شروع کمپین تبلیغاتی با گوگل یکی از مهم ترین و راحت ترین راه ها برای ساخت کمپین تبلیغاتی است. هدف ساخت چنین کمپینی افزایش میزان کلیک خوردن سایت، بالاتر آمدن رتبه سایت و در نهایت افزایش فروش است. اصلی ترین معیار کلیدی برای موفق شدن کمپین گوگل تعیین کلمه کلیدی است.
مزیت ادوردز این است که با یک لیست نشان می دهد چه کسانی پرداخت داشته اند و چه کسانی مجانی هستند. یعنی اگر کسی در جست وجوی گوگل کلمه مناسب را جست وجو کند به راحتی می تواند به شما برسد.
اما چه کلمه ای را باید انتخاب کنیم. باید دقیقا برای خود مشخص کنید چه چیزی را می خواهید بفروشید. به این ترتیب می توانید به مشتری ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.
در اینجا به نقل از ibazaryabi، چهار توصیه ای را آورده ایم که به شما کمک می کنند کمپین تبلیغات گوگل خود را راه اندازی کنید.
1- مشتریان ایده آل خود را تعریف کنید
ما توصیه می کنیم کار را در همینجا متوقف کرده و در یک جمله مشتری دست به نقد خود را تعریف کرده و بنویسید.
این مشتری احتمالا باید اطلاعاتی در مورد محصول داشته باشد ولی چیزی در مورد شما نمی داند.
بنابراین پای اینترنت آمده و شروع به جست وجو کرده تا محصول مورد نظر خود را پیدا کند.
توصیف شما ممکن است شبیه اینها باشد:
-مشتری ایده آل من کسی است که به دنبال دارویی برای میگرن می گردد که شیمیایی نباشد و کاملاً طبیعی تهیه شده است.
- مشتری ایده آل من کسی است که به دنبال محصولات سفالی در اینترنت می گردد.
- مشتری بالقوه من کسی است که دنبال خدمات پرداخت براساس کلیکی می گردد و فعالانه دنبال کسی برای کار با او است.
وقتی دنبال کلمات کلیدی می گردید باید این توصیف از مشتری را جلوی ذهن خود داشته باشید.
2-کلمات کلیدی ای را که مشتری بالقوه شما برای جست وجوی محصولات استفاده می کند تعیین کنید
به Google keyword tool بروید و عباراتی را که فکر می کنید در ذهن مشتری است وارد کنید.
برای مثال «درمان های طبیعی برای میگرن»، چرا که احتمالا منعکس کننده ذهنیت کسانی است که دنبال درمان طبیعی برای میگرن هستند.
«میگرن» را به عنوان یک کلمه عمومی در نظر گرفته و کلمه «درمان» مرتبط با میگرن است. براساس جست وجوی شما یک لیست مناسب از کلمات مورد جست وجو را می دهد.
می توانیم در میان تمام کلمات لیست جست وجو کرده و آن را که با توصیف مشتری ما بهترین تطبیق را دارد انتخاب کنیم.
شما در نهایت باید با 10-12 تا کلمه کلیدی کار خود را تمام کنید.
3 -تعداد کسانی را که دنبال آن کلمه به خصوص می گردند تعیین کنید
این 10-12 کلمه ای که انتخاب کرده اید، باید با کلماتی که گوگل به شما داده منطبق باشد. یا اینکه می توانید تک تک این کلمات را دوباره جست وجو کرده و یک لیست کامل تر را استخراج کنید. سپس این لیست کامل تر را با توصیف مشتری خود تطبیق داده و 10-12 کلمه جدید را در بیاورید. تعداد کلمات جست وجو را نیز برای تطبیق کلمات در نظر داشته باشید.
4- بفهمید که تبلیغ کننده به ازای هر کلمه کلیدی چقدر پول می گیرد
این را می توانید با این بفهمید که هر کلمه کلیدی چقدر می ارزد. شما باید جایی دنبال پول بگردید که پول آنجاست. بازار روش خودش را برای پاسخ به این سوال خواهد داشت.
هر چقدر بابت هر کلیک مردم پرداخت می کنند، بیانگر این است که همان پول بیشتری در آن است. برای فهمیدن این مطلب می توانید به Google traffic estimator بروید تا اطلاعات کامل تری در این مورد بگیرید.
می توانید در اینجا کلمات مرتبط را پیدا کنید و مقایسه ای منطقی بین آنها کنید تا بتوانید براساس پروفایل مشتریان خود بهترین همخوانی را پیدا کنید. می توانید در نهایت 6 تا 12 کلمه را پیدا کرده.
مسئله مهمی که باید در مورد کمپین گوگل بدانیم این است که این گونه نیست که آن را یکبار برای همیشه انجام بدهید.
قدرت ادوردز به این است که شما هرچند روز یکبار باید لاگین کرده و بهینه سازی هایی انجام دهید تا ترافیک خود را 5 تا 10 برابر افزایش بدهید.
تعداد بازدیدکننده ها حتی اگر شما هزینه اضافی ای را بابت هر کلیک پرداخت نکنید هم افزایش پیدا خواهد کرد.