شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
برای اولین بار در بین تمام اپراتورهای کشور

آسیاتک موفق به دریافت گواهینامهISO 20000 شد

5 سال پیش ( 1397/11/6 )
 

آسیاتک اولین اپراتور ارتباطات و مخابرات است که پس از پیاده سازی ITIL در یک پروژه دوساله موفق به اخذ گواهینامه ISO 20000 شد.

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل آسیاتک ضمن اعلام این خبر افزود: این شرکت به جهت حفظ و ارتقای سیستم مدیریت کیفیت خدمات، از سال 1396 اقدام به اجرای پروژه پیاده سازی ITIL کرد.

گواهینامهISO 20000

وی ضمن اعلام این مطلب که استاندارد ISO 20000 اولین استاندارد فراگیر جهانی است که به طور مشخص به موضوع مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می پردازد، دریافت این استاندارد بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: شرکت آسیاتک در سال های 1392، 1394، 1395 و 1396 به انتخاب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان برترین اپراتور ارتباطات ثابت کشور برگزیده و معرفی شده است.

مدیرعامل آسیاتک گفت: این شرکت در راستای حفظ و ارتقای کیفیت خدمات خود، مجموعه ای از فرآیندهای مدیریتی یکپارچه را برای ارائه خدمات موثر به مشتریان و کسب و کارهای مختلف به کار گرفت و با بهره گیری بهینه از روش ها در فرآیندهای حوزه IT و ICT با نام کتابخانه زیرساخت فناوری اطلاعات (ITIL) راه را برای دستیابی به استاندارد ISO 20000 فراهم کرد.

وی افزود: این استاندارد، الزامات رسمی مورد نیاز برای ارائه خدمات مدیریت شده در سطح کیفی مناسب به مشتریان سازمان را تعریف کرده و فرآیندهای مدیریت خدمات سازمان را که مبتنی بر ITIL است، مورد ممیزی قرار می دهد؛ در واقع این استاندارد شامل ۱۳ فرآیند اصلی است که فرآیندهای آن با فرآیندهای ITIL مشترک است و انتخاب این روش برمبنای نیاز استراتژیک شرکت صورت گرفته است.

مدیرعامل آسیاتک درخصوص نحوه پیاده سازی و دستیابی به استاندارد ISO 20000 گفت: این پروژه داری ابعاد گسترده ای بود که اصلاحات ساختاری، فرآیندی، فرهنگی و ابزاری را در بر می گرفت و می توان آن را یک تحول گسترده در تفکر کیفی سازمان دانست، البته پیاده سازی این استاندارد بر زیرساخت سیستمی موجود سازمان تحقق یافت که از سال 90 و با تلاش همه جانبه، درک و تعهد مدیریت شرکت به توسعه متوازن ایجاد شده بود.

وی افزود: پروژه در سه فاز و با ساز وکار کنترل پروژه جامع و سختگیرانه پیش رفت و خوشبختانه فاز نهایی پروژه قرار دادن سازمان در معرض ممیزی ارزشمند ISO20000 بود که یکی از پیچیده ترین استانداردها در حوزه کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بوده و با رویکردی جامع، نهادینه سازی استاندارد مدیریت کیفیت خدمات را در همه جنبه های سازمان، از طراحی کسب و کار و برنامه ریزی مالی تا ساز وکارهای اجرایی عملیات سرویس، به چالش می کشد.

برای اخذ گواهینامه ISO 20000، سیستم مدیریت خدمات شرکت ها براساس بهترین استاندارد بین المللی مورد ممیزی قرار گرفته و انطباق آن بررسی می شود که خوشبختانه در انتهای دی ماه 1397 و با ممیزی شرکت IMQ که تنها ممیز مورد تایید نهادهای بین المللی در این حوزه را در اختیار دارد، این ممیزی انجام و شرکت آسیاتک به عنوان اولین اپراتور کشور، مفتخر به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت خدمات فناوری اطلاعات (ISO 20000) شد.

محمدعلی یوسفی زاده، مدیرعامل شرکت آسیاتک در پایان ضمن اعلام این مطلب که حوزه مدیریت کیفیت، راهی بی پایان است و هرچه تنوع و بلوغ خدمات ارتباطی افزوده شود، اهمیت این حوزه نیز در کسب وکار این شرکت ها پررنگ تر خواهد بود، تصریح کرد: ارتقای کیفی باعث ایجاد مزیت رقابتی در توسعه فعالیت شرکت ها، مدیریت منابع در جهت اهداف کلان و یک بازی برنده-برنده برای اپراتور و مشترکین خواهد بود که همواره در صدر اهداف شرکت آسیاتک قراردارد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WrTjfMVU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه