور روزافزون بی قاعده تر می شوند.

مدرس تبلیغات و برند سازی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IVUmaBwv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d