سه شنبه, 10 ارديبهشت 1398 - 11:00

برای رسیدن به موفقیت، داشتن یک برنامه ضروری است ولی بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. بعضی از شرکت ها براساس خواسته های ناگهانی عمل می کنند و برخی دیگر برنامه های آینده شرکت خود را براساس تحقیقات دقیق و هوشمند پایه گذاری می کنند، اما کدام یک از آنها موفق می شود؟ واضح است که تبلیغات هم مانند بسیاری از کارهای دیگر نیازمند برنامه ریزی است و نمی توان همیشه در جهت باد حرکت کرد. دوره حدس و گمان به سر رسیده است و برای موفقیت باید کاملا حساب شده و تحلیل گرانه عمل کرد. اینجاست که تبلیغات هوشمند وارد عمل می شود و با استفاده از آن می توانیم به اهداف شرکت مان جهت دهیم. قبل از هر اقدامی برای تبلیغ، باید اهداف مدنظر تبلیغات هوشمند را در نظر گرفت. با ما همراه باشید تا با چگونگی هدف-گذاری براساس تبلیغات هوشمند و مزایای آن آشنا شوید.

خاص

تبلیغات هوشمند

در دنیای تبلیغات، خاص بودن می تواند معانی گوناگونی داشته باشد و می تواند از نحوه اندازه گیری نتایج تا انواع اطلاعاتی که راجع به مخاطبان جمع آوری می کنید تغییر کند. به طور کلی، کسانی که هدف های مبهم و نامعلوم تعیین می کنند در آخر نمی-توانند آنها را عملی کنند. برای مثال، اگر می خواهید وزن کم کنید، هدف «وزن کم کردن» مبهم است. به جای آن می توان از «5 کیلو کم کردن» استفاده کرد و این هدف کاملا واضح و متمرکز است.

پیشنهاد تبلیغات هوشمند این است که با هدف گذاری خاص مطمئن شوید که برنامه بازاریابی تان هدفمند است و به سمت موفقیت حرکت می کند. اهداف متمرکز از منحرف شدن در مسیر جلوگیری می کنند و اهداف نهایی تان را کاملاً مشخص می-کنند. برای مثال، وقتی راجع به اشخاص اطلاعات جمع آوری می کنید، می خواهید دقیقا چه اطلاعاتی به دست آورید؟ چقدر به جزییات توجه می کنید؟ به دست آوردن مشخصات مخاطبان هدف، در مسیرتان کمک می کند که رفته رفته کاملاً آگاهانه عمل کنید و در تبلیغات هوشمند به این مقوله خاص بودن می گویند.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تبلیغات

هنگامی که می خواهید اهداف خاص تان را مشخص کنید، باید بدانید که شرکت تان در کدام مرحله است، زیرا اهداف شدیداً به آن وابسته اند. اگر در مراحل ابتدایی هستید، بیشتر باید روی هدف تعامل برقرارکردن با مخاطب تمرکز کنید و بازخوردهای مربوطه را جمع آوری کنید. این باعث بالا رفتن اعتبار محصولات و خدمات تان می شود. اگر در مراحل بعدی باشید، بیشتر باید روی معیارهای رشد تمرکز کنید. در تبلیغات هوشمند، این مسئله مهمی است که اهداف کوتاه مدت تان در راستای اهداف اصلی بازاریابی باشند.

قابل اندازه گیری

اهداف تبلیغات

همه کمپین تبلیغاتی موفق دارای نوعی سیستم برای اندازه گیری نتایج هستند و این از قوانین مهم تبلیغات هوشمند است. سال ها قبل، بازاریاب ها نمی توانستند براساس داده ها، تحلیل ها و گزارشات پیش روند و به همین دلیل باید از حدس و گمان پیش می رفتند، اما شرایط تغییر بسیار زیادی کرده است زیرا می توانیم عملکرد کمپین ها را به طور واضح ببینیم و بفهمیم که در کدام قسمت ها درست عمل کرده ایم و کدام قسمت ها نیاز به بهبود دارند. قوانین تبلیغات هوشمند ایجاب می کنند که برای تعیین برنامه بازاریابی بدانید که چگونه ارزشمندترین اطلاعات را به دست آورید. چگونه بهتر می شوید و نتایج مطلوب را به دست می آورید.

به طور مختصر می توان گفت که باید توانایی های تان را در چارچوب یک زمان واقع-گرایانه اندازه گیری کنید و این به شما نشان می دهد که قابلیت به دست آوردن چه چیزهایی را دارید. برای داشتن تبلیغات هوشمند، انتخاب یک یا دو هدف اصلی و سه تا پنج هدف فرعی که آنها را حمایت کنند، یک استراتژی مناسب است که پایه فعالیت-های تان را تحت تاثیر قرار می دهد. این تعداد هدف، به آسانی مدیریت می شوند و می-توان نتایج آنها را اندازه گیری کرد. اگر تعداد بیشتر شود، به احتمال قوی از مسیر منحرف خواهید شد.

قابل اجرا

روش تبلیغات

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام هدف گذاری تبلیغاتی باید از خود بپرسید این است که آیا قابل اجرا هستند؟ اگر ندانید که واقعا می توانید به هدف های تعیین شده دست یابید، حساب کردن روی آنها کار عاقلانه ای نخواهد بود. شما باید هنگامی هدف تعیین کنید که براساس واقعیات فکر کنید شانس بالایی برای عملی شدن شان وجود دارد. با تعیین هدف های دست نیافتنی فقط خود را گمراه می کنید و شکست پشت شکست در انتظارتان خواهد بود. شکست های پی در پی می توانند اشتیاق را از بین ببرند و باعث شوند ناامید شوید. البته این بدین معنا نیست که هدف های آسان انتخاب کنید و خود را کمی تحت فشار قرار ندهید. باید به طور مداوم خود را به چالش بکشید و بتوانید به آرامی مرزهای تبلیغاتی کار خود را جابه جا کنید.

هنگام هدف گذاری از خودتان بپرسید که آیا واقعا می توانید به آن دست پیدا کنید. این در حالی است که همزمان سعی کنید اهداف آرمانی دست یافتنی را نیز در نظر داشته باشید. در تبلیغات هوشمند، یافتن حد میانه کلید موفقیت در زمینه هدف گذاری قابل اجرا است.

مرتبط

تبلیغات هوشمند

وقتی می خواهید تبلیغات هوشمند را در رأس کار خود قرار دهید، این سوال همیشه پیش می آید که اهداف بازاریابی تان چقدر به استراتژی هایی که به کار می برید مربوطند و اگر این ارتباط کم باشد، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد. اگر متمرکز نباشید و اهداف تان خاص نباشند، مسیر اصلی را گم خواهید کرد. مرتبط بودن نیز استراتژی های موجود را تعیین کرده و عملی شدن اهداف در یک چارچوب زمانی را مشخص می کند.

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات رایج در دنیای امروز

اگر اهداف کوتاه مدت تان به چیزی که در نهایت می خواهید مرتبط نباشند، بی فایده خواهد بود. اگر این را در نظر نگیرید، ممکن است به هدفی که تعیین کرده اید برسید و ببینید که شما را به جایی که می خواستید نرسانده است. تعیین اهداف تبلیغات هوشمند یکی از مراحل ضروری برای شکل دادن به استراتژی های تان است. اگر این دو به هم مرتبط نباشند، هرگز نمی فهمید که تبلیغات تان چقدر موفق بوده است. دلیل تعیین اهداف کوتاه مدت تبلیغات هوشمند خود را به یاد داشته باشید و از آن برای تعیین اهداف نهایی استفاده کنید تا بتوانید موفقیت آن را مورد قضاوت قرار دهید.

زمان محور

اهداف تبلیغات

هر قدر که عقربه های ساعت به زمان شروع کمپین جدید تبلیغاتی تان نزدیک می شود، باید بیشتر به فکر تعیین یک زمان مشخص برای ارزیابی موفقیت تان باشید. در واقع تخصیص این زمان یکی از ضروریات برای قضاوت موفقیت تبلیغات است. پیش از هر چیزی باید مطمئن شوید که زمان کافی برای خودتان در نظر گرفته اید. اگر اینطور نباشد، قبل از اینکه تبلیغات تان زمان کافی برای ثمره دادن داشته باشد، به این نتیجه خواهید رسید که با شکست مواجه شده اید.

اگر یک زمان مناسب برای اهداف خود انتخاب نکنید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که تبلیغات تان را درست ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که به موفقیت یا شکست ختم شده است؟ پس بدیهی است که برای داشتن تبلیغات هوشمند این زمان را باید از پیش تعیین کنید، وگرنه با مشکلات زیادی مواجه می شوید. برای مثال، می-توانید زمان شش ماه را از قبل در نظر بگیرید تا در پایان این زمان به سمت اهداف تان برگردید و استراتژی های تان را بررسی کنید.

نکات دیگر

روش تبلیغات

حال که با پایه های تبلیغات هوشمند آشنا شده اید و اهمیتش را می دانید، می خواهیم چند نکته دیگر را برای موفقیت تان معرفی کنیم.

• داشتن یک ذهنیت واضح از پایان به این معنا است که در اهداف تان کاملا مصمم باشید و جای هیچ گونه ابهامی باقی نگذارید. زمان ارزشمند است و نباید روی اهداف دست نیافتنی بازاریابی تلف شود.

• تمرکز داشتن به شما این امکان را می دهد که هدف نهایی را بدون منحرف شدن و هدر دادن منابع ببینید.

• جلورفتن ضروری است. حرکت نکردن تان به این معنا است که پیشرفتی در کار نیست. تعیین هدف درازمدت می تواند تشویق تان کند که برای آن تلاش کنید و حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهید.

• مدیریت زمان باعث می شود تحت فشار زیاد کار کنید تا اهداف کوتاه مدت و بلندمدت تان را به واقعیت تبدیل کنید. وقتی زمان تان را مدیریت می کنید، راحت تر می توانید بفهمید که لازم است چه تعداد هدف را در یک زمان مشخص عملی کنید.

بخش مرتبط: مطالب کاربردی روز درباره تبلیغات

• انتخاب صحیح اهداف قابل اجرا، وقتی که به موفقیت رسیدند، حس رضایت را به همراه دارد و شما را به پیگیری اهداف بعدی تشویق می کند.

پی بردن به اهمیت اهداف تبلیغات هوشمند باعث خواهد شد که زودتر از آن چیزی که فکر می کنید به چیزی که می خواهید برسید. این نکات می توانند به طور مداوم یادآور این باشند که این مسئله را جدی بگیرید.

این نکات شما را با پایه های این نوع تبلیغات آشنا می کنند و قوانین دیگری نیز می-توانند برای تسهیل این راه به آنها اضافه شوند. زمان همیشه نشان داده است که تفکر هوشمندانه می تواند انسان را به خواسته هایش برساند و تبلیغات از این قاعده مستثنی نیست. تبلیغات هوشمند مخصوصا به کمک افراد خلاق می آید. آنها بسیار به کار خود نزدیک هستند و اهداف به آنها دیدگاه بهتری می دهد تا خود را به قله موفقیت برسانند.

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی