باشگاه مشتریان را می توان یک استراتژی بازاریابی دانست که به کسب و کار ها کمک می کند، نیاز های مشتریان را بهتر درک کرده و در نهایت فروش و درآمد خود را افزایش دهند. صاحبان فروشگاه های محصولات فیزیکی با معرفی باشگاه مشتریان تارگت برای کسب و کار خود، مشتریان وفادار می سازند و ارتباط بسیار عمیقی با آنها شکل می دهند. از بهترین مزایای باشگاه مشتریان تارگت می توان به افزایش وفاداری مشتریان، افزایش فروش و درآمد، ایجاد تمایز رقابتی، کاهش هزینه ها و بهبود ارتباط با مشتریان اشاره نمود.
باشگاه مشتریان، مجموعه ای از ابزار های بازاریابی است که برای ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان طراحی شده است. صاحبین کسب و کار با خرید باشگاه مشتریان به آنها انگیزه می دهند تا بیشتر خرید کرده و به برندشان وفادار بمانند. باشگاه مشتریان می تواند شامل ارائه امتیاز، تخفیف روی خرید بعدی، تخفیف روز تولد یا امکان برگزاری کمپین های پیشرفته برای مشتریان باشد.
ایجاد و معرفی باشگاه مشتریان از این جهت اهمیت دارد که کمک می کند رابطه خوبی با مشتریان خود داشته باشید. این پلتفرم ها با ایجاد حس وفاداری و ارائه مزایای ویژه، به حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک کرده و در نهایت منجر به افزایش درآمد و سود آوری کسب و کارها می شوند.
با ارائه پاداش ها و مزایای شخصی سازی شده، مشتریان احساس ارزشمندی می کنند و به برند شما وفادار می مانند. حفظ مشتریان فعلی، معمولا کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است و باشگاه مشتریان به این موضوع کمک می کند. یکی از سامانه های باشگاه مشتریان معتبر در ایران، تارگت است که به عنوان راهکار وفادارسازی مشتری برای برندهای آینده نگر شناخته شده است.
استفاده از باشگاه مشتریان تارگت مزایای بسیاری برای کسب و کار ها دارد، مانند افزایش مشتریان وفادار، بهبود تجربه مشتری، افزایش فروش و جمع آوری داده های ارزشمند و همچنین معرفی باشگاه مشتریان توسط افراد به کسب و کار ها که هم این موارد کمک می کند تا ارتباط قوی تری با مشتریان خود برقرار کرده و از رقبا متمایز شوید..
باشگاه مشتریان تارگت با ارائه راه های ارتباطی متنوع، تعامل با مشتریان را افزایش می دهد.
ارائه خدمات شخصی سازی شده و پاداش های ویژه، احساس ارزشمندی را در مشتریان ایجاد کرده و تجربه آن ها از خرید را بهبود می بخشد.
با افزایش وفاداری مشتریان، هزینه های جذب مشتریان جدید کاهش پیدا می کند.
اعضاء باشگاه مشتریان یک کسب و کار، به احتمال زیاد خرید های متعددی انجام می دهند که همین موضوع باعث افزایش ارزش طول عمر مشتری بیشتر شود.
با افزایش فروش و کاهش هزینه های بازاریابی، باشگاه مشتریان تارگت می تواند به افزایش نرخ بازگشت سرمایه کمک کند.
تارگت می تواند به کسب و کار ها کمک کند تا از رقبا متمایز شدهو جداگانه رشد کنند تا جذابیت بیشتری برای مشتریان خود ایجاد نمایند.
مشتریانی که راضی و وفادار هستند، به احتمال زیاد به معرفی باشگاه مشتریان شما و خدمات آن به دیگران می پردازند که این موضوع به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند عمل کرده و در کسب و کارها رونق ایجاد می کند.
کسب و کار ها نیاز دارند امکاناتی فراهم کنند تا بتوانند تجربه ای خاص و متفاوت که ارزش بالایی داشته باشد را به مشتریان خود نشان دهند. برای ساخت چنین امکاناتی با یک بازاریابی هدفمند، شما به ابزاری نیاز دارید که دستتان را برای شخصی سازی، تحلیل داده ها و مدیریت ارتباطات با مشتریان، باز بگذارد.
باشگاه مشتریان تارگت این امکانات را به شما می دهد تا بتوانید مشتریان خود را شناسایی و ارزش گذاری کنید. برخی از مهم ترین این امکانات عبارتند از:
مشتریان بر اساس معیار های مختلف مانند میزان خرید، نوع علاقه و … به گروه های مختلفی برای ارائه خدمات هدفمند تر تقسیم می شوند.
می توانید نسبت به ارسال پیامک درباره پیشنهادات ویژه، جشنواره ها، تخفیفات و سایر رویدادها و اتفاقات مهم برای مشتریان ارسال کنید.
امکان ثبت اطلاعات مشتریان مانند نام، تلفن و شماره تماس، تاریخ تولد و باقی اطلاعات مرتبط با او نیز وجود دارد.
در باشگاه مشتریان تارگت، امکان صدور فاکتور و ارائه گزارش های مختلف از فعالیت های مشتریان و فروش آن ها را خواهید داشت.
به مشتریان بر اساس میزان خرید یا فعالیت های دیگر مانند معرفی باشگاه مشتریان، امتیازات خوبی تعلق می گیرد که مشتریان می توانند از این امتیاز ها برای دریافت تخفیف یا هدیه استفاده کنند.
ارائه تخفیف های اختصاصی، کوپن های تخفیف و دیگر پیشنهاداتی که یک باشگاه مشتریان حرفه ای، می تواند برای مشتری های وفادار خود داشته باشد.
صاحبین فروشگاه ها می توانند با استفاده و معرفی کارتخوان تارگت به عنوان بهترین دستگاه باشگاه مشتریان به خریداران محصولات خود، میزان فروش را افزایش داده و نرخ ریزش آن ها را کاهش دهند. هدف اصلی این پلتفرم های وفاداری، حفظ مشتریان فعلی و ارائه پاداش به آن ها است تا بتوانند خرید خود را تکرار کنند.
باشگاه مشتریان بر اساس سیستم امتیاز دهی، مرسوم ترین نوع این پلتفرم ها است؛ اما انواع امکانات دیگری در باشگاه مشتریان تارگت پیاده سازی شده که بر اساس طبقه بندی، تخفیف و برگزاری کمپین ایجاد شده و بهره وری بسیار بالاتری دارد. به طور کلی ایجاد باشگاه مشتریان علاوه بر افزایش ارتباط با مشتری و وفاداری آن ها، موجب دریافت بازخورد در مورد محصول نیز می شود.