جمعه, ۲۱ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Fri, 12 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

کسل کننده برای چه کسی؟

8 سال پیش ( 1396/2/12 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

اخیرا با یکی از بزرگ ترین طراحان آگهی جهان مصاحبه ای داشته ام. در این مصاحبه از وی پرسیدم که حرکت نزولی شغل خود را چگونه توصیف می کند. پاسخ او بسیار جالب بود. در واقع این طراح بزرگ این گونه جواب من را داد:«طراحی آگهی برای یک محصول تکراری آن هم به مدت طولانی». وی این گونه ادامه داد:« خیلی علاقه  دارم راهی را پیدا کنم که این فرآیند کمتر کسل کننده باشد.»

پس از جمله پایانی، من از وی پرسیدم که منظورش از کسل کننده دقیقا برای چه کسانی است. نکته مهم در اینجاست که هر گاه گمان کردیم یک آگهی کهنه شده است، سوال زیر را از خود بپرسیم:«آیا این آگهی کسل کننده شده است یا ما از آن خسته شده ایم؟» این پرسش می تواند بسیار راه گشا باشد. به عبارت دقیق تر، بهتر است به آمار و ارقام دقت کنیم. شاید در برخی مواقع ما از یک آگهی خسته شده باشیم، اما آمارها چیز دیگری را نشان دهد. در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.

ایده

ایده این شماره براساس طرح یک انتشارات فعال در زمینه چاپ سالنامه نوشته شده است. طراح افسانه ای که در بخش پیش از او صحبت کردم در یک شرکت انتشارات سالنامه فعالیت می کرد. این انتشارات اطلاعات طبقه بندی شده و مهمی را هر ساله در برای کسب وکارهای مختلف منتشر می کند. اگر بخواهم دقیق بررسی کنم، این انتشارات بزرگ ترین برند موجود در برخی کسب وکارهاست. به این موضوع اعتماد بسیار بالای برندهای مختلف به آمار این انتشارات را هم باید اضافه کرد.

با این توضیحات می توان نتیجه گرفت که این مؤسسه منابعی فوق العاده مهم را در اختیار داشت و این امکان را به طراحان آگهی داده بود تا از دل این منابع باارزش آگهی هایی جذاب طراحی کنند. با این حال آنچه در مورد طراحی آگهی های این مؤسسه جالب است، تکراری بودن آن هاست. به عبارت ساده، به دلیل یکسان بودن موضوعات اطلاعات منتشر شده، هرگاه انتشارات از طراحان آگهی جدید تقاضا می کرد، طراحان فقط آگهی جدید را در قالب قدیمی ریخته و تحویل می دادند. چنین فرآیندی برای مدت ها ادامه داشت تا یک تغییر قابل توجه رخ داد.

هنگامی که شما یک آگهی را به صورت تکراری منتشر می کنید، بسیاری از کارشناسان فعالیت شما را نشانه ای بر عدم خلاقیت و ایده پردازی بخش بازاریابی تان قلمداد می کنند. با این حال این نظر تنها یک روی سکه است. اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم، چنین کاری به معنای اعتبار آگهی شما و به عبارت بهتر محبوبیت آن نزد مخاطبان است.

حداقل می توان گفت که آگهی شما اگر هم برای مخاطب تکراری باشد، در خرید وی تغییر چندانی حاصل نخواهد کرد. با این حساب نیازی به نگرانی و تغییر قالب آگهی نخواهد بود. در واقع شما می توانید وقت و هزینه ای را که صرف تغییر قالب آگهی خواهد شد به اموری مانند توسعه بخش های مختلف شرکت یا پروژه های پژوهشی اختصاص دهید.

همه فعالیت های فوق تنها تا زمانی مناسب اند که آگهی شما همچنان برای مخاطب جذابیت داشته باشد. اگر اندکی از جذابیت آگهی تان کاسته شود، آن گاه باید فکری به حال برندتان کنید. در واقع بهترین راه در این مواقع بازبینی آگهی فعلی و نسخه های قدیمی تر است.

سپس باید ایده ای نو به دست آورده و در راستای به روز  رسانی بخش تبلیغاتی شرکت فعالیت کنید. اگرچه این راهکار در وهله نخست مناسب بوده و به نوعی دم دستی ترین راه حل ممکن است، با این حال شاید راه های بهتری نیز برای حل این مشکل وجود داشته باشد. در همین راستا پیشنهاد من مطالعه بخش پایانی این ایده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-در وهله نخست از محصولی که قصد طراحی آگهی برایش را دارید، استفاده کنید. مزیت ها و معایبش را پیدا کرده و در آگهی تان روی مزایای آن مانور دهید. به یاد داشته باشید که تنها با استفاده از محصول موردنظر قادر به انتقال تجربه استفاده از آن به مشتری خواهید بود.

-با افرادی که در سال های اخیر محصول موردنظر را خریداری کرده اند گفت وگو کنید. علت خرید آنها را جویا شوید. همچنین از آنها سوال کنید که چه ویژگی از محصول موردنظر می تواند موجب خرید مجدد آنها شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/peF3Pvy9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d