سه شنبه, 25 شهریور 1399 - 09:00

شرایط بازار تولید خودروهای برقی به صورتی است که هیچ برندی را نمی ‎توان در جایگاه حال حاضر تسلا تصور نمود. تحت این شرایط همکاری دو برند، بدون شک بهترین سیاست ممکن بوده و باعث خواهد شد تا توان به چالش کشیدن تسلا، شکل گیرد. در این رابطه ذکر این نکته ضروری است که تا چند سال آینده، خودروهای برقی، به ترند اول این صنعت تبدیل خواهد شد. تحت این شرایط بسیار مهم است که برندها، در این زمینه فعالیت داشته باشند. این مسئله از نظر زیست محیطی نیز بسیار مهم بوده و باعث می ‎شود تا میزان آلودگی سوخت خودروها، با کاهشی چشمگیر مواجه شود.

آغاز رقابت جنرال موتورز تسلا

در این راستا برند جنرال موتورز، با سرمایه 2 میلیارد دلاری، به بزرگ ‎ترین سهامدار این برند تبدیل شده است. با این حال همکاری ‎ها تنها به تزریق این مبلغ کلان خلاصه نشده و قرار است تا این دو برند، به صورت تخصصی بر روی تولید خودروهای برقی فعالیت نمایند. به همین خاطر از امروز می ‎توان این برند را واحد تولید خودرو برقی جنرال موتورز تلقی نمود. در این راستا تنها خودروهای شخصی مدنظر نبوده و بر روی تولید کامیون و ماشین ‎های سنگین نیز فعالیت‎ های ویژه‎ ای انجام خواهد شد. همین امر باعث شده است تا ارزش سهام برند نیکولا، رشدی 30 درصدی را داشته باشد. درواقع برند نیکولا اکنون حامی کاملا قدرتمندی دارد. در این راستا برند نیکولا که در سال 2015 تاسیس شده است، تا به امروز سودآوری خاصی نداشته و این قرارداد می ‎تواند چشم‎ انداز این شرکت را کاملا دگرگون سازد.

مطلب مرتبط: جنرال موتورز به دنبال پیشی گرفتن از تسلا

حال باید دید که واکنش مدیران برند تسلا به این قرارداد بی ‎سابقه در صنعت خودروسازی، چه خواهد بود. درواقع از زمان انتخاب نام این برند، مشخص بوده است که هدف اصلی، رقابت با تسلا است. علت این امر به این خاطر است. درواقع نیکولا تسلا، نام مخترع نابغه ‎ای است که هر بخش از نام او، مورد استفاده این دو برند قرار گرفته است. تحت این شرایط باید دید که در نهایت کدام یک می ‎توانند عملکرد درخشان ‎تری را داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید