جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

علت تغییر لوگوی فیس بوک

4 سال پیش ( 1398/8/20 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : مت ساوترن  

فیس بوک در اقدامی بی سابقه و پس از سال ها اقدام به اعمال تغییراتی جزئی در لوگو برند خود کرده است. درواقع شما دیگر صرفا لوگو این شرکت را تنها به رنگ آبی مشاهده نخواهید کرد و رنگ های لوگو اینستاگرام و واتس اپ نیز به آن اضافه شده است. اگرچه این امر با نظرات مثبت و منفی بسیاری همراه بوده است، با این حال پیش از هر چیزی ضروری است تا با دلیل اصلی این اقدام آشنا شویم. درواقع هدف اصلی از این اقدام، نمایش این امر بوده است که فیس بوک، شرکت مادر دو تن از برترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی و ارتباطی جهان بوده و به نوعی خواسته است تا با این اقدام، مالکیت خود را تکرار کند و از احتمال تلاش برای جداسازی این دو برند در آینده تا حدودی آسوده شود. درواقع نسل جدید تا زمانی که در این رابطه جست وجویی را انجام ندهند، عملا قادر نخواهند بود تا واتس اپ و اینستاگرام را متعلق به برندی دیگر تصور کنند. برای این اقدام، فیس بوک تنها به اضافه کردن رنگ بسنده نکرده و فونت را نیز تغییر داده است تا نوعی تمایز نیز شکل گیرد.

لوگوی فیس بوک

نکته دیگری که در رابطه با این تغییر لازم است تا به آن توجه کنید این است که این لوگوی جدید برای تمامی برندهایی که تحت مالکیت فیس بوک قرار دارند، به غیر از شرکت مادر(شبکه اجتماعی فیس بوک) مورد استفاده قرار خواهد گرفت، با این حال بسیاری از مخالفان این اقدام، تغییر لوگو را یک اقدام غیرضروری تصور کرده و عقیده دارند که باید لوگویی که تبدیل به تاریخچه و اصالت این برند شده است، حفظ شود. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که امروزه شبکه های اجتماعی به صورت مکرر در معرض انواع تهدیدها و رسوایی ها خصوصا در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران مواجه هستند. در چند سال اخیر نیز فیس بوک بارها با چنین مشکلات و اتهاماتی مواجه بوده است. بدون شک این شرایط می تواند به سایر برندهای این شرکت نیز لطمه ای را وارد کند.

مطلب مرتبط: تغییر لوگوهایی كه چندان به مذاق مردم خوش نیامدند

همچنین مارک زاکربرگ همواره به این امر متهم بوده است که بیشترین توجه خود را به فیس بوک داشته و علت اصلی خرید اینستاگرام و واتس اپ نیز تنها برای کنترل و در دست گرفتن دو رقیب بوده است، با این حال این اقدام و ایجاد یک لوگو مشترک، بدون شک نگرش مخاطبان و منتقدان را دگرگون خواهد ساخت. در نهایت با توجه به این امر که اقدام مذکور اخیرا انجام شده است، باید منتظر نتایج قطعی برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن آن بمانیم.

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1ti7CFwg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه