جمعه, ۱۱ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Fri, 1 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا روابط عمومی بهتر از تبلیغات است؟

6 سال پیش ( 1396/9/29 )
پدیدآورنده : روابط عمومی  

روابط عمومی (PR)، فرآیند توسعه ارتباطات بین بازاریابان و مخاطبان هدف با کمک ابزارهای رسانه ای نظیر چاپی، تلویزیون و اینترنت است. روابط عمومی برای یک سازمان یا یک فرد چیزی به جز تأثیرگذاری بر مخاطب جهت خلق تصویر مثبت برای ایشان، درست مانند تبلیغات اما در سبک و شیوه های متفاوت است.

امروزه روابط عمومی نقش بسیار مهمی را در برندسازی و پروموشن (Promotion) شرکت هایی که جهت ترویج برند، خدمات و افزایش تصویر خود در بازار از آژانس روابط عمومی استفاده می کنند، ایفا می کند. روابط عمومی را با تبلیغات اشتباه نگیرید؛ روابط عمومی شاخه ای مجزا از بازاریابی است که منحصرا برای مدیریت تصویر، برندسازی، تعاملات رسانه ای، روابط رسانه ای، توسعه بازار، مدیریت بحران و پوشش رویدادها طراحی شده است.

 

شرکتی که با انگیزه گرفتن بخشی در روزنامه، مجله یا تلویزیون آژانس تبلیغاتی استخدام می کند، مقدار قابل توجهی را برای رسانه جهت خرید زمان و فضا هزینه می کند. درحالی که روابط عمومی در بازاریابی و پروموشن هیچ گونه شکل پرداختی ندارد و آژانس روابط عمومی برای مشتریان استراتژی هایی را طراحی می کند تا با تأیید نهایی یک ژورنالیست تمام ابعاد موردنظر پوشش داده شود. متخصصان روابط عمومی برای اینکه برای یک برند توجه رسانه ای مثبتی را ایجاد کنند، تاکتیک های متعددی را طراحی و پیاده سازی می کنند که به مخاطب هدف کمک می کند نسبت به شرکت و برند و بازاریاب به درک و آگاهی برسد.

اما تبلیغات و روابط عمومی به شکلی مشابه عمل می کنند؛ بدین گونه که هردو یک پیام را به مشتری و مخاطب هدف می دهند، اما این کار را با استراتژی ها و تاکتیک های مختلف انجام می دهند. متخصصان روابط عمومی به شما کمک می کنند پیام تان را از طریق کانال های مختلف نظیر کانال های رسانه اجتماعی به مخاطب هدف برسانند. برای اینکه محدوده وسعت هدف تان را افزایش دهید باید از کانال هایی استفاده کنید که مشتریان فعلی بالقوه در حال استفاده و لذت از آن هستند. بنابراین برای اینکه یک رهبر باهوش در کسب وکار باشید، باید تفاوت بین تبلیغات و روابط عمومی را درک کنید تا متوجه شوید کدام رویکرد از نظر هزینه مقرون به صرفه تر و موردپسندتر برای کسب وکارتان است.

به تنهایی ممکن است روابط خوب یا بد داشته باشید، اما با استفاده کارا از روابط عمومی، شما روابطی بسیار قوی ایجاد می کنید و به معروفیت مناسبی در همه اعصار و موقعیت ها نائل خواهید شد. در حقیقت اینکه مشتریان، تأمین کنندگان، کارکنان و ذی نفعان خدمات شما را بخرند یا نخرند، به تصویر بازار و معروفیت و خوشنامی شما وابسته است. روابط عمومی شما را از رقبای تان متمایز می کند و برای شما مزیت رقابتی به همراه دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1BIkDi2T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید بلیط هواپیماخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوش
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه