یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 10:01

از جمله روش های مهم و پربازده در زمینه معرفی محصول، تبلیغات پیامکی است. درواقع امروزه هیچ چیز به اندازه تلفن های همراه در دسترس قرار نداشته و افراد در هنگام بلندشدن، قبل از خواب و به صورت مداوم در طول روز این وسیله را مورد استفاده قرار می دهند. به همین خاطر نیز این روش از جمله محبوب ترین ها در زمینه تبلیغات محسوب می شود. با این حال در صورتی که نسبت به اصول و راهکارهای آن آگاه نباشید، ممکن است نتیجه دلخواه به دست نیامده و در مقایسه با اقدامات مشابه سایر برندها، در جایگاهی بسیار پایین تر قرار گرفته و شکستی واقعی را تجربه کنید.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 13 اصل و راهکار موثر در این زمینه که شانس موفقیت شما را افزایش داده و ریسک اقدام شما را کاهش می دهد، خواهیم پرداخت.

تبلیغات پیامکی

1-یک پیشنهاد و یا اقدامی رایگان را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید

از جمله بزرگترین اشتباهات در زمینه بازاریابی پیامکی، تبلیغات مستقیم و به دور از هرگونه ظرافت است. درواقع تبلیغ برند و محصولات شما هیچ گونه جذابیتی را برای مخاطب به همراه نداشته و حتی ممکن است زمینه را برای بروز نارضایتی های آنها به همراه داشته باشد. بدون شک ایجاد تصویر ذهنی نامناسب، وجهه شرکت را به شدت تخریب خواهد کرد. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی توصیه می شود تا همواره یک پیشنهاد مفید را ضمن پیام خود در اختیار افراد قرار دهید. برای مثال ارسال کدهای تخفیف، از جمله راهکارهای رایج در این زمینه محسوب می شود. با این حال شما می توانید با توجه به شرایط، امکانات و توانایی-های خود، به دنبال مواردی جدید باشید. مزیت این اقدام این است که به علت عدم وجود موارد مشابه، تاثیر اولیه اقدام شما افزایشی چشمگیر را تجربه خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 7 دلیل برای استفاده از تبلیغات پیامکی؟

2-از طولانی شدن پیام خود بپرهیزید

آمارها بیانگر آن است که افراد برای خواندن بیش از 90درصد پیام های خود کمتر از سه دقیقه زمان می گذارند. به همین خاطر نیز نباید از تبلیغ خود انتظار داشته باشید که تمامی اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهد. در این زمینه بازبینی و اصلاح چندباره متن و هدف گذاری درست برای پیام ها کاملا ضروری است.

3-فراخوان عمل ساده ای داشته باشید

فراخوان عمل درواقع به این امر اشاره دارد که نباید اجازه دهید که جامعه هدف، تنها خواننده پیام شما باشد. درواقع یک پیام تبلیغاتی ممکن است به سادگی به دست فراموشی سپرده شود. به همین خاطر برای افزایش تاثیر خود این امر که افراد مخاطبان واکنشی را درخواست کنید، بدون شک تاثیر اقدام شما را به شدت افزایش داده و پروسه تبدیل آنها به مشتری را کوتاه تر خواهد کرد. برای مثال می توانید از مخاطبان بخواهید تا برای اطلاعات بیشتر کدی را برای تان ارسال کنند. با این حال این امر تنها یک روش بسیار ساده است و نباید خود را به آن محدوده تصور کرد. در این رابطه مشخص کردن محدوده زمانی مشخص برای استفاده از تخفیف ها نیز از دیگر اقداماتی است که به خوبی افراد را به خرید ترغیب خواهد کرد. اگرچه این روش در صورتی که امتیاز ویژه-ای را در اختیار مخاطب قرار دهد، با شانس استقبال بالایی همراه خواهد بود. با این حال فراموش نکنید که درخواست های شما باید به صورتی باشد که مخاطب بتواند در کسری از ثانیه آن را انجام دهد.

4-یک سامانه ارسال پیامک مناسب را برای خود ایجاد کنید

در صورتی که حتی بهترین متن و پیشنهاد را برای تبلیغات پیامکی خود تهیه کرده باشید، تا زمانی که اقدامات شما دیده نشود، نتیجه مورد نظر را به دست نخواهید آورد. به همین خاطر نیز در راستای ارسال انبوه پیام خود، نیازمند یک سرویس مناسب خواهید بود. در این رابطه امروزه شرکت های مختلفی با تعرفه های متفاوت وجود دارد. به همین خاطر نیز لازم است تا با مقایسه-های شرکت های مختلف، در نهایت بهترین گزینه موجود را برای خود بیابید. در این رابطه فراموش نکنید که در راستای ایجاد همپوشانی میان اقدامات تبلیغاتی خود، توصیه می شود تا آدرس خود در شبکه های اجتماعی ای و یا لینک ویدئو و یا اطلاعات بیشتر را در آخر پیام ذکر کنید.

5-برای بازنشر مطالب خود، امتیازی را در نظر بگیرید

این امر که برای هر فردی یک کد خاص را در نظر گرفته و از آنها بخواهید تا برند شما را به سایرین معرفی کنند، در نهایت باعث خواهد شد تا این افراد به عنوان معرف برند شما فعالیت کرده و در ازای آن امتیازاتی را دریافت کنند.

6-دسته بندی خوبی از مخاطبان داشته باشید

درواقع این امر که بخواهید با همه افراد رفتاری یکسان را داشته باشید، بدون شک وقت و هزینه شما را هدر خواهد داد. درواقع لازم است تا همواره بازخوردها را مورد ارزیابی قرار داده و با این اقدام افرادی را که مستعد خرید بیشتری هستند و یا می توانند به برند شما کمک بیشتری را کنند، شناسایی کنید. در نهایت قرار دادن مخاطبان در دسته بندی های مختلف باعث خواهد شد تا بتوانید برنامه ریزی بهتری را برای کسب نتایج بیشتر داشته باشید.

7-محتوا ایجاد کنید

مطالب آموزنده و مفید می تواند به خوبی افراد را به خواندن مطالب شما تشویق کند. با این حال در این رابطه باید به دنبال آموزش های کوتاه و سریع باشید تا تاثیر لازم را به همراه داشته باشد.

8-به ضرورت تکرار و تنوع در پیام ها توجه کافی داشته باشید

یک پیام باید تکرار کافی را داشته باشد تا شانس خوب دیده شدن پیام افزایش یابد. درواقع افراد ممکن است به دلایلی نظیر عدم زمان مناسب، کاملا نسبت به محتوای پیام شما بی توجه باشند. به همین خاطر نیز لازم است تا در فواصل مشخص، اقدام به تکرار پیام خود کنید. همچنین این امر که در اقدامات خود تنوع داشته باشید، خود از یکنواخت بودن فرم پیام ها و خستگی مخاطب، جلوگیری خواهد کرد.

9-جامعه هدف خود را به خوبی شناسایی کنید

در هیچ کسب و کاری، جامعه هدف تمامی افراد نخواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا در همان ابتدا افرادی را که احتمال دارد تا محصول شما را خریداری کنند، شناسایی کرده و روی آنها متمرکز بمانید. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید لوازم آرایشی فعالیت دارید، بدون شک ارسال پیامک برای آقایان، اقدامی بی ثمر خواهد بود.

10-به صورت مکرر نتایج اقدامات خود را بررسی کنید

بنا به هر دلیلی ممکن است که استراتژی شما با شکست مواجه شود. با این حال شما تنها زمانی می توانید از وقوع یک شکست بزرگ جلوگیری کنید که نتایج کوتاه مدت خود را نیز مورد ارزیابی قرار داده و با این اقدام از درستی مسیر خود اطمینان حاصل کنید. با این حال توجه داشته باشید که تبلیغات امری زمان بر خواهد بود و نباید بدون چشم انداز و نگاه رو به جلو در این زمینه فعالیت کرد.

11-پشتیبانی خوبی را از فعلیت خود به عمل آورید

همواره این احتمال وجود دارد که افراد با سوالاتی در ذهن خود در رابطه با بند و یا محصولات شما مواجه شوند. این امر باعث خواهد شد تا شما به یک تیم پشتیبانی24 ساعته نیاز داشته باشید. به همین خاطر لازم است تا برای این امر نیز از همان ابتدا فکری کنید.

مطلب مرتبط: مدل های مختلف تبلیغاتی در دنیای امروز

12-تا حد امکان با مخاطب خود صداقت داشته باشید

اگرچه تبلیغات همواره با مقداری اغراق همراه است، با این حال این امر نباید زمینه فریب مخاطب را به همراه داشته باشد. اگرچه این اقدام ممکن است در کوتاه مدت برای شما نتایجی را به همراه داشته باشد، با این حال شانس حضور طولانی مدت را نیز از شما سلب خواهد کرد. به همین خاطر این امر که نسبت به محصولات و اقدامات خود جانب انصاف را رعایت کرده و حتی منتقد خود نیز باشید، بدون شک در جلب اعتماد مشتری تاثیر بسیار بالایی را خواهد داشت.

13-زمان مناسب ارسال هر پیام را پیدا کنید

این امر کاملا وابسته به شرایط جامعه هدف شما خواهد داشت. برای مثال ساعات اولیه و پایانی روز به علت این امر که افراد از مشغله کمتری برخوردار هستند، می تواند گزینه مطلوبی محسوب شود. با این حال لازم است تا زمان دقیق آن را با توجه به مخاطبان خود پیدا کنید. به همین خاطر نمی توان یک راهکار دقیق را ارائه کرد. با این حال در این زمینه استانداردی وجود دارد که بیان می کند که بهتر است تا بین ساعت 9 صبح تا 9 شب، پیامی را ارسال نکنید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید