پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

طراحی تبلیغاتی که بتواند مشتری را برانگیزاند و جذب کند به نظر سخت است، اما این خیلی ساده تر از آن است که فکرش را می کنید. تبلیغات، هر چیزی که درباره برند شما هوشمندانه، نوآورانه و متفاوت است را جمع بندی می کند و در بازار دنیای امروز امری اجتناب ناپذیر است. توجه داشته باشید که در محیط دیجیتالی امروزی تبلیغات به سرعت در حال تغییر است. شرکت های زیادی وجود دارند که از تبلیغات سنتی کمتر استفاده می کنند و یا اصلاً استفاده نمی کنند و به جای آن متکی به شبکه های اجتماعی هستند.

ساخت تبلیغات

اگرچه پلتفرم ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند، شرایط اصلی و بنیادی تبلیغات به کار خود ادامه می دهند. برای برنامه ریزی، نگارش، طراحی و آزمایش یک تبلیغ این مراحل را دنبال کنید:

شعار تبلیغاتی

ساخت تبلیغات: درک مشتری

مشتری مورد هدف را شناسایی کنید. کسب وکار و یا کالای شما ممکن است برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان جالب باشد، اما معمولاً برای اجرای تبلیغات بایستی تنها به زیرمجموعه خاصی از این دسته از مشتریان توجه کنید. یک تبلیغات به تنهایی نمی تواند برای هر فردی جذاب باشد و یا هر فردی را هدف قرار دهد- این را قبول کنید و سپس در نظر بگیرید که کدام دسته از مصرف کنندگان برای این پروژه مهم تر هستند. برای مثال، اگر برای کالسکه کودک در حال طراحی تبلیغات هستید، مخاطبین شما به احتمال زیاد اکثراً خانم هایی هستند که مادر شده اند، در مقایسه با کسانی که اصلاً بچه ندارند. اگر برای یک کارت گرافیک طراحی تبلیغات می کنید، مخاطبین شما احتمالاً به قدر کافی در مورد کامپیوتر اطلاعات دارند که بتوانند تشخیص دهند که می توانند کارت گرافیک های قدیمی شان را ارتقا دهند.

شعار تبلیغاتی

مشتری مورد هدف خود را توصیف کنید

هرچه که تیم شما در این مرحله دقیق تر باشد، تبلیغی که درست می کنید هم تأثیرگذارتر و هدفمندتر خواهد بود. مشتری مورد نظر خود را در ذهن تان در نظر بگیرید و از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

مطلب مرتبط: گام ‌های ساخت آگهی تبلیغاتی

- آنها حدوداً در چه سنی هستند و جنسیت آنها چیست؟

- آیا در شهر بزرگ زندگی می کنند یا در محیط روستایی؟

- میزان درآمد آنها چقدر است؟

- آنها از چه محصولات دیگری استفاده می کنند و یا خوش شان می آید؟ آیا از سایر محصولات شرکت شما هم استفاده می کنند؟

ارتباط مشتری مورد هدف را با محصول تان توصیف کنید

هنگامی که سبک زندگی و اطلاعات دموگرافیک مشتریان اصلی تان را توصیف کردید، اکنون در نظر بگیرید که این مشتری چگونه با محصول خاص شما ارتباط برقرار می کند. این موارد را در نظر بگیرید: چه موقع از آنها استفاده خواهند کرد؟ آیا از آن فوراً استفاده خواهند کرد یا وقتی که نیاز داشته باشند؟ چندبار در هفته از محصول شما استفاده خواهند کرد؟ یک بار؟ روزانه؟ هفتگی؟ آیا بلافاصله مزایا/ اثر آن را متوجه خواهند شد یا اینکه شما باید به آنها آموزش دهید؟

رقابت را بشناسید

جای امیدواری است که شما قبلاً دنیای رقابت کالای خود را متصور شده اید. اکنون بایستی فکر کنید که تبلیغات شما چگونه می تواند تبلیغات رقیب تان را به چالش بکشد و یا اینکه آنها چگونه به عملکردهای تبلیغاتی شما واکنش نشان خواهند داد. از خودتان بپرسید: آیا محصول دیگری مشابه محصول شما وجود دارد که همان عملکرد را انجام دهد؟ اگر چنین است، بر روی تفاوت ها تمرکز کنید، بخصوص اینکه چگونه کالای شما از کالای رقیب ویژگی های بیشتری دارد.

بازار فعلی را توصیف کنید

در نظر بگیرید که محصول شما در حال حاضر چه جایگاهی در بازار دارد. آیا محصولی محبوب است؟ اگر چنین است، از خودتان بپرسید که چگونه می توانید محصول تان را از محصولات مشابه موجود در بازار متمایز کنید. از خودتان بپرسید: آیا مشتریان به برند شما اعتماد دارند و آن را می شناسند؟ آیا امیدوارید که بتوانید مشتریانی را که در حال حاضر از محصولات رقیب استفاده می کنند به مشتریان خودتان تبدیل کنید؟

یک استراتژی بسازید

براساس اطلاعاتی که درباره مشتریانی که سعی دارید به آنها دسترسی داشته باشید و همچنین اینکه آنها چه دیدگاه و تفکری نسبت به محصول شما دارند، اکنون آماده اید که برای خودتان یک استراتژی بسازید. استراتژی شما باید این سه اصل را در نظر بگیرد: شرکت (شما)، مشتری (هدف شما) و رقابت. استراتژی یک موضوع پیچیده است، اما با تمرکز بر روی خواسته ها، نقاط قوت و عملکردهای احتمالی آتی از سه بازیگر اصلی (خودتان، مشتری تان و رقیب تان)، هر کسی می تواند در طول زمان یک استراتژی پیچیده بسازد.

یک شعار تبلیغاتی جذاب و به یادماندنی بسازید

یک محصول متوسط بیشتر از شش یا هفت کلمه نیاز ندارد. هرچه که باشد باید نظر مشتری را جلب کند و او را متقاعد کند که محصول شما از تمام محصولات دیگر بهتر است. استفاده از موارد زیر را در نظر بگیرید: قافیه، طنز، بازی با کلمات، تصاویر خلاقانه، استعاره، استفاده از صداهای یکسان در اول کلمات و ....

تبلیغات جذاب

تبلیغات را به طوری بسازید که در خاطرها بماند

پیام شما باید در هنگام خرید در سطح نقطه ذهن مشتری بماند. زمانی که تبلیغ شما عبارتی را از یک تبلیغ آشنا تقلید می کند، می تواند با هزاران تبلیغ دیگر هم جایگزین شود. به علاوه، شنوندگان آنقدر به این کلیشه های تبلیغاتی عادت کرده اند که انگار دیگر آنها را نمی شنوند. چیزی که مهم است این است که مصرف کننده چه احساسی دارد نه اینکه چه فکری می کند. اگر شما در مورد برندتان احساس خوبی دارید، پس کارتان را خوب انجام داده اید.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات

از یک روش متقاعدکننده در ساخت تبلیغات استفاده کنید

توجه داشته باشید که «متقاعدکردن» واقعاً به معنای متقاعدکردن نیست. نکته این است که باید کاری کنید که مشتری با محصولات تان احساس خوبی داشته باشد. برای اکثر افراد احساسات آنها تصمیم می گیرد که چه چیزی را بخرند. در اینجا به چندین روش امتحان شده و معتبر که تبلیغ کنندگان از آن استفاده می کنند اشاره می کنیم:

تکرار: در ذهن ماندن محصول تان با تکرار چند کلمه کلیدی. افراد بایستی نام شما را چندین بار بشنوند قبل از اینکه بدانند که واقعا نام شما را می دانند. اگر از این روش در ساخت تبلیغات استفاده کنید، از یک روش تکرار خلاقانه تر و ناواضح تر استفاده کنید.

حس مشترک: به چالش کشیدن مشتری برای فکر کردن به اینکه چرا نباید یک محصول را بخرد یا از خدماتی استفاده کند.

طنز: خنداندن مشتری، شما را دوست داشتنی تر می کند و به خاطر می مانید. این همراه با اعتماد است.

در مراحل ساخت به خواسته های مخاطبان تان توجه کنید

رده سنی، میزان درآمد و علایق خاص مخاطبان تان را در نظر بگیرید. همچنین باید ظاهر تبلیغ را هم در نظر بگیرید. بررسی کنید که مخاطبان تان چگونه واکنش نشان می دهند. حتی اگر شما بهترین تبلیغات را درست کرده باشید، اگر موردپسند افرادی که می خواهند از آن کالا استفاده کنند نباشد مؤثر نخواهد بود. برای مثال:

بچه ها بیش ازحد تحریک می شوند، پس باید توجه آنها را در چندین سطح جلب کنید، ازجمله رنگ، صدا و تصویر.

جوانان طنز را می پسندند و تحت تأثیر همسالان خود هستند.

بزرگسالان بیشتر فکر می کنند و به کیفیت و ارزش توجه می کنند.

تبلیغات جذاب

راهی بیابید که خواسته های مشتریان را به چیزی که تبلیغ می کنید متصل کند

استراتژی خود را در این مرحله از ساخت تبلیغات دوباره چک کنید. مطمئن شوید که بر جذاب ترین جنبه محصول تان تمرکز می کنید. چرا باید مردم را جذب کند؟ چه چیزی آن را از محصولات مشابه متمایز می کند؟ چه چیزی را در مورد آن بیشتر می پسندید؟ اینها همه می توانند نقطه شروع خوبی برای تبلیغات باشند. از خودتان بپرسید که آیا محصول و یا خدمات شما چیزی است که مردم آرزوی آن را داشتند؟ آیا محصول شما چیزی است که افراد با خریدن آن احساس بهتری درباره وضعیت اجتماعی و اقتصادی خودشان خواهند داشت؟

مشخص کنید که آیا محصول شما جنبه کاربردی دارد یا خیر. اگر چیزی مانند جاروبرقی می فروشید که برای انجام کارهای معمول خانه و آسان کردن زندگی طراحی شده است تبلیغات خود را در جهت دیگری طراحی کنید. به جای تأکید بر لوکس بودن آن بر روی این نکته که محصول شما راحتی و آرامش ذهنی برای مصرف کننده به همراه دارد تمرکز کنید. آیا نیازی وجود دارد که برآورده نشده است؟ مشغله ذهنی در مصرف کننده وجود دارد که می تواند بازاری را برای محصول شما به وجود آورد؟

مطمئن شوید که تمام اطلاعات در تبلیغات وجود دارد

اگر مشتری نیاز دارد که مکان شما، شماره تلفن و یا وب سایت شما را بداند تا به محصولات یا خدمات شما دسترسی داشته باشد این اطلاعات را در جایی از تبلیغ تان بگنجانید. اگر رویدادی را تبلیغ می کنید، مکان، زمان و تاریخ و قیمت بلیت را ذکر کنید.

مراحل ساخت تبلیغات

تصویری انتخاب کنید که در خاطرها بماند

سادگی و درعین حال غیرمنتظره بودن بهترین راهی است که می توان انتخاب کرد. تصویری که انتخاب می کنید باید در عین سادگی در تبلیغات دیگر است استفاده نشده باشد و به راحتی و فوراً قابل تشخیص باشند.

خود را از رقیبان تان متمایز کنید

یک ساندویچ، ساندویچ است، ولی اگر بخواهید با این تفکر به راه تان ادامه دهید، هرگز میزان فروشی که مدنظرتان است را نخواهید داشت. از تبلیغات برای تأکید و پررنگ کردن مزیت های محصول خودتان در مقایسه با محصولات رقیب استفاده کنید. برای اینکه مورد شکایت قرار نگیرید، اظهارات را درباره محصول خودتان بگویید، نه محصول آنها.

مطلب مرتبط: تبلیغات حرفه ای: راه موفقیت در بازار

یک لوگوی تجاری برای خودتان طراحی کنید

یک تصویر می تواند هزاران کلمه را بازگو کند و اگر لوگو به اندازه کافی تأثیرگذار باشد ممکن است دیگر نیازی به متن نداشته باشید (علامت تیک نایک، سیب گاز زده شده اپل و...). اگر تبلیغات چاپی و یا تلویزیونی دارید سعی کنید که یک تصویر ساده و جذاب طراحی کنید که در ذهن بیننده بماند.

مراحل ساخت تبلیغات

نرم افزار و یا تکنیکی بیابید که بتوانید با آن تبلیغات خود را طراحی کنید

اینکه چگونه تبلیغات خود را طراحی می کنید به این بستگی دارد که از چه رسانه ای برای تبلیغ استفاده می کنید. توجه داشته باشید که اگر تازه کار هستید زمان زیادی لازم دارید تا مهارت کار با نرم افزارهای طراحی را به دست آورید. در این موارد بهتر است از سایت های رایگان مانند Carigslist و 99designes برای طراحی کمک بگیرید.

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hYu8M0jp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه