چرا فروشندگان باید برند شخصی داشته باشند؟ - فرصت امروز

شنبه, 09 شهریور 1398 - 12:00

بررسی 5 تکنیک برتر حوزه برندسازی فروشندگی

حوزه کسب و کار معطوف به تلاش برندها برای کسب سود است. این امر از طریق فروش محصولات به دامنه وسیعی از مشتریان صورت می گیرد. به نظر من حوزه فروش و به طور کلی کسب و کار شباهت بسیار زیادی به زندگی روزمره ما دارد. گاهی اوقات در حوزه کسب و کار امکان صرف هزینه های بالا وجود ندارد. به طور معمول اغلب برندها با بودجه ای اندک مواجه هستند. به همین خاطر سرمایه گذاری کلان با پذیرش ریسک های بالا در زمینه تولید محصولات به هیچ وجه منطقی به نظر نمی رسد. بهترین تجربه عینی پیوند کسب و کار و زندگی برای من مراسم عروسی ام بود. به طور معمول هر فردی آرزوهای بسیار زیادی برای روز عروسی اش دارد، با این حال وقتی با هزینه های سرسام آور این مراسم مواجه شوید، به احتمال زیاد قید بسیاری از رویاهای تان را خواهید زد. بدون تردید کسب و کارهای مرتبط با مراسم عروسی سود بسیار زیادی کسب می کنند. در این مراسم حتی کوچک ترین المان تزئینی نیز هزینه گزافی خواهد داشت. من وقتی با هزینه های گزاف این مراسم مواجه شدم، تصمیم به کاهش حداکثری مخارج گرفتم. این امر به دلیل بودجه محدود من برای عروسی و همچنین شرایط مالی والدینم بود. آنها حاضر به پرداخت بودجه بیشتر برای استفاده از المان های لوکس در عروسی نبودند. به همین خاطر در نهایت قید استفاده از گل های رز واقعی را زدم. وجود گل های واقعی یا طبیعی در مراسم عروسی چه فرقی دارد؟ درست به مانند مراسم عروسی، در حوزه کسب و کار نیز گاهی اوقات باید قید برخی از کارها را زد.

برند شخصی فروشندگان

نکته جالب در این میان نحوه رفتار فروشنده لباس عروس بود. من هرگز قصد صرف هزینه بالا برای لباسم را نداشتم، با این حال نحوه رفتار فروشنده لباس من را تحت تاثیر قرار داد. به این ترتیب من لباسی بسیار بیشتر از بودجه مورد نظرم خریداری کردم. درس مهم من از نحوه رفتار فروشنده موردنظر و تصمیم گیری خریدم بسیار کلیدی است. بر این اساس ما هنگام مشاهده احترام و ارزشمندی از سوی فروشندگان اعتماد بیشتری به آنها خواهیم داشت. این امر موجب تمایل به پرداخت بیشتر برای خرید محصولات از سوی ما می شود.

مطلب مرتبط: راه‌ های ساخت یک برند شخصی

بدون شک در هر شرکتی بخش بازاریابی سخت در حال تلاش برای فراهم سازی محتوای جذاب برای مخاطب به منظور افزایش فروش و موفقیت است. به نظر من بخش بازاریابی اهمیت بسیار بالایی دارد، با این حال توجه ویژه به بخش فروش باید اولویت هر برندی باشد. در یک جمع بندی کلی، هیچ برندی بدون فروش محصولاتش توانایی ادامه فعالیت در بازار کسب و کار را نخواهد داشت. به نظر من هر فروشنده ماهری باید برند شخصی خود را داشته باشد. به این ترتیب مشتریان به فروشنده موردنظر اعتماد بیشتر خواهند کرد. در نتیجه فرآیند فروش بسیار سریع تر و بدون هرگونه دردسری پیش خواهد رفت.

در ادامه این مقاله من به بررسی پنج نکته مهم در زمینه برندسازی شخصی فروشندگان شرکت ها خواهم پرداخت. توصیه های من برای اغلب فروشندگان در کسب و کارهای مختلف قابل اجراست. اگرچه در برخی از موارد خلاقیت و ایده پردازی شما نیز مورد نیاز خواهد بود.

1. میزبانی از سمینار اینترنتی

اگرچه حوزه های کسب و کار با یکدیگر تفاوت عمده ای دارد، با این حال فرآیند فروش در هر کدام از آنها شباهت های بسیار به هم خواهد داشت. در هر کسب و کاری ما باید شناخت دقیق و محکمی از مخاطب مورد نظرمان داشته باشیم. در غیر این صورت بهترین محصولات مان نیز توانایی جلب نظر مشتریان را نخواهد داشت. همکاری با تیم بازاریابی شرکت به منظور طراحی محتوای موردنظر و علاقه مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. به هر حال بازاریاب ها درک دقیق تری از نوع محتوای مورد علاقه و سلیقه مشتریان شرکت خواهند داشت.

یکی از راهکارهای مهم در زمینه برندسازی شخصی ارتقای جایگاه مان به عنوان کارشناسی ماهر است. در زمینه فروش این امر از طریق برگزاری سمینارهای اینترنتی امکان پذیر خواهد بود. وقتی مشتریان ما را به چشم کارشناس خبره حوزه فروش قبول کنند، حرف های مان تاثیرگذاری بسیار بیشتری روی آنها خواهد داشت. بدون تردید فعالیت به عنوان کارشناس فقط با اطلاق این نام به خودمان صورت نمی گیرد. ما باید در تلاش برای تحلیل و بررسی دقیق ویژگی های محصولات مختلف باشیم. به این ترتیب مخاطب پس از مطالعه تحلیل های ما به سراغ خرید براساس توصیه ما خواهد رفت. این امر اهمیت بسیار بالایی دارد. وقتی مخاطب ما را به چشم کارشناس و فرد مورد اعتماد خود نگاه کند، توانایی ما برای اقناع وی در زمینه خرید محصولات موردنظرمان بیشتر می شود.

حضور فعالانه در سمینارهای اینترنتی مخاطب را تحت تاثیر شما و برندتان قرار می دهد. نکته مهم در این میان عدم اعتماد به نفس کافی هر برند برای حضور فعال در سمینارهای واقعی و اینترنتی است. با این کار برند ما جایگاه خود را میان رقبا ارتقا خواهد داد. به علاوه، فروشندگان شرکت نیز موفق به توسعه مناسب برند شخصی شان خواهند شد.

2. تعامل از طریق ایمیل

هر فروشنده ای باید به خوبی راهکارهای خلق یک ایمیل تاثیرگذار را بداند. برخی از نکات مهم در این زمینه به شرح ذیل است:

توجه به محتوا: اگر شما به تازگی یک سمینار آنلاین برگزار کرده اید، در متن ایمیل از گفته ها و اطلاعات مربوط به آن استفاده کنید. وقتی در یک ایمیل محتوای اطلاعاتی ارزشمندی وجود داشته باشد، تمایل مخاطب به مطالعه آن افزایش خواهد یافت.

اهمیت شخصی سازی: فروش در سال 2019 به طور کامل وابسته به توانایی برندها در زمینه شخصی سازی پیشنهادهای شان برای مشتریان است. به این ترتیب با توجه به سلیقه شخصی مشتریان مان باید فرآیند بازاریابی و فروش ایمیلی را پیش ببریم.

مطلب مرتبط: چگونه برند شخصی معتبر و تأثیرگذاری بسازیم

اهمیت کوتاه نویسی: مهم ترین عنصر در موفقیت ایمیل ها نگارش کوتاه متن است. هیچ کاربری حوصله مطالعه یک ایمیل بسیار طولانی را ندارد. به همین خاطر در صورت نگارش متن بیش از اندازه طولانی سرنوشت مناسبی در انتظار آن نخواهد بود.

3. توجه به محتوا، وبلاگ ها و نویسندگی مهمان در سایت های معتبر

تعامل نزدیک با خبرگزاری ها و سایت های تحلیلی معتبر در زمینه فروش اهمیت بسیار زیادی در فرآیند برندسازی شخصی دارد. مرجع اصلی بسیاری از مردم برای خرید مشاهده و ارزیابی محصولات در سایت های فروش بزرگ است. بسیاری از فروشندگان معتبر در چنین سایت هایی مقالات و تحلیل های خود را بارگذاری می کنند. به این ترتیب امکان جلب توجه مخاطب هدف بدون نیاز به صرف کمترین هزینه ای وجود خواهد داشت. نکته مهم در این میان شروع کار از سایت های کوچک است. بدون شک امکان نگارش مقاله در سایت های بزرگ پیش از دستیابی به سطح مشخصی از تجربه و اعتبار وجود نخواهد داشت. مزیت اصلی همکاری با رسانه ها و سایت های تحلیلی امکان توسعه جایگاه مان از یک فروشنده معمولی به کارشناس خبره حوزه کسب و کار و فروش است. این امر اعتماد مشتریان به ما را افزایش می دهد. نکته مهم درخصص اعتماد مشتریان افزایش توان تاثیرگذاری ما بر روی آنهاست. به این ترتیب دیگر نیازی به صرف هزینه های سرسام آور بر روی تبلیغ محصولات مان نخواهد بود.

فروشندگان بزرگ علاوه بر همکاری با رسانه ها در زمینه تولید محتوا و وبلاگ نویسی نیز مهارت دارند. اغلب فروشندگان بزرگ دنیا وبلاگ شخصی دارند. این امر جلوه ای حرفه ای به برند شخصی ما خواهد داد. جذب ترافیک به وبلاگ شخصی یکی از مهم ترین دغدغه های هر فروشنده ای محسوب می شود. به همین دلیل فروشندگان ماهر در سراسر دنیا آگاهی مطلوبی از فرآیند سئو یا مدیریت محتوا در اینترنت دارند. این امر به آنها فرصت افزایش مخاطب های شان را می دهد. به این ترتیب برند شخصی آنها روز به روز شهرت بیشتری کسب می کند.

4. جادوی گفتار

چند بار تا به حال به عنوان صاحب یک کسب و کار نسبت به موفقیت تان در زمینه فروش در صورت حضور فروشنده شرکت تان در جلسه با خریدار اطمینان داشته اید؟ یکی از ویژگی های مهم فروشندگان موفق اهمیت شان از دیدگاه صاحبان کسب و کار است. آنها توانایی تغییر نتیجه نهایی معاملات و فرآیند فروش را دارند. به راستی چرا این افراد تا این حد توانایی تعیین نتیجه نهایی معاملات را دارند؟ به منظور پاسخ به این پرسش باید به شیوه رفتار فروشندگان بزرگ توجه کنیم. آنها همیشه راهکارهای ایجاد ارتباط نزدیک به خریدار را دارند. به این ترتیب در کسری از ثانیه با فرد مورد نظر صمیمی می شوند. ایجاد صمیمیت نقش موثری در افزایش اعتماد طرف مقابل دارد. به این ترتیب تمایل وی برای خرید از ما بیشتر خواهد شد.

وقتی یک فروشنده رفتار حرفه ای و صمیمی با مشتریان دارد، جایگاه برند ما ارتقای معناداری خواهد یافت. یکی از نکات مهم در زمینه همکاری با فروشندگان عدم احساس خطر در پی تلاش آنها برای ساماندهی به برند شخصی شان است. وقتی فروشندگان ما برند شخصی مناسبی داشته باشند، توانایی کلی برند ما در زمینه فروش افزایش خواهد یافت.

بهترین شیوه برای ایجاد برند شخصی به عنوان فروشنده گفت وگو با مشتریان است. علاوه بر گفت وگوی شخصی یا هر کدام از آنها، تلاش برای حضور در مراسم های مهم و حضور پشت میکروفون ضروری خواهد بود. به این ترتیب دامنه مخاطب های ما افزایش چشمگیری می یابد. این امر نقش انکارناپذیری در زمینه افزایش شمار مشتریان برندمان خواهد داشت. کمک به فروشندگان شرکت در زمینه توسعه جایگاه شان به عنوان فروشنده اهمیت بسیار بالایی دارد. برندسازی شخصی آنها در نهایت به سود ما نیز خواهد بود.

5. اهمیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین و ساده ترین شیوه های برندسازی شخصی برای تمامی اهالی کسب و کار است. فروشندگان در این زمینه مهارت بسیار زیادی دارند. موفقیت در زمینه تمام توصیه ها و تکنیک ها بستگی به توانایی مناسب ما در شبکه های اجتماعی دارد. شبکه های اجتماعی نقش پلتفرم اطلاع رسانی را دارند. به این ترتیب اخبار و جزییات تمام فعالیت های ما باید از این طریق با مشتریان در میان گذاشته شود.

مطلب مرتبط: ۵ اصل اولیه برندسازی شخصی

یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی برای فروشندگان لینکدین است. حضور در گروه های تخصصی لینکدین فرصت یادگیری نکات و مهارت های اساسی را فراهم می آورد. در زمینه اطلاع رسانی توییتر از همه شبکه های اجتماعی بهتر است. بر این اساس اخبار مهم را فقط از طریق این پلتفرم باید به اشتراک گذاشت. بقیه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نقش نمایش پشت صحنه کسب و کارمان را دارد. به این ترتیب امکان ایجاد رابطه ای نزدیک با مشتریان فراهم می شود.

نکته پایانی در این زمینه توجه به برندسازی به عنوان فرآیندی برای ایجاد رابطه نزدیک به مشتریان است. اشتباه بسیاری از برندها تلقی این فرآیند به عنوان عمل افزایش فروش است. بدون تردید افزایش فروش نیز یکی از نتایج برندسازی شخصی به عنوان فروشنده است، با این حال تنها نتیجه موردنظر نیست. تلاش برای شناخت بهتر مشتریان و بهبود سطح مهارت های مان باید در اولویت فرآیند برندسازی قرار داشته باشد. در غیر این صورت امکان توسعه پایدار برند وجود نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی