گزارش مالی نت فلیکس برای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی نشان از کسب درآمد ۴.۵میلیارد دلاری برای این سرویس استریم طی سه ماهه اول سال دارد.
به گزارش زومیت، نت فلیکس گزارش مالی مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که براساس آن، سرویس استریم مورد ذکر موفق شده درآمدی ۴.۵ میلیارد دلاری کسب کند. از دیگر دستاوردهای نت فلیکس طی زمستان ۲۰۱۹ باید به افزایش ۹.۶میلیون مشترک به جمع مشترکان این سرویس اشاره کرد که رشدی ۱۶درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برای این شرکت به ارمغان آورده است.
نت فلیکس در حالی موفق به اضافه کردن ۹.۶ میلیون مشترک شده است که برآوردهای کارشناسان نشان از افزایش ۸.۹ میلیون مشترکی تعداد کاربران این سرویس داشت. همچنین در حالی موفق به کسب درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری شده که سود خالص این شرکت ۷۶ سنت به ازای هر سهم اعلام شده است. نت فلیکس به این نکته اشاره کرده که تعداد مشترکان این سرویس از مرز ۱۴۸.۹ میلیون عبور کرده است. نزدیک به ۷.۹میلیون مشترک از مجموع ۹.۶ میلیون مشترک اضافه شده طی زمستان ۲۰۱۹ جزو کاربران بین المللی این سرویس بوده اند.
البته رشد اعداد و آمارها برای سه ماهه جاری ادامه دار نیست، چراکه نت فلیکس پیش بینی کرده تا بهار ۲۰۱۹ تنها ۵ میلیون مشترک به مجموع سرویس گیرندگانش اضافه شود که ۸درصد کمتر از میزانی است که سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به مجموع کاربران این سرویس اضافه شده است. این کاهش افزایش کاربران را باید برگرفته از افزایش آبونمانی خواند که نت فلیکس در کشور های آمریکا، مکزیک، برزیل و شماری از کشور های اروپایی اعمال کرده است.
البته در این بین باید به ظهور دو رقیب جدید برای نت فلیکس نیز اشاره کرد. نت فلیکس طی بیانیه خود با اشاره به هیجان ناشی از اضافه شدن دو سرویس از سوی دو شرکت جهانی برای رقابت به این نکته اشاره کرده که نتیجه این رقابت، تولید محتوای ویدئویی باکیفیت و تجربه ای به یادماندنی برای کاربران خواهد بود.
البته نت فلیکس پیش بینی کرده که ظهور این دو سرویس نهایتا تاثیری در رشدش نخواهد داشت، چراکه ورود به حوزه ارائه سرویس بر بستر استریم، تجربه جدید برای این شرکت ها است.